Bij inslapen ineens golf van onrust

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bij inslapen ineens golf van onrust

Bericht door Diana119 » za 03 sep 2016 18:02

Hallo

Ik heb een hele rare vraag, ik ben al maanden vreselijk moe zoals velen van ons. In het begin kon ik 's middags nog wel eens een paar uur slapen. Nu vallen mijn ogen vaak bijna dicht en als ik dan op bed ligt 's middags dan gebeurd er iets geks. Ik weet dat mijn lichaam wil slapen maar steeds als ik bijna weg ben dan giert er een golf van onrust door mijn lijf met inwendig rillen. Ik val dan dus ook niet in slaap. En blijf dus maar wakker. .. herkennen jullie dat toevallig?

Diana

Helma52
Berichten van Helma52
Onderwerpen van Helma52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Bij inslapen ineens golf van onrust

Bericht door Helma52 » za 03 sep 2016 20:11

Hee Diana

Ja heel herkenbaar. Ik noem het altijd een electrische ontlading. En het begint inderdaad op het moment dat ik in slaap ga vallen. Vaak ben ik ook gloeiend heet en misselijk daarna. Soms twijfel ik of dit allemaal door de overgang komt. Het is allemaal heel naar en zwaar.

Groetjes
Helma.

Marieke47
Berichten van Marieke47
Onderwerpen van Marieke47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Marieke47 » za 03 sep 2016 22:40

Hoi

Heb ik ook heel erg
Ben moe moe wil slapen maar het lukt me niet.
Ook als ik overdag wil slapen omdat ik zo moe ben ga liggen maar door schokken in me lichaam lukt t me niet heel raar

Marlou

Hoogblond
Berichten van Hoogblond
Onderwerpen van Hoogblond
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Hoogblond » za 03 sep 2016 23:29

Hallo

Ik heb dat ik al weken 's nachts waak, omdat ik onbewust erg misselijk ben. Als ik dan na 3 uurtjes denk van dan mijn vinger maar in mijn keel. Is mijn maag gewoon leeg. Ik pak dan een snee droog brood en vaak val ik daarna wel in slaap. (ik dacht dat ik verkeerd at)

Hoogblond

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Diana119 » zo 04 sep 2016 09:08

Hallo

Ik heb al een keer eerder zoiets gehad, dan bleven mijn hersenen wakker en mijn lichaam viel in slaap. Dus bewust merkte ik dat mijn lichaam in slaap viel. Met het gevoel dat mijn adem en hart stil stonden.. heel en goed. Soms wel 5 keer voordat ik eindelijk in slaap viel. Ik denk dat het nu andersom is. Dat mijn hersenen in slaap vallen maar mijn lichaam nog niet. Dat veroorzaakt waarschijnlijk dat rare cortisol, draaierig gevoel. ..

Diana

Bootje1968
Berichten van Bootje1968
Onderwerpen van Bootje1968
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Bootje1968 » do 12 jan 2017 20:20

Hallo

Slecht slapen tot bijna niet slapen weet niet wat ik hier nog aan kan doen. Behalve een slaappil te nemen. Maar ja dat mag weer niet elke dag... heeft iemand nog tips om de slaap te vatten? Dan hoor ik het graag. Dit is echt een ramp.

Groetjes, Astrid

Senseo
Berichten van Senseo
Onderwerpen van Senseo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Senseo » wo 14 jun 2017 15:06

Hoi,

Ik heb t zelfde, ik neem nu melatonine in.
Gewoon bij de drogist, is natuurlijk, normaal heb je het ook, maar die hoeveelheid neemt af in de loop van de jaren.
Ik heb er wel wat baat bij.
Sterkte ermee!

Senseo

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht