Last van nek, keel en rugpijn

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Loess
Berichten van Loess
Onderwerpen van Loess
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Last van nek, keel en rugpijn

Bericht door Loess » vr 24 mar 2017 17:39

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste weken last van mijn nek/keel, brandend gevoel slokdarm, gevoel van brok in keel en ontzettend pijn hoog in de rug. Herkent iemand deze klachten? Duurt lang dus ga langzamerhand een beetje zorgen maken/

Loes

Shania
Berichten van Shania
Onderwerpen van Shania
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 48

Re: Last van nek, keel en rugpijn

Bericht door Shania » wo 29 mar 2017 09:29

Hai Loes,

Zeer herkenbaar meid! Heb ik ook last van, al meer dan een jaar. Net of je niet goed kunst slikken. Pijn tussen je schouder-bladen? Ik heb onlangs long-foto's laten maken die er heel goed uit zagen.
Kan je nek-pijn door spanning komen? Deze periode van pre-overgang is heel intens omdat je van alles gaat voelen en anders gaat denken enz. Een enorme verandering die bij jou veel stress en onzekerheid geeft.
Houd vol, het gaat ooit over. Probeer je zorgen weg te drukken daar de lichamelijke klachten er niet van weg gaan. Nee, het is niet fijn maar het hoort er helaas bij. Ik hoop dat ik je een beetje heb opgebeurd.

Shania.

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » wo 29 mar 2017 13:35

Hallo

Wel zeker kunnen nekpijn en pijn in de bovenrug door spanning komen. Zonder dat je het in de gaten hebt ga je verkrampt ademhalen en die ademhalingsspieren zitten juist aan je nek en bovenrug vast, die spieren verkrampen dus.....

Ruchama

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Lia » wo 29 mar 2017 13:54

Shania schreef:
wo 29 mar 2017 09:29
Kan je nek-pijn door spanning komen? Deze periode van pre-overgang is heel intens omdat je van alles gaat voelen en anders gaat denken enz. Een enorme verandering die bij jou veel stress en onzekerheid geeft.
Houd vol, het gaat ooit over. Probeer je zorgen weg te drukken daar de lichamelijke klachten er niet van weg gaan.
Hallo Shania,

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Als je dieper duikt in de vraag waar komen de spanningen vandaan die zich in mijn lichaam opslaan.
Goed kijken en je bewust worden van wat je allemaal op je nek neemt, wat er allemaal op je schouders rust, van wat je nu niet meer zo vanzelfsprekend kunt dragen, kan echt wel bijdragen aan minder spanningsklachten in je lijf.
Als je dat wegdrukt zal het de spanning juist eerder doen toenemen

Lia

Shania
Berichten van Shania
Onderwerpen van Shania
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 48

Bericht door Shania » wo 29 mar 2017 16:44

Dag Lia,

Ik lees net mijn eigen stukje terug. Hoewel ik het goed bedoel staat de laatste zin er een beetje typisch.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je lichaam met name in de pre-overgang kan aanspannen terwijl menig vrouw zich dan afvraagt wat er toch aan de hand is. Vrouwen die nog niet zeker zijn of hun lichamelijke klachten daar wel mee te maken hebben kunnen er enorm onzeker van worden waardoor de spanning alleen maar toeneemt.
In ieder geval; Het klopt dat je naar jezelf moet luisteren en niet telkens over je grenzen heen gaan. Daar ben ik een goed voorbeeld van.

Fijne dag allemaal.
Shania.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht