Hoe vind ik mijn koers?

Behoeften die veranderen. Een andere kijk op het leven of op de wereld.
Balans opmaken en hervinden
Levensvragen - Inzichten - Bewustwording - Intuïtie die zich ontwikkelt
Adriana
Berichten van Adriana
Onderwerpen van Adriana
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 70

Hoe vind ik mijn koers?

Bericht door Adriana » di 06 jul 2004 16:27

Hallo,

Wat ik even kwijt wil, is dat ik al dagen zo gek wordt van mijzelf.
Ik voel me erg onrustig. Ben een heleboel van plan en er gebeurd niets. Moet steeds geeuwen en dat lukt dan niet helemaal.
Ik heb verder ook geen doel. Ben eigenlijk van plan om iets voor mijzelf te gaan beginnen. Een woonwinkeltje of zo en dan wil ik weer heel iets anders.

Maar hoe vind je nou weer je koers terug? Weten jullie dat? Mijn zoon is nog maar net de deur uit. Nou ja vorig jaar oktober dan. Zelf heb ik geen baan. En ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil. Het gaat niet goed met mijn moeder, en ook met mijn dochter gaat het niet zo jofel.

Het liefst zou ik gewoon op mijzelf een tijdje wonen.
Met niemand om mij heen alleen mijn hond en de papegaai. Nu moet ik toch weer iedere keer die sleur van het huishouden :evil: doen. Ik haat het gewoon. En die WAS.

Ik ben erg snel boos op alles en iedereen. Nou alvast bedankt voor het lezen van deze ongein.

Groet, Mary

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Re: Hoe vind ik mijn koers?

Bericht door Ruchama » di 06 jul 2004 19:14

Mary.

Het is allemaal heel herkenbaar wat je schrijft. Verandering en tegelijk rust willen. Na 7 jaar in de overgang te zijn heb ik de ervaring dat je jezelf niet moet overschatten. Het is goed iets nieuws op te pakken, maar doe niet teveel.
Houd ruimte om eens "in te zakken" , je niet goed te voelen. Doet je moeder of je dochter een beroep op je pas je hulp dan aan op een wijze dat je het zelf aankunt en je er toch tevreden over bent.
Het zijn maar algemene adviezen, maar misschien heb je er iets aan.

Groetjes, Kruimel

Saranna
Berichten van Saranna
Onderwerpen van Saranna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Saranna » za 10 jul 2004 10:27

Oh Mary,

Ik wil ook regelmatig een hutje op de hei en dan over 100 jaar pas weer opgehaald worden of zoiets.
Maar ja met 4 jonge kinderen en een man met zijn eigen problemen is dat niet te realiseren.
Dus dat hutje op de hei dat heb ik nu in mijn hoofd.

Als ik het niet meer trek dan stop ik met trekken.
Doe alleen dat wat echt noodzakelijk is (kinderen van school halen) en voor de rest doe ik een beroep op iedereen in het gezin.
Die van 5 staat ook wel eens te stofzuigen en heeft 100 x meer plezier dan ik er in.
Ik probeer te roeien met de riemen die ik heb en daarbij als eerste met mijn eigen behoeftes en lijf rekening te houden, zodat ik toch iets beter in mijn vel kom en dat is dan toch weer beter voor iedereen om me heen?

Saranna

Anja01
Berichten van Anja01
Onderwerpen van Anja01
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Anja01 » ma 12 jul 2004 09:08

Hoi dames,

Heerlijk, een hutje op de hei. Zou me er graag in terug trekken.
Ik heb, gelukkig, geen kinderen en geen relatie.
Maar wel een huishouden en een baan van 32 uur die me regelmatig teveel is.
Als iemand mij zou vragen wat ik het liefste wil, dan is dat met rust gelaten worden en tijd voor mezelf om alles wat er gebeurd op een rijtje te zetten.
Helaas, dat kan niet. Dus ik heb me vanmorgen maar weer naar mijn werk gesleept.

groetjes,
Anja

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht