Waar is mijn vertrouwen in mijn lichaam?

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Patje01
Berichten van Patje01
Onderwerpen van Patje01
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 39

Waar is mijn vertrouwen in mijn lichaam?

Bericht door Patje01 » di 07 mar 2017 21:38

Hallo,

Ik ben Patje 37 jaar en 2 kids van 12 en 9. Ik lees al een tijdje hier mee en heb al paar x gereageerd maar moet nu echt even van me af schrijven.
In juni 2011 heb ik met 17 weken zwangerschap een miskraam gehad. In december dat jaar begonnen ook de klachten
Spierpijn, heel veel last van me darmen en maag, raar gevoel in me hoofd steeds gewrichtspijn, ongelofelijk moe, nergens zin in hebben, behoorlijk kort lontje, pijn tussen de schouders, gigantisch veel druk op de borst, en geen energie alleen me me voet op de grond zetten was al een hele opgave
En malen als een idioot bij alles wat ik voelde dacht ik dat ik dood ging en biggelde de tranen over mijn wangen bij die vreselijke gedachtes. En zo nog veel meer.voelde dingen die ik nog nooit had gevoeld
De dokter verweet het aan de miskraam en dat ik veel stress had. Ok ja dat kan dacht ik. Maar ondertussen zaten we alweer in maart. En had ik de stempel lichtelijk hypochonder. Maar nog steeds klachten. De ene dag was wel minder dan de andere maar nog niet zoals voorheen. Uiteindelijk waren de klachten zoveel minder dat ik het dagelijkse leven.weer op kon pakken.
Sinds april 2012 ging het redelijk goed wel af en toe klachten maar niet noemenswaardig tot december 2012. Weer dezelfde klachten weer bij huisarts en ook n darm en bloedonderzoek echo van me lymfeklieren rijker gezond verklaard op vit.d tekort na maar die kon ik met pillen op pijl houden.maar klachten bleven.
Nu elke winter zijn de klachten er alleen dit jaar gelukkig heel wat minder. Maar steeds komt dat stemmetje ( intuïtie? ) ja maar dadelijk is het wat anders en ben.je er te laat bij en ga je dood. Maar dan komt mijn verstand en die zegt nee stel je niet aan, als dat zo was dan was je allang dood geweest dus ook dat gevecht komt er dan bij en dan is t cirkeltje weer rond :roll: zou de.miskraam een " trigger" geweest of puur toeval of is t toch een steeds terugkerende stress party?
Sorry dat t zo'n lang stukje is geworden maar moest t even kwijt en voel me nu weer opgelucht. Had ff een paniek/angst momentje

Patje

Aaltje
Berichten van Aaltje
Onderwerpen van Aaltje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Re: Waar is mijn vertrouwen in mijn lichaam?

Bericht door Aaltje » wo 08 mar 2017 09:04

Hallo

In januari dit jaar raakte mijn lichaam van slag door het verliezen van mijn spiraaltje. Het vertrouwen in mijn lijf was ik echt kwijt. Ik kreeg ineens te maken met allerlei overgangsklachten, zoals bleek uit de info van dit forum. Volledig van de leg, stijf van de (spier)spanning en 6 kg. lichter. Vorige week heb ik een bloedonderzoek gehad, en al mijn waardes zijn in orde, ik heb een mooi bloedbeeld volgens de huisarts :D . Ik merk dat een groot deel van de spanning (voor nu) weg is, en ik heb me voorgenomen om mezelf ook niet meer zo gek te maken. Sinds 2 weken gebruik ik magnesiumolie, in combinatie met vit. D. Dat geeft mijn spieren rust, 's avonds nek en armen insprayen zorgt ook voor een rustigere nacht.

Alie

Patje01
Berichten van Patje01
Onderwerpen van Patje01
Menopauzejaar:

Bericht door Patje01 » zo 12 mar 2017 20:10

Hallo,

Al een paar jaar zit ik te klooien, het begon een paar jaar geleden met vage klachten en hevige paniek/angst aanvallen. Heb bloedonderzoeken gehad en n darmonderzoek. Die waren allemaal goed. De huisarts was mijn wekelijkse bezoekje. Hij deed allerlei onderzoeken om mij maar gerust te stellen. Heb ook echo's gehad van me lymfeklieren omdat deze ook pijn deden en opgezet waren, maar ook deze waren goed. Maar toch bleef er n stemmerje schreeuwen van je hebt iets ergs je gaat dood. Dus weer huisarts, die gooide het uiteindelijk op stress/ ichte burn-out en op n rouwproces (juni dat jaar miskraam gehad) ok dat zou ook kunnen is ook niet niks dan doen we het daar maar.mee.

Toen begon de lente en verdwenen veel van de klachten de jaren erna kwamen dezelfde klachten terug. Dus ook weer t stemmetje met paniek aanvallen en angst aanvallen. Was toen echt n hypochonder maar snapte wel dat t niet weer rouwproces/stress kon zijn. Lijkt mij Ook dit ging weer over op gegeven moment ben ik zelf maar gaan zoeken op internet.... grootste fout. Totdat ik hier kwam en oh wat herken ik veel hier op het forum als ik weer n periode heb ga ik hier lezen en zwakt het wel af. Maar dan hoor ik toch in de verte dat stemmetje weer......en dan beginnen we weer van voor af aan en krijg ik weer klachten die steeds afwisselen....

Zijn er meer die rond dezelfde periodes meer klachten hebben dan anders?

Alvast bedankt voor reactie, Patje

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Conny1966 » zo 12 mar 2017 22:08

Hallo,

Ik herken heel goed de hevige angst en paniekaanvallen, in combinatie met allerlei vervelende lichamelijke klachten.
Twee en half jaar geleden kreeg ik het voor het eerst, buikklachten, onrust, angsten en paniek. Ik had totaal geen idee wat me overkwam, om een lang verhaal kort te maken kwam ik uiteindelijk met een burn-out thuis te zitten. Ook ik was vreselijk bang iets ernstigs onder de leden te hebben en zat wekelijks bij de dokter.
Heb allerlei onderzoeken gehad waar nooit iets uitkwam, uiteindelijk wilde de dokter AD voorschrijven maar dat wilde ik niet. Ik voelde dat het iets anders moest zijn, toen ik op deze site terecht kwam viel er van alles op zijn plaats.
Na ongeveer een half jaar werd het rustiger in mijn hoofd en in mijn lijf, helaas na een klein jaar begon de ellende weer opnieuw. En hoewel ik het al eerder mee had gemaakt kon ik deze keer weer niet relativeren, maar schoot weer door naar paniek.
Weer naar de dokter, weer paar onderzoeken. Ik noem het een terugval, weet zo snel geen beter woord. Ze lijken bj mij niet echt gekoppeld aan de tijd van het jaar, stress speelt wel een grote rol.
Ik kan nog steeds niet relativeren, en er is altijd wel iets waar ik meer of minder angstig voor ben. Er zijn ook zoveel nare klachten, het ene is nog niet weg of het andere komt weer.
Ik heb ook voor mezelf nog geen manier gevonden hier mee om te gaan, als het me lukt probeer ik afleiding te zoeken door lekker naar buiten te gaan, gezond eten, enz. Maar de angst om iets ernstigs onder de leden te hebben blijft vaak sluimerend aanwezig, dus dat herken ik heel goed.

Ik wens je veel sterkte met alles, en veel lezen hier helpt zeker.

Groetjes Conny.

Patje01
Berichten van Patje01
Onderwerpen van Patje01
Menopauzejaar:

Bericht door Patje01 » zo 12 mar 2017 22:32

Hallo Conny,

Bedankt voor je reactie. Het relativeren laat je gigantisch in de steek ja ik weet dat ik het vorig jaar ook heb gehad en nu weer dus dat het niks raars kan zijn, maar toch weer die angst/ paniek aanvallen. Terugval is wel mooi verwoord. Ook het idee dat je intuïtie n spelletje met je speelt. Tenminste zo zie ik het vroeger kon je vaak altijd op je intuïtie vertrouwen maar nu lijkt het wel of zelfs je intuïtie wordt aangevallen door de hormonen.
Ik merk wel dat als ik afleiding heb dat t dan wel n stukje beter gaat ook niet voor lang want dan voel ik ergens weer iets om aan doe pijntjes herinnerd te worden. En zo is t cirkeltje weer rond.

Groetjes
Patje 01

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht