Veel aan vroeger denken

Behoeften die veranderen. Een andere kijk op het leven of op de wereld.
Balans opmaken en hervinden
Levensvragen - Inzichten - Bewustwording - Intuïtie die zich ontwikkelt
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd: 59

Veel aan vroeger denken

Bericht door Krista » za 19 aug 2006 09:27

Hallo allemaal

Het valt mij op dat ik de laatste tijd heel erg vaak aan vroeger denk.
Niet alleen de rot dingen maar ook best wel leuke dingen.
Nu ik met die overgang bezig ben heb ik weer allerlei klachten van paniek tot je lichamelijk ziek voelen.

Zou het zo kunnen zijn dat je die dingen nog niet verwerkt heb, en dan inderdaad weer van die klachten krijgt?

En zou het ook zo zijn dat als je veel last had van de puberteit dat ook zo is in de overgang?

Christa

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 57

Re: Veel aan vroeger denken

Bericht door Gaia » zo 20 aug 2006 12:11

Hoi!

Ik denk dat het wel klopt, dat als je heftig gepuberd hebt, ook een heftige overgang hebt. Ik zie best wel overeenkomsten. Allebei onbalans in hormonen...Puistjes, een heleboel vragen en onzekerheden. En vooral de overgang naar een andere levensfase. In het begin vond ik dit een vaag begrip, maar ook dat klopt...dat besef sluipt er langzaam in!

Juist omdat er zoveel gebeurt op dit moment in mijn leven, ga ik nadenken over mijn eigen rol, mijn verleden, mijn heden en mijn toekomst. Ik ben geworden tot wie ik nue ben, door allerlei ervaringen. Nu krijg ik de kans eens te kijken wat ik er tot nu toe van gemaakt hebt, wat er met me gebeurd is, en wat ik zelf wil gaan doen...En dat laatste is het moeilijkst, want DAT is een keuze die ik zelf moet gaan maken, dit deel van mijn leven is helemaal van mezelf!
En wat een schrik, want tot nu toe heb ik sterk het gevoel, BEN ik geleefd, een beetje meegestroomd met de stroom....

Groetjes, Gaia.

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006

Bericht door Krista » di 19 sep 2006 14:40

Dag allemaal.

Hebben jullie nou ook dat je je de ene dag gewoon goed (bijna toppie) voelt en dat het de volgende dag weer helemaal mis kan zijn?
Met mis bedoel ik angstig draaierig het idee dat je flauw gaat vallen misselijk zweten buikpijn enz.
Soms denk ik weg met die angsten allemaal flauwekul maar als ik dan weer zo'n dag heb denk ik gelijk weer het ergste.
Hoop dat iemand dit herkent'
alvast bedankt voor het lezen.

gr. Christa

Marianne1952
Berichten van Marianne1952
Onderwerpen van Marianne1952
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Bericht door Marianne1952 » di 19 sep 2006 15:13

Hallo Christa,

Dat herken ik helemaal.
De ene dag hartstikke fit en geweldig en de andere dag weer duizelig en beroerd.
Op een goede dag denk ik YES nu komen eindelijk de goede dagen.
Inmiddels durf ik niet meer te hopen omdat het al zo vaak anders is gegaan.
Dus herkennig alom.

Groetjes Marianne54

Kathy2
Berichten van Kathy2
Onderwerpen van Kathy2
Menopauzejaar:

Bericht door Kathy2 » di 19 sep 2006 16:57

Hallo Dames....

Ik herken dit ook namelijk ...... ben namelijk afgelopen zondag bijna onderuit gegaan.
En wat jullie hier neerzetten herken ik duidelijk ..... doodmisselijk tijdens het koken, kon nog net de borden op tafel zetten ..... ging bijna onderuit door het het vele transpireren, misselijk en duizelig ..... zag lijkwit zei mijn man!!!!!
Wist niet wat me overkwam ..... vond het doodeng allemaal.
Doe maar kalm aan denk ik maar ....... ben in de overgang, maar als dit er ook bij hoort ..... jakkes!!!! :oops:

Vandaag gaat die weer goed ..... kan morgen weer anders zijn......

Groetjes.........Kathy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht