Tranenfabriek, hart van slag, onbeweeglijke ribben enz

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 61

Tranenfabriek, hart van slag, onbeweeglijke ribben enz

Bericht door Ingmart5860 » di 22 sep 2015 17:59

Dag dames,

Zucht, deze website heeft me al menig troost gebracht bij weer een of ander overgangsverschijnsel althans dat hoop ik dan.
Ik zit er nu al sedert 2011 middenin en begin het stilaan zat te worden en ....mijn man ook.

Als hij thuiskomt van het werk of van de voetbal ziet hij al aan de manier waarop in de zetel zit, hoe het met me gaat. Ik kan het ook niet verbergen want eenmaal ik iets zie, voel of denk te voelen dan begint het piekercircus en slaat de angst onverbiddelijk toe en dan eist de hypochondrie dat ik aan het checken ga. Is de temperatuur goed? Is de bloeddruk goed? Is de polsslag ok?

Ik heb al jaren hartoverslagen, met tussenpozen. Soms eens een keer soms dagen of weken niet. Soms denk ik dat het samenhangt met de maag/middenrif/bovenrug. Ik zit nu weer volop in een week van veel overslagen die je duidelijk voelt ter hoogte van de maag maar ook kleine lichte 'tikjes' en ja hoor de vinger gaat dan aan de pols en dan voel ik net of mijn hart maakt een sprongetje of extra snelle slag er tussendoor. De extra systolen als je op je zij in bed gaat liggen, klaar om te slapen en na een tik is het om zeep en word in onrustig.

En dan is het weer paniek...en ga ik hier aan het lezen.

Ook darmen die heel snel van slag geraken bij de minste stress is er al geen sprake meer van normale stoelgang. Soms zou ik eens graag leiden aan verstopping.

Dan weer een lekkende tepel...mammo, echo niets aan de hand..hormonenschommelingen. Vervelend maar niet kwaadaardig.

Godallemachtig!!! Dat is een relaas van een halve maand, de dokter kan haast een huis bouwen van mijn bezoekjes.

Hoelang zitten jullie al in de overgang? En hebben jullie ook zo van die rare harthobbels en toestanden?

Ik ken niemand in de buurt die erover klaagt ...ik blijk soms het enige vrouwtje op de maan te zijn.

Nog een fijne avond!

Greetz, ingrid

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Tranenfabriek, hart van slag, onbeweeglijke ribben enz

Bericht door Annabel71 » wo 23 sep 2015 14:21

Hallo Ingrid,

Je ongerustheid over je hartkloppingen komt me bekend voor. De afgelopen nacht kon ik de haren wel uit mijn kop trekken van ergernis, zo ging mijn hart tekeer. En dan gaat het natuurlijk helemaal mis, want ik vreet me op en dan wordt het van kwaad tot erger..dus om half 2 in de nacht zit ik dan op de bank te pruilen. Fijn als je de volgende dag moet werken. Mijn man ook wakker, ongerust natuurlijk. Vreselijk irritant allemaal.
Ik voel ook tintelingen in mijn lijf, en ben altijd ongerust over werkelijk alles. Maak me druk over mijn naasten, dood, ellende in de wereld en mijn gezondheid. Kan overal om janken, en heb geen vertrouwen in de huisarts.

Vorig jaar vanuit het niets kwamen de klachten allemaal opzetten, ongeveer een jaar na het stoppen met de pil. Ik heb het geweten, wat een ellende. En geen huisarts die me op het idee bracht dat het wel eens aan mijn hormonen kon liggen. En we hebben nog wel 3 vrouwelijke huisartsen in de praktijk..Een strak raar gevoel in mijn hoofd, hoofdpijn, ik heb ineens een leesbril nodig ,want mijn ogen doen raar..hoge spierspanning in de nek..nou ja, je bent dus niet de enige die met de ziel onder de arm loopt. En dan heb je je verplichtingen zoals werk enz., het is echt niet gemakkelijk.
En ik ben vanaf de winter niet meer bij de huisarts geweest, ik kreeg oxazepam voorgeschreven en doei!
Ze kijken je aan met van die domme koeienogen, of je van mars komt of zo. Dus ik regel het zelf wel, door een thuistest kwam ik erachter dat ik in de overgang was. En de rest van mijn vragen worden op dit forum wel beantwoordt!
Dus je bent niet alleen.
Sterkte!

Groet Annabel

Nimian
Berichten van Nimian
Onderwerpen van Nimian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Nimian » za 26 sep 2015 01:43

Hallo Ingrid,

Wat een herkenning...
Ook ik ben nog nooit bang geweest, maar nu.....
Bij elk raar bobbeltje, elk raar plekje, rare dingen in mijn lichaam schiet ik gelijk in paniek.
Ben opeens allergisch geworden voor bepaalde dingen, me name zoetstoffen, ben daar zo ziek van geweest dat ik dacht dat ik dood ging.
Heel extreem allemaal, maar nu na het lezen van verschillende verhalen hier op het forum weet ik inmiddels dat het er bij hoort.

Hoe lang ik in de overgang zit, weet ik niet echt, maar voel me zeker al een goed jaar niet fit meer en dat word steeds extremer...
Ben nu 48 en als ik naar het verhaal van mijn moeder kijk, heb ik nog wel wat jaartjes te gaan... :roll:

Anita

Marleen1960
Berichten van Marleen1960
Onderwerpen van Marleen1960
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Marleen1960 » do 03 okt 2019 10:16

Lieve dames,

Ik zit al een paar jaren in de menopauze en als ik dat zo lees hier, ben ik blij dat ik niet alleen ben met mijn klachten. Heb dat ook dat mijn hart soms overslaat en als ik op mijn zij lig heb ik dat ook. Ik sla dan ook in paniek en durf dan niet meer in slaap te vallen, bang om niet meer wakker te worden en tja, dat geeft slapeloze nachten he :(
Heb op mijn werk eens een paniekaanval gehad, zo erg dat ik direct mijn huisarts gebeld heb of ik direct mocht komen. Zij stelde mij gerust dat er niets aan de hand was en het om een paniekaanval ging. Neem maar een Alprazolamm zei ze en dat was het . Heb laatst mijn bloed laten prikken, omdat ik geopereerd ben aan mijn schildklier, moet dat jaarlijks (of als ik me opeens slechter zou voelen) gebeuren voor de schildklierwaarden. Maar alles was goed.
Dus ja...zal aan de overgang liggen zeker :roll: Maar leuk is anders.

Groetjes, Marleen

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht