Waarom krijgen wij vrouwen dit?

Behoeften die veranderen. Een andere kijk op het leven of op de wereld.
Balans opmaken en hervinden
Levensvragen - Inzichten - Bewustwording - Intuïtie die zich ontwikkelt
Smitty
Berichten van Smitty
Onderwerpen van Smitty
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Waarom krijgen wij vrouwen dit?

Bericht door Smitty » di 24 feb 2015 14:17

Hallo dames,

Wat een verschrikkelijke ramp is deze fase die "de overgang" heet.
Er worden boeken over geschreven, artikelen aan gewijd. Waarom krijgen wij vrouwen dit? Waarom na al die jaren nu dit ook nog. Hebben we dan nog niet hard genoeg gewerkt, gebaard, gezorgd? Ik ken mijn lijf en mijn geest gewoon niet meer. Ik gooi met dingen, dit heb ik nog nooit gedaan. Bij het minste of geringste ontplof ik. Ik ben onzeker, lusteloos, boos, verdrietig, moe en mijn libido is gewoon compleet verdwenen (wat ik zo triest vind). Ik zorg goed voor mijn lichaam. Sport, eet gezond!!! Maar ik kom toch aan in kilo's, op plaatsen waar ik dit niet wil, mijn borsten zijn treurig en leeg. Hoe lang gaat dit duren? Heb al vele middeltjes geprobeerd, maar niets helpt.

Ik haat het!!! Ik haat het!!!

Smitty

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Waarom krijgen wij vrouwen dit?

Bericht door Pee » di 24 feb 2015 14:30

Hallo Smitty,

Ik haat even met je mee:-)
Ook ik vind dat we dit niet verdiend hebben, moeder natuur is een takkewijf.
Of zou ze ook in de overgang zitten en zich op ons aan het botvieren zijn.

Groet Petry

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Bericht door Greta51 » di 24 feb 2015 18:55

Hoi dames,

Inderdaad zo oneerlijk....na jaren menstruatiegedoe, kinderen baren, PMS en noem maar op , krijgen we als toetje dit ook nog even te verwerken. Net op een moment in je leven dat je denkt wat rust te krijgen, kinderen zijn groot enz. mogen we hier nog even jarenlang mee zien te dealen. :cry:

Greta.

Zaza
Berichten van Zaza
Onderwerpen van Zaza
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Zaza » di 24 feb 2015 22:47

Ja Smitty,

dat verdwenen libido vind ik ook zo'n gigantisch gemis en een mysterie. Hoe kan het nou dat ik wel zou willen willen, maar dat ik nergens meer de lust vandaan kan halen... Kan het niet uitstaan!
Wel van jezelf blijven houden hoor, ook al herken je je even niet: je hebt 't zo nodig!

Zet em op
Zaza

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Dorothea » wo 25 feb 2015 15:17

beste dames,

Uiteraard ben ik het helemaal met jullie eens, maar heb wel geleerd dat boosheid daar niet tegen helpt, dat is eigenlijk verspilde energie, en die kunnen we in deze periode wel op een betere manier gebruiken.

Zo heb ik toch in al die jaren best veel geleerd, accepteren dat het nu eenmaal zo is en dat ook al word ik nog zo boos ik er niets aan kan veranderen.

Goh, wat een wijze woorden, hoop dat jullie er iets aan hebben, en ik kan heus niet iedere dag zo wijs denken hoor, vaak ben ik er ook woest om en zie ik het niet meer zitten.

Groeten,
Dorothea.

Smitty
Berichten van Smitty
Onderwerpen van Smitty
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Smitty » do 26 feb 2015 13:08

Beste dames,

Dank voor jullie reacties. Wat doen jullie met het verdwenen libido? Laten jullie het zo? Hoe maken jullie zin? Hoe gaan jullie er mee om? Bij mij gebeurt er zo goed als niets, ik probeer het maar uit de weg te gaan. Ik ben wel bang dat dit op den duur mijn relatie kost. Mijn man "zeurt" gelukkig (nog) niet, maar toch!

Help!

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea

Bericht door Dorothea » do 26 feb 2015 13:18

Hallo Smitty,

nou, dat is dan een van de weinige klachten die ik niet heb. Wij vrijen nog gewoon en ik kan het ook nog lekker vinden. wel moet ik me er af en toe toe zetten en dan komt de zin vanzelf.

Misschien kan je een andere manier vinden, of er samen iets anders van maken, het is natuurlijk voor beide partijen erg lastig.
en of het ooit terug komt, daar weet ik ook geen antwoord op.

Sterkte,

Dorothea.

Ernarda
Berichten van Ernarda
Onderwerpen van Ernarda
Leeftijd NU: 65

Bericht door Ernarda » do 26 feb 2015 13:26

Hallo Smitty

Ook ik heb een lusteloze periode gehad, maar geloof me t komt terug. Alleen wel op n iets andere manier, waar ik wel van kan genieten.

Hoop blijven houden dus

Groetjes Erna

Zaza
Berichten van Zaza
Onderwerpen van Zaza
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Zaza » do 26 feb 2015 15:56

Hallo

Dat zijn geruststellende woorden, Dorothea en Erna. Daar hoop (en vertrouw) ik ook maar op.
Met behulp van de info op dit forum/website probeer ik bij mijn man begrip te kweken en de boel een beetje te sussen, want hij kan er af en toe erg chagrijnig van worden. We hadden het toch altijd zo goed en lekker samen...
Tja, en verder: als ik me vrolijk en prettig voel, probeer ik veel met hem te dollen en zodoende 'zin te maken'. Als dat lukt is mijn opluchting groot, want dan herken ik mezelf ook weer wat meer.

zet em op
Zaza

Lizette
Berichten van Lizette
Onderwerpen van Lizette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Lizette » do 26 feb 2015 19:25

Beste Smitty,

Ik maak geen zin. Als de sfeer en de omstandigheden kloppen kan de zin in vrijen vanzelf nog wel eens opkomen.
En als die niet komt moet het ook goed zijn. Intimiteit heeft voor mij geen seks nodig.

Als ik geforceerd zin moet gaan creëren om in het lustgevoel van een ander te voorzien maak ik van seks een machtsmiddel. Dan kan ik me voor het moment opgelucht voelen omdat ik heb voldaan aan zijn verwachtingen en hij niet chagrijnig is geworden, en ik weer even van die druk af ben.
Zo wil ik niet meer leven en zo wil ik geen relatie in stand houden.

Ik wil wederkerigheid in mijn relatie en gelijkwaardigheid en die is er op die manier niet.

Lizette

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Caro55 » ma 30 mar 2015 14:41

Hallo Smitty, Erna, Dorothea,

gelukkig lees ik hier : alles komt weer goed ! Dit niet alleen op sexueel vlak en geen zin hebben maar ook op andere vlakken !
Heb hier een tijd geleden eens gelezen of was het ergens anders : niemand is ooit gestorven aan menopauze en dat vond ik wel een goeie :D
Eerlijk onze voorouders hebben het ook overleefd : gelukkig !

Groetjes Carine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht