Keel zit dicht en duizelig, kan niet slapen...

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Naatje72
Berichten van Naatje72
Onderwerpen van Naatje72
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Keel zit dicht en duizelig, kan niet slapen...

Bericht door Naatje72 » wo 06 jun 2018 00:17

Hallo,

Ik ben nieuw hier, ik lees al een tijdje mee en herken ook regelmatig dingen (gelukkig!). Ik zit nog in de premenopauze, word nog ongesteld (ik slik de pil ook nog steeds, gewoon omdat het handig is) maar ik heb wel al een tijdje vage klachten. Ook al heel veel onderzoeken gehad: maag, hart, bloed laten prikken enz...
Ik ben steeds zo onrustig en gejaagd. Vooral 's avonds en 's nachts krijg ik vaak mn ademhaling niet goed onder controle. Ik ben dan benauwd en krijg niet genoeg lucht. Ik ken het globes gevoel alsof er een brok in je keel zit, dat voelt echt heel vervelend en ik ben steeds bang dat m'n keel dicht kan gaan. Ook al heeft de huisarts al meerdere keren gezegd dat dat echt niet zomaar kan... het voelt wel zo. Nu weer... Ik ben zo moe en ik wil slapen maar m'n keel is helemaal dik van binnen (tenminste zo voelt het). Ik zou het liefst even gerustgesteld worden maar ik kan niet wéér de huisartsenpost bellen, ze zien me aankomen...

Die dikke keel is maar 1 van mijn klachten maar wel degene waar ik het meeste last van heb. Ik ga zo toch maar proberen te slapen maar ik moest het even kwijt. Het opschrijven hielp al een beetje :)

Naatje

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Keel zit dicht en duizelig, kan niet slapen...

Bericht door Diaantje » do 07 jun 2018 08:26

Hoi Naatje,

Wat vervelend dat je je zo voelt.
Die dichte keel ken ik helaas maar al te goed.
Ik heb de huisarts gevraagd naar een verwijzing bij de KNO arts.
Deze heeft met een slangetje in mijn keel gekeken en alles ziet er goed uit gelukkig.
Maar.....hij herkende de klachten wel. Het zijn de dieper liggende halsspieren die mij plagen.
Daar staat te veel spanning op waardoor dit gevoel ontstaat.
Ik zeg natuurlijk niet dat dit bij jou ook het geval is, maar wellicht stelt het je iets gerust.
Ga eens naar een kaakfysio, goede chiropractor of osteopaat. Ook een logopedist zou hier iets mee kunnen.

Sterkte.
Diana

Monique73
Berichten van Monique73
Onderwerpen van Monique73
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 46

Re: Keel zit dicht en duizelig, kan niet slapen...

Bericht door Monique73 » za 09 jun 2018 19:28

Hoi meiden!

Hier ook een dichte keel. Een benauwd gevoel..zeker als er ook nog slijm in zit en mn neus ook nog mee doet en half dicht zit. Nu alweer een week of twee. Tis een tijdje weggeweest. Het is werkelijk om gek van te worden. En raak ook geregeld in paniek..ook al weet ik dat het 'gewoon ' met de overgang te maken heeft. Door stress wordt het erger. Hoe drukker je jezelf maakt...hoe langer het blijft...wat ik dan doe is hier lezen. Dat geeft echt wat rust en geruststelling. En ik probeer niet te vechten tegen het gevoel...maar probeer het te accepteren...als dat lukt..wordt het soms wel minder...maar goed...t blijft moeilijk!
Maar als er echt iets ernstigs aan de hand is, dan is het niet zomaar een tijdje weg..en wordt het ook niet erger als ik mezelf gek zit te maken.

Sterkte!!!
Monique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht