Een jaar post! Rustiger, minder opgejaagd

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Een jaar post! Rustiger, minder opgejaagd

Bericht door Pee » za 26 nov 2016 12:29

Beste dames,

Ik lees al jaren op het forum en schrijf zo nu en dan.
Vanaf mijn 40ste ben ik al aan het tobben met mijn hormonen, ik heb alle klachten voorbij zien komen.
Lichaamelijke pijnen en geestelijke diep zwarte gaten, tjonge wat kan die overgang beslag van je nemen.

Op dit moment ben ik 1 jaar post en het lijkt dat ik me langzaam aan beter ga voelen.
Ik slaap beter, weinig hartkloppingen, veel energie, soms dood vermoeid zijn omdat ik te veel wil.
Voor mij begint het leven weer kleur te krijgen, ik geniet van kleine dingen om me heen. Wordt niet meer zo boos, zou ik die wijze vrouw zijn geworden.
Zo voelt het vaak wel bij mij, ik ben rustiger, minder opgejaagd, kalm en relativeer veel.
Opvliegers heb ik nog wel heel veel en heftig, maar dat vind ik niet zo erg. Die rust daar ben ik zo blij om.
Ik weet dat ik terug kan vallen, maar dan weet ik iig dat er licht brand aan het einde van de donkere tunnel.

Dit wilde ik even kwijt, omdat ik jaren heb gedacht dat er geen einde zou komen aan deze ellende, maar toch gaat het nu veel beter.

Groet Petry

Vicky
Berichten van Vicky
Onderwerpen van Vicky
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Re: Een jaar post! Rustiger, minder opgejaagd

Bericht door Vicky » za 26 nov 2016 23:53

Hallo Petry

Wat fijn voor je dat je stilaan je balans weer hebt gevonden. Het geeft moed dit te lezen. Ik ben nieuw hier bijna 42 en volop in de overgang...wat een ellende zo nu en dan. Vooral omdat je dit alles moet combineren met een gezin, fulltime baan, vriendinnen die er nog geen ervaring mee hebben op deze leeftijd.
Ik voel me zo nu en dan een buitenbeentje en dat is lastig.
Wat ben ik blij dat ik na googelen dit forum ben tegengekomen.

Groet, Vicky

Livia
Berichten van Livia
Onderwerpen van Livia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Livia » zo 27 nov 2016 10:12

Hoi Vicky,

Ik ben hier ook sinds een paar weken en voel me ook alleen..Ben net 43 en sinds een goed jaar volop in de overgang.. blijf mezelf er zo jong voor vinden! Het is slopend! Ken verder ook geen mensen die nu in de overgang zitten of ze praten er niet over! Heb er nooit bij nagedacht en nu lijkt het er opeens te zijn! Wat een klachten! Gever, mag ik overslaan!

Livia

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Diana119 » zo 27 nov 2016 14:53

Hallo

Wat ontzettend fijn om te lezen dat er licht schijnt aan het einde van de donkere tunnel. Hier nog geen lichtpuntje te bekennen. Zo denk ik heel even een dag he ik voel mij best oke, maar zulke dingen kan ik beter niet denken want een dag later is het weer huilen met de pet op! Echt letterlijk en figuurlijk.

Maar zulke berichten beuren mij enigszins weer een beetje op en blijf ik hoop houden.

Geniet lekker van je toekomstige rustige leven,

Diana

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » zo 04 dec 2016 17:54

Hoi Petry,

Ongelofelijk fijn voor je en voor ons dat je dit wilt delen. Ik zou je bijna willen feliciteren met je hernieuwde voor nu gevonden rust.

Geniet ervan!

Groet,
Madu

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht