Perimenopauze

Behoeften die veranderen. Een andere kijk op het leven of op de wereld.
Balans opmaken en hervinden
Levensvragen - Inzichten - Bewustwording - Intuïtie die zich ontwikkelt
Brinoma13
Berichten van Brinoma13
Onderwerpen van Brinoma13
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Perimenopauze

Bericht door Brinoma13 » do 08 aug 2019 12:28

Hallo lieve vrouwen,

Ik ben vandaag op dit forum terecht gekomen.Ik ben zo zoekende, ik ben 46 jaar, heb 2 dochters van 17 en 13.
De afgelopen jaren zijn voor mij zoals ik het noem" de levende hel"
Ik weet niet wat nu eerder was de kip of het ei in mijn verhaal en klachten, het loopt allemaal door elkaar heen.
Ik zal in het kort😉 beetje mijn verhaal vertellen.
Ik loop al jaren te zoeken, al ver voor dit alles begon; 5 jaar geleden is mijn man overleden, het ging een tijdje best ok, tot ik de klap kreeg en mijn oudste dochter ging menstrueren, puberen, niet meer te hanteren was thuis, en ik haar niet meer thuis kon houden, de situatie liep compleet uit de hand.via huisarts bij centrum jeugd en gezin terechtgekomen voor hulp, daar is deel 1 van alle ellende begonnen, zelfs mijn jongste dochter toen 11 werd bruut bij mij weggehaald door leugens dat ik slechte moeder zou zijn.....Ik ben een zoektocht begonnen wat er " mis is met mij" want dat werd mij steeds vertelt en ik heb daardoor een flinke knauw in mijn zelfvertrouwen gekregen, en bij een ortomoleculair arts kwam ik erachter dat ik o.a.geen cortisol meer had, ik sliep nml maanden bijna niet meer.Dat gaat nu gelukkig heel goed.
Ik heb 9 maanden gevochten, mijn jongste dochter is gelukkig weer bij mij thuis, de oudste is nu in haar 3e pleeggezin en heeft 0 hulp gekregen....contactherstel komt niks van terecht.Ik ben niet alleen mijn man maar ook mn oudste dochter kwijt.
Nu krijg ik steeds meer last van mijn hormonen, het enige wat de huisarts mee aankomt is antidepressiva...maar ik ben niet depressief ik heb hormonale klachten, zo erg dat het dagelijkse leven een zware strijd is.
Ik krijg nu sinds kort bio identieke hormonen, het helpt wel voor het slapen, maar verder voor mijn wisselende stemming nog niet, nu mijn menstruatie, heftig bloedverlies met stolsels en kramp, wat ik normaal niet had.Ik krijg ook klein beetje testosteron, wat bij mij veel te laag was, en ik zoek nog naar waarom mijn pregnenolone gehalte 10x hoger is dan toegestaan, tot nu toe geen arts die dat weet???
Ben inmiddels zelf een opleiding aan het volgen over hormonen, want ik vind dat er zoveel onbegrip is dat de overgang, perimenopauze etc...op zoveel onbegrip stuit.
Ik heb in mijn omgeving bijna iedereen kwijtgeraakt mede door onbegrip in hormonen en in de rouw.
Ooit zou ik er een boek over willen schrijven want het is gewoon niet normaal hoeveel ik moet vechten om mijn stem te laten horen en te laten zien dat ik niet gek ben, dat heb ik zo vaak gehoord!!!
Ik hoop op dit forum gelijk gestemde te kunnen vinden, die mij niet veroordelen, maar hoop op een luisterend oor.
Vind nml de samenleving steeds egoïstischer worden en geen ruimte voor dit soort gesprekken. Alleen als ik lang leve de lol ben ben ik welkom, anders en dat is mij letterlijk gezegd...kom maar weer terug als je vrolijk bent....en daar moet ik het dan maar mee doen.
Ik ben best wel erg eenzaam hierdoor geworden, sluit me af, want niemand zit meer echt op mij te wachten.
Ik herken het van mijn moeder toen ze in de overgang zat, helaas is zij al overleden op haar 66e veel te jong!
Eigenlijk ben ik nu op zoek naar wie ik ben, want door alles wat ik heb meegemaakt de afgelopen jaren, weet ik dat dus echt niet meer.
Ik heb al vele psychologen gehad, het helpt niet, die snappen niks van hormonen, willen alles cognitief benaderen, wat dan dus niet werkt.

Groetjes
Brinoma

Jackie06
Berichten van Jackie06
Onderwerpen van Jackie06
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Perimenopauze

Bericht door Jackie06 » do 08 aug 2019 18:29

Brinoma13 schreef:
do 08 aug 2019 12:28
Vind nml de samenleving steeds egoïstischer worden en geen ruimte voor dit soort gesprekken. Alleen als ik lang leve de lol ben ben ik welkom, anders en dat is mij letterlijk gezegd...kom maar weer terug als je vrolijk bent....en daar moet ik het dan maar mee doen.
Ik ben best wel erg eenzaam hierdoor geworden,
Hoi Brinoma,

Die hakt er wel even in bij mij. Niet omdat het nieuws voor me is, maar omdat het niet nieuw voor me is.
In tijden waarin ik meer kwetsbaar was of ben knal ook ik daar keihard tegenaan. Ik zie het ook een van mijn kinderen gebeuren, die toevallig een beetje anders is en niet op dezelfde manier meekan in de samenleving als zijn leeftijdgenoten.
Je mag je er 3x keer over uiten, maar dan moet het masker op wil je nog mee mogen doen. Het lijkt wel of mensen zich meer bijna niet meer durven aanbieden als luisterend oor. Alsof ze bang zijn uit datzelfde plaatje te vallen. Je inleven in de ander refereert immers aan eigen pijn en verdriet, en ook van hen wordt verwacht dat ze dat weghouden.

Egoïsme, de tijdgeest het zal er allemaal inzitten.
Voor mij voelt het steeds meer alsof we als mens aan het verleren zijn open te staan voor de ander. Inlevingsvermogen, inlevingsbereidheid, ik vind het minder om me heen. Al weet iemand geen klap van hormonen, als ik gehoord word is dat steunend, als ik erkend word en er toch mag zijn met mijn problemen dan is dat steun.

Of meer kennis tot meer begrip gaat leiden of meer luisterende oren, ik vraag het me af. Het is er de tijd niet naar, welzijn is zo ondergeschikt geworden aan presteren en functioneren.
Het zou wel eens het tegenovergestelde effect kunnen hebben, nog minder in de overgang mogen zijn, maar meer medicalisering en verstoppen onder pillen om je kalm te houden en nog meer psychologische inmenging om je in het gewenste plaatje terug te duwen.

Waar het gaat over onbegrip bij "deskundigen" komt er soms ook nog eens ontkenning bij kijken. Dus kennelijk gaat er precies in die opleidingen voor hormonen al iets mis wat de weg naar meer gehoor vinden in onze omgeving afsluit.

Dat is hoe ik er naar kijk.

Jackie06

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht