Van een sterke vrouw naar een nerveus persoon

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Aans48
Berichten van Aans48
Onderwerpen van Aans48
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Van een sterke vrouw naar een nerveus persoon

Bericht door Aans48 » di 05 jul 2016 07:21

Goedemorgen.

ik kijk al heel vaak op dit forum en stelt me altijd wel weer gerust.
De laatste tijd weer wat nieuws erbij, wordt wakker met een hele snelle sterke hartslag, misselijk en pijn in me nek. Dan word ik weer zo bang terwijl ik in januari een hartfilmpje heb gehad en alles was goed. Ook krijg is soms wat druk op me borstkas erbij.
Het is zo raar, dat ik het de ene keer beter kan handelen dan de andere keer, maar nu bij het minste geringste denk ik dat ik van alles mankeer en word soms gek van mezelf.
Ik heb nu al 7 jaar klachten maar menstrueer nog steeds. Nu was wel in mijn bloed te zien dat de hormoonwaarden aan het veranderen zijn.
Maar herken mij zelf niet meer, van een sterke vrouw die niet stuk te krijgen was naar een nerveus persoon verandert.
Dat hormonen dit met je kunnen doen wie herkent zich daar in

Groetjes, Ans

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Van een sterke vrouw naar een nerveus persoon

Bericht door Marjo50 » wo 06 jul 2016 00:27

Hallo Dames,

Ik ben 53 en zit al meer als 4 jaar in een zware periode
van de ene klacht na de andere. Het lijkt wel of het steeds erger wordt met me. Nooit gedacht wat hormonen kunnen aanrichten, maar ze maken wel degelijk een wrak van mij, zowel geestelijk en lichamelijk . Er zijn maar enkele dagen in een maand dat het iets beter gaat, en die haal ik niet eens. Onrust en gejaagdheid, spierpijnen in me hele lijf, zo van de ene dag op de andere dag. hartkloppingen als ik wakker wordt, of het nu morgens is of als ik even een uurtje op de bank ga liggen. Vandaag op de bank gelegen omdat ik zo slecht slaapt nachts, en ik ieder uur wakker wordt, niet vol te houden pfff.

Ik kreeg toen ik wakker werd op de bank toch aan paniekaanval, angst en trillen tijdens het wakker worden, herkennen misschien jullie dat. Helemaal in paniek rende ik na buiten toe, jeetje wat een rotgevoel. en zo kan ik maar door gaan met schrijven met klachten, heb ze allemaal al gehad. wanneer hoort dat op ,,,wat een hel

Gr marjo,

Harry
Berichten van Harry
Onderwerpen van Harry
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Harry » za 23 jul 2016 13:52

Beste Ans,

Heb je ook een licht afwijkend cholesterol? Is dit het geval laat je dan niet afschepen en laat een echo maken van je hart.
Ik had op dezelfde leeftijd ook jouw klachten (nekpijn) + een licht verhoogd cholesterol. Mijn huisarts zag geen reden om mij medicijnen voor te schrijven. Ik overigens ook niet; mijn klachten waren vaag, niet constant en zeker draagbaar.
Dat zelfde jaar kreeg ik na een vakantie een licht hartinfarct. Vrouwen zijn per definitie a-typisch als het op voorbodes voor een hartinfarct aankomt. Bij mij was het zelfs zo erg dat terwijl ik "bezig was" met het hebben van een infarct mijn huisarts nog steeds dacht dat dit niet het geval was.
Hij moest me eerst aan de monitor leggen om het te geloven. Heden gebruikt hij mij als een leermoment in zijn praktijk; dus er is ook iets goeds uitgekomen.
Dit bericht is er niet om je bang te maken. Maar niet alles is weg te schrijven onder overgangsklachten. Ook ik dacht toen: overgang.
Dus komt dit overeen met jouw verhaal, print dit bericht uit en neem het mee naar je huisarts en laat je niet afschepen.

Veel succes
Henriette Verhagen

Aans48
Berichten van Aans48
Onderwerpen van Aans48
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Aans48 » ma 14 nov 2016 06:46

Hallo dames,

in het begin dat de ellende begon ben ik behoorlijk somber geweest kon het niet verklaren waar het nare gevoel vandaan kwam. Na verschillende hormonen geprobeerd te hebben besloten te stoppen en de natuur zijn gang laten gaan is een tijd lang erg goed gegaan en ineens slaat de angst weer toe met druk op de borstkas, misselijk, pijnlijke spieren, stemmingswisselingen en ga zo maar door en de ene keer kan ik het handelen en de andere keer totaal niet zoals nu en ontaarde in een paniekaanval na moet ik er wel bijvertellen een hele drukke periode van verhuizing en behoorlijke stress.
Zijn er vrouwen die dit herkennen?

groetjes, Ans

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht