Angst en nare gedachten/gevoelens

Innerlijke onrust. Gevoelens van onzeker zijn, nerveus zijn, bang zijn voor wat je voelt, Of je onrustig en nerveus voelen, zonder te weten waarvoor
Gerda48
Berichten van Gerda48
Onderwerpen van Gerda48
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Angst en nare gedachten/gevoelens

Bericht door Gerda48 » vr 28 dec 2018 19:05

Hallo dames

Dat ik ben en vrouw van 48. Herken heel veel van de verhalen. En hoop door op dit forum te zitten dat ik door deze ellende kom. Vorig jaar heeft onze dochter Hodgkin gehad, gelukkig nu schoon. Maar het heeft zoveel na verschijnselen, maar helaas mensen begrijpen dat niet. Zelf op en neer met de hormonen. Boos, verdrietig, enge gedachten: aan de dood denken maar waarom? En zijn verschillende mensen in mijn omgeving die suïcide hebben gedaan en dat dwarrelt dan door mijn gedachten; absoluut niet om het zelf te doen maar waarom moet ik daar dan aan denken. Alles komt een miljoen keer zo hard binnen lijkt het wel.
Ik heb ook wel wat goede dagen, maar jammer genoeg overheersen de mindere.. Ga met voeding aan de gangen hoop echt dat mijn koppie wat positiever wordt. Voor de buitenwereld ben ik de vrolijke, maar van binnen is het niet altijd zo. Ik weet dat ik nee moet zeggen, maar ik heb het gevoel dat men dat niet accepteert omdat ik altijd degene was die het wel deed....

Gerda

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Re: Angst en nare gedachten/gevoelens

Bericht door Diaantje » za 29 dec 2018 12:19

Hoi Gerda,

Wat heb jij een zware en nare periode achter de rug.
Het is dan toch ook niet raar dat je je nu zo voelt?? Je hebt je steeds sterk gehouden voor je dochter en omgeving, en nu alles "goed is", komt bij jou de klap. Alles komt dan sterker binnen. Onbegrip, nare berichten.....Ik kan het weten, ik kamp al jaren met een angststoornis. Dat kan jaren goed gaan maar als er te veel gebeurt en dan ook nog eens onze hormonen er bij, dan overvalt het je en komt alles sterker binnen.
Maar het komt echt wel weer goed hoor. Het kost alleen zoveel tijd.

Ik zit momenteel ook weer in de angst fase, bang voor ziektes. Te veel hooi op mijn vork genomen op werk, nare werksfeer en een werkgever die er niets aan wil veranderen. Ineens knapte er iets en zit ik nu al een maand thuis, overspannen. Allemaal lichamelijke klachten maar volgens huisarts niet aan de hand, maar ik voel ze wel, zo naar. Heb mijn ontslag ingediend en begin in april met een andere baan. Nu dus de rust weer terug zien te vinden.

Ik wens je sterkte en geef alles de tijd. Is lastig, ik weet er alles van helaas.

Groetjes, Diana

Gerda48
Berichten van Gerda48
Onderwerpen van Gerda48
Menopauzejaar:

Bericht door Gerda48 » zo 30 dec 2018 20:49

Bedankt voor je reactie.

Ik schrijf vandaag toch ook maar even. Om het verhaal meer helder te maken.
In september 2017, onze dochter kreeg nog chemo, ben ik veranderd van baan. Dat heeft me wel geholpen. Ik heb super collega's en ik heb ook hel lieve vriendinnen.
Mijn man snapt me niet, omdat als je weet wat je hebt kun je er ook mee omgaan. Maar daar ben ik het totaal niet mee eens.
Als ik me K voel ga ik naar mijn vriendin of bel haar.
Ik ben wel heel gevoelig voor voeding n ga nu ook goed mijn best doen om dat vol te houden.
Ik ben sinds september met een opleiding begonnen, echt iets VOOR mezelf.

Ik las hier ook menoPAUZE, ik neem de pauzes ook zeker nu op de dag. Heb vandaag n no dag gewerkt, heerlijk.
Soms kan ik huilen, maar probeer ook te relativeren. Ben blij met lieve mensen om me heen.
Ik denk vooral in deze fase JEZELF DE GRENS OPLEGGEN!!!!!! EEN ANDER DOET HET NIET.

Gerda

Vesta
Berichten van Vesta
Onderwerpen van Vesta
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Vesta » ma 31 dec 2018 01:51

Gerda48 schreef:
zo 30 dec 2018 20:49
Mijn man snapt me niet, omdat als je weet wat je hebt kun je er ook mee omgaan. Maar daar ben ik het totaal niet mee eens.
Hoi Gerda,

Wie gaat er niet om dan met de verandering die je doormaakt? Jij duidelijk wel!

Je bent volop bezig met balans opmaken, opnieuw je grenzen bepalen en doet dat met alle emotie en groeipijnen die daarbij horen.
Volgens mij mogen ze eerder trots op je zijn.

Wat wil iemand die zich opstelt zoals in dit geval je man, dan nog meer? vraag ik me dan af. Dat we het leuk voor ze blijven maken? Of het niet zichtbaar/merkbaar moeilijk mogen hebben? Mooi weer blijven spelen, zodat zij geen hinder ondervinden?

Groet, Vesta

Gerda48
Berichten van Gerda48
Onderwerpen van Gerda48
Menopauzejaar:

Bericht door Gerda48 » zo 06 jan 2019 21:15

Hallo,

Daar was ik weer. Redelijke goede tijd gehad, maar moe moe en nog eens moe. En nergens zin in, maar ja dat wordt niet naar gevraagd. Ook wel tegen dingen op zien..... Is dit weer zo'n dip!!!! Met uitroeptekens?
Verlang elke keer naar mijn bed, slapen!!!Niet nadenken, heerlijk. En nu van mijn aftypen is ook prettig!

Groet mij
Gerda

Mazzel07
Berichten van Mazzel07
Onderwerpen van Mazzel07
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd: 54

Bericht door Mazzel07 » di 26 feb 2019 09:49

Dag dames,

De zin die mij trof was waarin stond dat alles veel harder binnen komt.
Ik heb i.v.m. depressie middelste zoon afgelopen jaar, waar hij met hulp van een coach uitgekomen is, nog steeds veel angst dat het weer misgaat of terug komt. Het afgelopen jaar zijn de 2 andere kinderen samen gaan wonen en ik focus me te erg op de middelste; hoe kijkt hij, hoe doet hij, het zal toch niet...… Ik weet dat dit fout is, maar het gevoel zit er.
Ook heb ik een leeg gevoel, nu de andere uit huis zijn. Ik voel me na een redelijke periode weer droevig, nerveus, onrustig en depri. Ik ben nu 54 en al jaren in de postmenopauze.

Kennen jullie dit; van een mug een olifant maken? En je zorgen maken om...……...ja om alles.

Groeten Mazzel

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 57

Bericht door Troelaatje » za 16 mar 2019 10:53

Heej Mazzel

Ik ken dat ten voeten uit..men die k.t gedachtes zijn vreselijk..idd over wat als dit en wat als dat...dat maalt en maalt. Ik heb ook betere periodes en dan ga ik weer minderen met mijn Ad. Maar een tijd later gaat dat weer helemaal. niet goes Ik wil er zooooo graag van af maar het lukt me niet. voor 3 ouders mantelzorgen en verhuizen...wat kan een mens soms allemaal meemaken.
Sterkte allemaal meiden...ik weet ook zeker dat het ooit aangenamer wordt.

Liefs, Troelaatje😘

Mazzel07
Berichten van Mazzel07
Onderwerpen van Mazzel07
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd: 54

Bericht door Mazzel07 » za 16 mar 2019 11:08

Hé Troelaatje,

Bedankt voor je bericht.
Waarom wil je minderen met de ad? Die heb ik al 20 jaren en ik vaar, behalve nu tijdens de postmenopauze, er wel bij.
Ik moet er niet aan denken om te minderen dan ben ik helemaal een wrak. Ik zie het als iemand die een bril nodig heeft en ik ad en misschien jij ook.

En vooral nu de draagkracht minder wordt door die overgang is de ad voor mij een steun in de rug.
Ik ga de laatste zin van je inprenten; 'ik weet ook zeker dat het weer aangenamer wordt'.

Mazzel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht