Spanningsklachten.

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Maria1501
Berichten van Maria1501
Onderwerpen van Maria1501
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Spanningsklachten.

Bericht door Maria1501 » ma 03 jun 2019 21:51

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum.

Ik ben 52 jaar en ben al een tijdje aan te rommelen met de overgang. Heb nog steeds menstruatie alleen niet meer zo lang als vroeger
Heb de laatste tijd zo een last van spanningsklachten Het begint al bij het wakker worden, langzaam wordt het steeds erger.
Zeker op dagen dat ik moet auto rijden naar mijn werk. Het kan ook zomaar zijn als ik gewoon thuis ben, vrij van het werk.
Bij het wakker worden voel ik het al in mn buik en borst, een nerveus gevoel.
Dat wordt hoe langer de ochtend vordert erger. Dan heb ik pijn op de borst en pijn aan mn ribben. Daar wordt ik weer angstig van.
Ik kan deze spanningsklachten heel moeilijk ventileren. Het blijft maar in mn lichaam. Hard fietsen helpt soms :)
Ben benieuwd wie hier ook last van heb. En wat doen jullie eraan
Ik heb wel oxazepam in huis maar wil ik het liefst niet echt gebruiken.
Groetjes,
Maria

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Re: Spanningsklachten.

Bericht door Anna1962 » wo 05 jun 2019 07:31

Hallo Maria,

Heb dezelfde klachten, ben 57 en zit ook in de overgang, in de ochtend vroeg wakker worden (rond 5 uur soms) met een gestresst naar opgefokt gevoel, toestemming, huilen, sombere gedachten, angst en soms paniekerig, Trekt in de loop van de ochtend wel wat weg, in de avond voel ik me weer als van ouds en top alsof er nooit wat gebeurt is.

Groetjes Anna!

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 67

Bericht door Jacobina » vr 07 jun 2019 12:36

Hallo,

Ik herken ook zeker de klachten die je beschrijft. 's Morgens onrustig, en dat trekt dan in de loop van de dag weg. Ik vind dit inderdaad een van de ergste klachten van de overgang. Verder heb ik ook vaak last van mijn gewrichten en dan vooral de knieën. Ja het valt niet mee allemaal, maar eens komt de tijd, dat we er doorheen zijn. Hoop dat dat niet te lang meer duurt.

groet Jacobina

Jolijn
Berichten van Jolijn
Onderwerpen van Jolijn
Menopauzejaar: 2018
Leeftijd NU: 54

Bericht door Jolijn » za 08 jun 2019 11:39

Beste allemaal,

Ook ik herken dit! 's Avonds kan ik met het naar bed gaan mij rustig en goed voelen (niet altijd hoor!) om 's morgens weer angstig en onrustig wakker te worden...
Zelf denk ik dat het ook te maken heeft met het in de nacht verwerken van van alles! Ik droom de gekste dromen aan elkaar, en mijn dromen beleef ik wel als echt! Dat heeft dan weer zijn weerslag op lichaam en geest die dit alles weer moet verwerken! Dus als ik wakker word zit alle spanning van die dromen nog in mijn lijf en dus ook in mijn geest! Zo ervaar ik het!
Maar het blijft heel akelig om telkens weer zo wakker te worden en vol angst en onrust aan de dag te moeten beginnen... Ik probeer te letten op mijn ademhaling en mijn lichaam ondanks de stress toch zoveel mogelijk te ontspannen, lettend ook op mijn schouders. En als het weer het toelaat te beginnen met een ochtendwandeling!

Warme groet,
Jolijn

Maria1501
Berichten van Maria1501
Onderwerpen van Maria1501
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Maria1501 » za 08 jun 2019 20:46

Dank jullie wel voor de reacties.
Fijn dat er herkenning is.
Vandaag ook weer zo'n last.
Ik moest ook nog naar een verjaardag, waar ik dan helemaal niet
op mn gemak zit met die stress in mn lijf. Heb van ellende een halve oxazepam ingenomen.
Het is idd 1 van de vervelendste klachten.

Groet, Maria

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht