Ellendig voelen, intens moe, trillerig

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Ellendig voelen, intens moe, trillerig

Bericht door Hhl » wo 10 jun 2015 17:02

Hallo,

De laatste dagen voel ik me weer zo ellendig.
Bij het opstaan gaat het wel, maar in de loop van de dag word ik ineens zo moe, vooral een trillerig gevoel in mijn benen, als of je aderen koken (beetje raar uitgedrukt) Onrust in mijn lijf.
Vage buikpijn als of ik ongesteld word, vermoeid in mijn hoofd, een wat onscherp zicht.
Alsof ik donkere kringen onder mijn ogen heb, alleen zie ik dat alleen zelf en de mensen om mij heen niet...maar dat komt omdat ik gewoon niet lekker in mijn vel zit.
Emotioneel, nerveus.....ik zit me zelf gewoon in de weg....maar is dit echt allemaal overgang, die intense moeheid zomaar uit het niets. Herkennen jullie deze klachten?
Ik hou me zelf steeds voor het zijn de hormonen die je dwars zitten maar aan de andere kant vraag ik me soms af kunnen hormonen dit allemaal veroorzaken.
Maar als ik dan hier weer rond lees dan zie ik ook de meest vreemde klachten.

Groetjes, Hilda

Carry
Berichten van Carry
Onderwerpen van Carry
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Ellendig voelen, intens moe, trillerig

Bericht door Carry » wo 10 jun 2015 19:48

Hoi!

Ik heb momenteel precies dezelfde klachten. Meestal duurt het 2 dagen en dan gaat het wel weer. Ik ga meestal aan de kruidenthee, rustgevende kruiden helpen heel goed zoals citroenmelisse en passibloem. Gewoon effe googelen.

Toen mijn overgang begon had ik deze klachten continu, maar nu nog maar af en toe. Het gaat een keer over!
;)
Beterschap, het komt goed,
Carry

Liz68
Berichten van Liz68
Onderwerpen van Liz68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Liz68 » wo 10 jun 2015 21:06

Heel apart, want ik heb dezelfde klachten moe, moe, moe.

Sinds een paar weken heb ik vreselijk last van mijn hoofd, alsof hij van lood is en spierpijn, niet normaal.

Ik heb dit forum pas ontdekt, omdat ik bepaalde klachten heb die aanhouden, dus tot mijn grote schok blijk ik al een poos in de overgang te zitten!
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met posten,

Liz

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » wo 10 jun 2015 22:59

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties dat helpt altijd om het op deze manier samen te delen.
Die kruidenthee ga ik zeker proberen.
Dank je wel.

Groetjes, ilda

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Caro55 » zo 21 jun 2015 09:45

Hallo iedereen,

pfff gelukkig zijn er ook nog vrouwen die dit voelen ! Geen kracht in armen, benen, geen zin iets te doen, gewoon op de bank hangen, slapen ! Is dit de menopauze, heb de indruk dat mijn lichaam op is ! Geen kracht voor iets te doen, zelfs de zin ontbreekt me ! Kan er wel van gaan huilen, voel me zo triest :-(

Carine

Sjellie
Berichten van Sjellie
Onderwerpen van Sjellie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Sjellie » vr 26 jun 2015 15:59

Hoi Carine,

Ik zit met precies hetzelfde.
Zoals ik lees ben jij zowat van dezelfde leeftijd als ik. Ben jij dan niet net als ik in de postmenopauze?
De menopauze is de laatste dag van je menstruatie tot ong 1 jaar daarna. Als je dan in dat jaar niet ongesteld bent
geweest ga je de postmenopauze in. Dat is waar ik nu ook in zit, en dan schijnen alle klachten heftiger te zijn.( heb ik eens gelezen )
Als ik op het Forum zit en zoek naar mijn klachten ( komen er nog dagelijks bij) valt mij op dat het bij dames van dezelfde leeftijd zijn.
Soms gaat het bij mij dagen goed, maar dan ineens weer niet, zoals nu. Prikkelingen, hete voeten en soms koude voeten.
Spanningen in mijn nek die oplopen naar mijn hoofd.Tintelingen in mijn onderbenen, lusteloos, moe, zwaar hoofd.
Krampen in mijn tenen en kuiten vooral 's nachts. Gewrichtspijnen. O, ja en niet te vergeten de droge ogen, neus ( of hij bij mijn neusbeen
dicht zit, dan links dan rechts. En droge keel, vooral als ik veel praat dan kan ik gewoon niet meer alle woorden uitspreken.
Dit is nog maar een greep van alles. Als ik nu op Verstuur klik gegarandeerd schiet me weer van alles binnen.
Nu niet omdat ik nu geen last heb van al die andere klachten. Die zijn er misschien morgen weer. En ik maar denken dat overgang alleen
maar opvliegers waren. Kan wel janken, ik hoor te genieten van mijn zoon die bijna klaar is met zijn studie en op zichzelf gaat wonen.
Verder kan ik er met niemand over praten, alleen op dit Forum, dus wat ben ik blij met al deze dames.

Groetjes Sjellie

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Caro55 » za 27 jun 2015 10:47

Hallo Sjellie,

Ja we zitten idd in hetzelfde schuitje ! Ik zit wel degelijk in mijn menopauze, de postmenopauze is al voorbij. Maar wat baal ik hier ook van, ik dacht ook wat opvliegers en dat is het : nee dus ! Niet goed in mijn vel, moe, niet kunnen slapen ! Het is een vicieuze cirkel ! Een man die er helemaal niets van begrijpt, dochter die zegt weer een dipje. Ik trek het zo niet lang meer, heb echt nergens zin in. Durf nog nauwelijks buiten te komen.
Hopelijk is dit snel voorbij, alhoewel ik zo lees op het forum dat dit wel 10 jaar kan duren !
Sterkte !

Carine

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » di 02 feb 2016 13:06

Hallo,

Het is weer zo'n periode waarin ik me zo onzeker voel.
4 maanden niet ongesteld geweest, maar mijn lijf voelt zo raar.
Ik voel me zo moe en trillerig van binnen.
Vooral in mijn benen als of je aderen bruisen en dan een soort stuwing naar boven, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven anders.
Het eindigt dan in mijn hoofd met een soort van warmteexplosie, zweten met af en toe een rood hoofd.
Na een paar minuten zakt het af en voel me dan weer rillerig.
Soms het gevoel dat ik ongesteld ga worden, buikpijn en lage rugpijn.
Ik moest dit weer even van me afschrijven het maakt je allemaal zo onzeker.
En die vermoeidheid ik vind dat zo waardeloos.
Dit jaar word ik 50, vraag me wel eens af hoelang dit allemaal gaat duren, en wat ik me ook afvraag, nu ik al 4 maanden niet gemenstrueerd heb worden dan de andere klachten erger, daar lijkt het bij mij wel op, kennen jullie dit ook?

Die vermoeidheid was dat maar voorbij, wat een naar gevoel.
Soms voel ik de vermoeidheid door mijn lijf heen en daarna, voel ik zo de warmte omhoog stijgen.
Zo trillerig van binnen. Gewoon mij zo rot voelen.
Soms denk ik werd ik maar ongesteld, misschien voelde ik me dan beter, het beheerst zo mijn dag nu.
Soms weet ik niet eens hoe ik het moet omschrijven, maar het maakt zo angstig.

Groetjes, Hilda

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Jans52ha » vr 23 mar 2018 07:33

Hoi Hilda.

Super herkenbaar. Ik voel vaak ook zo. Maar er zijn ook dagen dat het weer rustig is. Hoe gaat het nu met jou?
Hopelijk gaat het wat beter. Laat van je horen! !

Jans

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht