Onrust, gespannen

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Onrust, gespannen

Bericht door Friesje » vr 15 apr 2011 08:41

Hallo dames

Ik moet even zeuren hoor :( :

Ik heb zo langzamerhand volgens mij bijna alle klachten wel eens gehad en als de ene koud voorbij is komt de volgende weer aanhuppelen. En zo blijft het maar doorgaan.

Afgelopen week had ik weer eens regelmatig overslagen en merkte ik daarnaast dat ik me totaal niet meer kon ontspannen.
Deze was nieuw voor me...

Maar de laatste 2 dagen voel ik me (daardoor??) ZO ongelofelijk K.... Ik voel me als een enorm gespannen veer die niet los kan worden gelaten. Als ik wat doe gaat het nog wel, als het me tenminste lukt er niet aan te denken. Maar als ik ook maar even zit dan MOET ik overeind / WEG, wat dan ook. Heb het gevoel dat ik helemaal gek wordt. Verder heb ik het 's nachts snel warm en overdag voelt mijn gezicht warm aan? O, en een droge mond... enne.. Jasses :evil:

Heb verder momenteel juist eigenlijk niks om me echt druk over te maken maar als er een klein probleempje voorbijkomt dan merk ik dat ik die er absoluut niet bij kan hebben. Niks voor mij...

Hellup! Ik weet dat dit bij ons rijtje klachten kan horen maar ik wilde dit zo graag even delen :S . Herkenbaar? En hoe lang kan dit blijven duren?
Alvast weer bedankt dames.

Friesje

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Re: Onrust, gespannen

Bericht door Desi » vr 15 apr 2011 09:16

Hallo Friesje,

Heel herkenbaar hoor! Alhoewel mijn ergste klachten wat beginnen te minderen (al dan niet tijdelijk, dat weet ik nog niet), is dit er een die toch nog af en toe heel behoorlijk de kop op kan steken. Zo gespannen, nerveus en eigenlijk niet goed weten waar ik met mezelf heen moet. Duurt bij mij tegenwoordig een dag of twee en dan zakt het af, maar een jaar geleden kon het wel een of twee weken achter elkaar aanhouden.

sterkte ermee!
Desi

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » vr 15 apr 2011 15:56

Twee weken... dat hoop ik toch niet :S

Ben net heerlijk wezen motorrijden, kan van alles genieten om me heen en daartussendoor blijft dat rotgevoel.
Ik voel me gewoon heel erg akelig en weet niet waarom ....

Kan me bijna niet voorstellen dat dit zo ineens weer weg kan zijn, maar ja dat dacht ik bij m'n andere klachten ook wel eens :shock: .

Friesje

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Bericht door Dorothea » vr 15 apr 2011 16:05

Hoi Friesje,

Ja, ik heb het soms wel drie weken achtereen, en kan dan ook niet geloven dat het ooit weer goed komt.
maar toch hersteld het zich weer, heb geduld.

Dorothea.

Sonja123nick
Berichten van Sonja123nick
Onderwerpen van Sonja123nick
Menopauzejaar:

Bericht door Sonja123nick » vr 15 apr 2011 16:26

Hoi dames,

hier nog zo een die zich heel de dag raar voelt. het voelt alsof er iets ergs ga gebeuren. Alsof je in een ander lichaam zit. Heel raar en ook wel eng, en zeer vervelend.

Sonja

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Bericht door Dorothea » vr 15 apr 2011 16:41

Hallo Sonja,

ja, dat gevoel alsof er iets naars staat te gebeuren, dat heb ik ook.
Een heel onrustig gevoel in ieder geval, en dat voelt erg naar.

Dorothea.

Zonnebloem
Berichten van Zonnebloem
Onderwerpen van Zonnebloem
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Zonnebloem » za 16 apr 2011 12:37

Hallo

Ik word op dit moment ook gek van mezelf, heb het vooral op rustige momenten en 's nachts.
Het gekke is dat mijn cyclus op dit moment weer helemaal normaal is, maar toch deze klachten.

Lisela

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:

Bericht door Marjo50 » zo 17 apr 2011 03:13

Hallo Friesje

Nou hier ook iemand met de zelfde klachten, ik kan me ook totaal niet meer ontspannen. Ben de hele dag en nacht gespannen, alsof er iets gaat gebeuren, het overvalt je zo opeens dat enge gevoel. Ik heb nu al dagen last van een droge mond. Als ik dan even wat gedronken heb is het gelijk daarna ook weer terug.

Ik zit nu al dagen met me maag in de knoop en heb zo een leeg gevoel terwijl ik eet. Het ersgte vind ik dat ik ook nergens meer tegen kan, ook op tv als er bv auto-ongeluk of wat dan dan moet ik het afzetten wil ik dat niet zien, ik let zo erg op mijn lichaam dat het de hele dag beslag van me neemt.

Soms duren deze klachten 1 week of langer, dan weer een dag of drie. Ik weet al als ik wakker wordt wat voor dag het wordt pfff, en anders als ik deze lachten niet heb dan komt er wel wat anders weer in plaats ervan. Daarom voel ik me zo uitgeput en heb nergens meer zin in, innerlijk wil ik alles doen maar heb de kracht er niet meer voor.

Ook doe ik niets meer met plezier wat ik vroeger wel had. Ben een vreemde in me eigen lichaam. Ik ben dan ook vaak aan denken komt dit nu allemaal van de overgang, trillingen in me benen en armen maar dan van binnen, pijnlijke gewrichten en spieren, gespannen over heel me lichaam, bang voor dood te gaan, bang om niet meer in de auto te stappen, niet meer kunnen winkelen en meteen na huis willen enz enz.

Misschien zie je wat erkenning in mijn brief.

Groet Marjo

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » zo 17 apr 2011 10:48

Friesje,

Herkenbaar alweer.
Ik had gisteren weer zo'n dag. Giga gespannen..........mijn nek/hoofd voelde niet lekker......
zat op de fiets af en toe half te hyperen en van die rare stroomstootjes in mijn hoofd.
Ik schrok van een nietsvermoedende voorbijganger, werd daardoor dizzy en wilde zo snel mogelijk thuis zijn!
Zo'n dag dat ik van alles en iedereen schrik, heel vreemd.
Bovendien viel ik pas tegen half 3 in slaap....ook niet echt bevorderlijk allemaal.

Vandaag is de bedoeling dat ik naar het huis van mijn kind ga kijken, moet ik ms met de trein, nou je snapt..........
ik neem een half kalmeringstabletje dan kom ik de dag wel redelijk door.
Afschuwelijk vind ik zulke dagen maar goed, ik blijf hoop houden op betere dagen!
Sterkte dames!

Marie

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » do 21 apr 2011 10:14

Hoi dames,

Ff een kleine update van mijn kant:

Dat afschuwelijke gevoel is gelukkig toch weer weggegaan :lol: Zoals eigenlijk al m'n klachten op een gegeven moment.... De ene blijft wel veel langer hangen dan de ander, dat dan weer wel.

Ik voel me nog wel wat gespannen maar dan zonder dat akelige gevoel mezelf totaal niet meer te zijn.
Ook heb ik bij 'spannende' situaties (lees: ietsje anders dan anders) sneller een opgejaagd gevoel dan normaal.
Maar alles is beter dan DAT gevoel.

In plaats daarvan zijn de hartoverslagen weer teruggekomen :S En zeker als ik even lekker in het zonnetje ga zitten. T'is even niet anders.

groetjes,
Friesje

VeroniqueWinden
Berichten van VeroniqueWinden
Onderwerpen van VeroniqueWinden
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door VeroniqueWinden » vr 22 apr 2011 06:28

Dames, ik zal me even voorstellen:

Mijn naam is Veronique en ik ben 42 jaar, ik word in september 43 en ook begonnen met de overgang.
Ik heb jullie klachten allemaal gelezen en dit is zo herkenbaar.
Mijn menstruatie is helemaal aan het veranderen. Toen ik 15 jaar werd ik voor het eerst ongesteld en tot mijn 41 kwam mijn menstruatie echt precies op de dag dat het moest komen, zelfs nog 'een of twee dagen eerder. Ik ben in al die jaren 'een keer een week over tijd geweest.
Maar goed, mijn menstruatie wordt korter en minder, onregelmatig en uiteraard de psychische klachten, het is echt vreselijk. Ik werk 4 dagen in de week in Amsterdam Zuidoost (in de buurt van de Arena) en ik woon in Rijswijk zh. Eind november 2010 ben ik ziek geworden.

Het wordt me echt allemaal teveel. Iedere dag in de trein, de drukte op de stations, pfff, het zweet breekt me uit. Afgelopen dinsdag ben ik zelfs door mijn leidinggevende thuisgebracht, omdat ik me radeloos voelde. Ik werk nu 21 jaar bij dat bedrijf, en het was afgelopen dinsdag echt de eerste keer dat ik thuisgebracht moest worden. Het lukt gewoon niet meer. Ik ben onder behandeling bij psych en ik krijg vandaag antidepressiva.
Er zit zoveel spanning in mijn lichaam en het ergste vind ik nog dat ik op mijn werk niet mag huilen. Op de afdeling zelf kan ik me er iets bij voorstellen, maar als ik op het toilet aan het huilen ben, krijg ik daarna te horen dat ik lang weg was.
Als ik huil, voel ik de spanning uit mijn lichaam trekken en gaat het weer redelijk, maar als ik niet mag huilen, komt er alleen maar meer spanning en dat is niet goed voor een mens.

Groetjes, Veronique

Lydia1959
Berichten van Lydia1959
Onderwerpen van Lydia1959
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Lydia1959 » vr 22 apr 2011 08:13

hallo Dames,

Ik kan me helemaal aansluiten bij jullie gevoel en het je niet thuis voelen in je eigen lijf,
het is net alsof je lijf gewoon z'n eigen gang gaat en je er helemaal geen vat meer op hebt.
Ik ben ook regelmatig somber maar dat komt volgens mij nog steeds door alle lichamelijke klachten die ik heb. Vorige week werd ik ongesteld (1 dag) en dacht oh, heerlijk want dan word alles weer rustiger, nou mooi niet, de zenuwen gieren door m'n lijf alsof ik examen moet gaan doen, ik weet alleen zelf niet waarin. Probeer ook ontspanning te zoeken maar gaat zo moeilijk als je je zo rot voelt. Slaap regelmatig 's middags even op de bank maar voel me daarna nog vermoeider. Bij mij komen dan ook nog eens de bijna constante gedachtes aan doodgaan en dat maakt het leven er niet makkelijker op.
Ik probeer steeds tegen mezelf te zeggen het zijn allemaal de hormonen die een nieuwe weg zoeken maar ik geloof het eigenlijk zelf niet.
Ik wens jullie alle sterkte en begrip en dat is ook heel fijn om te geven en te ontvangen.

Lydia

Julia
Berichten van Julia
Onderwerpen van Julia
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 67

Bericht door Julia » za 23 apr 2011 09:18

Goedemorgen dames,

Na een goede, mooie, blije 6 dagen, nu zomaar weer down en traantjes. Gistermiddag dacht ik nog, als ik me zo eens altijd kon voelen wat is het leven dan mooi. En vannacht weer ergere opvliegers, soms om de 20 minuten en weg alle blije gedachten. Alleen maar trieste gedachten, terwijl de omstandigheden hetzelfde zijn, mooi weer, lekker lang paasweekend vrij.... Ik sta er versteld van hoe het dan zomaar weer omslaat.
Maar als je hier op het forum leest dan weet je het wel weer...
Veel goede, blije dagen dames!!

Groet Julia

Martha
Berichten van Martha
Onderwerpen van Martha
Menopauzejaar: 2001
Leeftijd NU: 69

Bericht door Martha » za 27 aug 2011 15:33

Hallo dames

Ik heb geen zin meer in leuke dingen doen. Ik ben blij dat we dit jaar niet op vakantie gingen...al dat gedoe met inpakken en regelen en zo...het liefst ben ik gewoon thuis.

Martha

JolandaB
Berichten van JolandaB
Onderwerpen van JolandaB
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 63

Bericht door JolandaB » za 27 aug 2011 19:08

Martha,

ben je te veel tegen je zin op vakantie gegaan.

Ik ga volgende week, maar het kan mij ook gestolen worden.

groet, Jolanda

Roosje69
Berichten van Roosje69
Onderwerpen van Roosje69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Roosje69 » do 10 okt 2013 16:25

Hi Dames,

jeetje wat een verhalen, ik heb er zelf niet zo heel erg last van maar regelmatige wel kleine klachten. Vooral ook veel last van gespannenheid.

Ik had ergens gelezen dat het belangrijk is dat je veel rust en tijd voor jezelf neemt. Ik ben sinds vorig jaar begonnen met het bezoeken van een sauna. Het is echt heerlijk om mij lekker te laten verwennen en te ontspannen.

Succes ermee.

Groet
Roosje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht