Plotselinge kinderwens op mijn 52e

Behoeften die veranderen. Een andere kijk op het leven of op de wereld.
Balans opmaken en hervinden
Levensvragen - Inzichten - Bewustwording - Intuïtie die zich ontwikkelt
LilianR
Berichten van LilianR
Onderwerpen van LilianR
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Plotselinge kinderwens op mijn 52e

Bericht door LilianR »

Hallo dames,

Ik ben erg verward door het plotselinge gevoel van 'een kind willen'. Ben op mijn 30e gesteriliseerd, omdat ik mijn partner leerde kennen die geen kinderwens meer had, en ikzelf er destijds van overtuigd was dat ik geen kinderen wilde.
Ik ben nu 52 en vermoedelijk in de menopauze (5 maanden geen M).
De laatste jaren stond ik er al softer in, dat achteraf gezien, ik best de liefde en genegenheid had kunnen geven aan een kind, iets waarover ik heel erg lang twijfelde omdat ik tot mijn 35e nodig had om van mezelf te houden.
En nu ineens, alsof het plaatje niet klopt, krijg ik 'rammelende eierstokken'. Ik vind het vervelend om een moeder met een baby te zien, of erger nog, een moeder die de baby knuffelt of op een andere manier aanhaalt.
Ik probeer het te relativeren door te bedenken dat ik er niet aan moet denken om op mijn 67e met een puber in huis te zitten (ik vond het zelf als kind ook lastig dat mijn moeder 48 jaar ouder was dan ik, dus de kans is groot dat het kind er zelf ook last van zou hebben).
Herkent iemand dit gevoel van die plotselinge kinderwens? Alsof het een laatste definitieve kans is, de biologische klok die afloopt?
Is het een symptoom van de overgang wat vaker voorkomt?

Lilianne

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd: 63

Re: Plotselinge kinderwens op mijn 52e

Bericht door Lia »

Beste Lilianne,

Op een bepaalde manier herken ik je gevoel heel goed. De realisatie van onvruchtbaar zijn als de menopauze zijn intrede doet. Het definitieve, wat hangt aan het begrip overgang, deed mij ook terugkijken op beslissingen die ik in mijn verleden genomen had. Soms met spijt, soms met heimwee, en soms met tevredenheid, was maar net wat het was waar ik op een bepaald moment op terug keek.
Een kinderwens had ik niet, want inderdaad ook ik moest er niet aan denken dat ik zoiets nog zou moeten volbrengen in de volgende 20 jr.
Ik heb zelf wel kinderen en het verlangen om zo'n eerste paar jaar van een kindje krijgen nog eens mee te maken, dat kon ik soms best sterk hebben.
Ik had graag 3 of 4 kinderen gewild, maar het heeft bij 2 moeten blijven.
Hoe vaak ik niet gedroomd tijdens de overgang dat ik aan het bevallen was, je wilt het niet weten..... als het echt was geweest had ik er schoolklassen mee kunnen vullen. Heimwee bij tijd en wijle naar toen, verwerken van het definitieve, me realiseren dat ik de tijd van kinderen kunnen krijgen voorbij was en mijn leeftijd begon aan te tellen, ik was over de helft.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou sterker voelt als een kinderwens hebben. Qua situatie ietsje anders, maar qua gevoel kon het wel eens heel dicht bij elkaar komen.
Ik denk dat het heel erg overgang gerelateerd is dat terugkijken op je geschiedenis. Net als je afvragen wat komt er nog, waar ga ik naar toe.

Verwerken, balans opmaken........... echt wel des overgang.......... en ja soms is het best heftig en brengt het veel omhoog

Groeten,
Lia
Pink
Berichten van Pink
Onderwerpen van Pink
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Pink »

Beste Lilianne,

Ik weet niet of je nog op dit forum zit en of je dit bericht onder ogen krijgt, maar ik zou graag contact met je willen, omdat ik precies hetzelfde doormaak als jij in 2016 (zie ook mijn eigen post van ongeveer een jaar geleden, met vrijwel dezelfde kop). Ik heb het met jan en alleman over dit onderwerp, wat heel fijn is, maar het zijn allemaal mensen die net in een ander schuitje zitten, en ik zou het er zo graag eens over hebben met iemand die precies hetzelfde verhaal heeft als ik.

Ik weet niet of er een andere manier is om persoonlijk contact te maken via dit forum, dus ik probeer het zo.

Pink
Godeliva
Berichten van Godeliva
Onderwerpen van Godeliva
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Godeliva »

Hoi Pink en Lilianne,

Ik zou graag contact met jullie willen hebben om het hier over te hebben met elkaar.

Dank jullie wel alvast.

Groet,
Godeliva
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht