Alles wat hier gezegd word !

Behoeften die veranderen. Een andere kijk op het leven of op de wereld.
Balans opmaken en hervinden
Levensvragen - Inzichten - Bewustwording - Intuïtie die zich ontwikkelt
Feeh
Berichten van Feeh
Onderwerpen van Feeh
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Alles wat hier gezegd word !

Bericht door Feeh » do 07 feb 2019 01:07

Hallo dames,

Ik ben nieuw..
Aangemeld omdat het niet zo goed gaat..

Alles..Dames!!

Wat een waarheden..
Wat een herkenning
Ook veel eerlijke emoties.
Zo fijn!!
Het anders voelen..
Dat dus..

Dank voor jullie berichten. Ik dacht dat ik alleen was.

Feeh

Feeh
Berichten van Feeh
Onderwerpen van Feeh
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Re: Alles wat hier gezegd word !

Bericht door Feeh » do 07 feb 2019 01:14

Vooral alleen in het niet meer vrolijk voelen.
Het kwijt zijn van mijn oude ik
Waar geniet ik nog van??
Als ik dit aan andere vertel zien ze mij niet anders..
Maar van binnen knaagt alles..
Ik word er ook onzeker van..
Ben ik wel nog leuk..
Of nog erger..
Ben ik wel gewoon..
Hoe gedraag ik me..
Wat denken ánderenvan me..
Ben ik depressief?
Of hoort het bij ouder worden?
Zit ik gewoon in de overgang..
Een hormoon ding dus..
Ik mis mijm oude ik
Niet alleen uiterlijk
Maar innerlijk..
De spontane..
Onbezonnen..
Onnadenkend
Vrolijk.
Niet zwaar..
Niet bedacht..
Niet gestresst
Of teveel gecontroleerd.

Hier heb ik het dus het moeilijk mee..
Omgaan met een nieuwe ik..
Een zware..
Hoe doorbreek ik dat..
En kan ik weer onbezorgd en vooral onbezonnen zijn..
Eerlijk lachen!!..
Dat dus.
En jullie?
Tips?

Feeh

Pippo1
Berichten van Pippo1
Onderwerpen van Pippo1
Menopauzejaar: 2018
Leeftijd NU: 51

Bericht door Pippo1 » do 07 feb 2019 12:33

Beste Feeh,

Wat je opnoemt in je laatste bericht is zo herkenbaar! Ook ik was mijn eigen kwijt, werd ook zo onzeker over mijn eigen persoon, ben ik nog leuk, zie ik er nog goed uit, wordt ik ooit nog vrolijk en onbezorgd, enz enz! Het is één naar proces dat ettelijke jaren duurt! Het verdriet, het aanvaarden, nee, echt geen gemakkelijk proces! Je vraagt achter tips, en wat ik je kan meegeven uit eigen ervaring is dat je heel lief voor je moet zijn, je er niet tegen verzetten en veel praten over je gevoelens. Nadat ik het aanvaard had, dat de hormonen heel je systeem overnemen en je niets meer te zeggen hebt over je zijn werd het minder zwaar! Ik wens je hier veel sterkte in en zit veel op deze site! Het zal je helpen om je minder alleen te voelen

Groetjes
Pippo

Jamaba1970
Berichten van Jamaba1970
Onderwerpen van Jamaba1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Jamaba1970 » zo 17 mar 2019 13:05

Beste allemaal,

Wat een feest van herkenning. Vorig jaar werd ik ineens ziek en op de eerste hulp beland omdat ik dacht dat ik iets aan mijn hart had. Vervolgens naar huisarts en die noemde het burn out. Het afgelopen jaar heb ik werkelijk last gehad van alle klachten die horen bij burn out maar die horen ook bij overgang. Dus ik weet eigenlijk niet wat het is alleen dat ik me af en toe alleen voel. Mijn gewrichten doen flink zeer. En de ene dag kan goed gaan en de andere helemaal niet. Wordt het ooit weer net als vroeger. Ik ben een vrouw van 49 jaar met een drukke baan die ik zeer binnenkort ga inwisselen voor een minder drukke baan. Ik vind het forum fijn. Fijn om te weten dat ik niet alleen klachten heb. Want de meeste vrouwen praten niet veel over de overgang.

Groetjes, Mariëlle

Naoual
Berichten van Naoual
Onderwerpen van Naoual
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 54

Bericht door Naoual » za 13 apr 2019 08:41

Hoi,

Inderdaad wat een herkenning! Ik ben nu al 9 jaar niet meer ongesteld en ga er maar vanuit vanaf die tijd in de overgang te zitten. Ik ben net 54 geworden. Al met al heb ik veel problemen met mijn onderkantje zal ik maar even voor het gemak zo noemen... pfff branden, jeuken en pijn bij het vrijen.
En dat doemdenken is mij helemaal bekend en het ergste is ik kan het niet uitstaan als iemand zo is. Dus ik ga mezelf ook flink in de weg zitten hierdoor.
Nu staat er weer een plasje op de kweek i.v.m. een uitslag waar de dokter niks mee kon... je begrijpt het al, mijn begrafenis ben ik al in mijn hoofd aan het regelen....

Sorry voor de lange intro.. Conny

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Jasmijn » di 07 mei 2019 15:35

Hallo dames,

Juist al die herkenbare reacties heeft mij toch maar doen besluiten me aan te melden en ook dingen te delen, want ik denk maar steeds dat het aan mij alleen ligt, of ik alleen ben, en ik af en toe helemaal gek wordt, raar gevoel heb, niet normaal ben.
Ik ben 48 en nog steeds regelmatig ongesteld, hoewel de intensiteit wel verschilt. En dus zegt de huisarts, nee hoor je bent niet in de overgang. Punt. Maar als ik alles lees wat hier wordt gezegd denk ik verrek, dat gaat over mij!

Het gevoel jezelf kwijt te raken, gek te worden, extreme moeheid ervaren, pijntje hier pijntje daar, buiten jezelf staan, alles kost (te)veel energie, kan soms de kleinste dingen niet meer doen, en dan gewoon die angst en onzekerheid, bang zijn om de controle te verliezen, waar gaat dit heen, wat nu, wat als.... etc etc, paniekaanvallen, tintelende vingers door de hyperventilatie...

Heeft iemand er ervaring mee dat je dus nog wel 'gewoon' ongesteld wordt maar wel alle ellende van de overgang al voelt? Hormonale veranderingen dit alles nu al kunnen veroorzaken? Of moet ik daar een nieuwe topic voor aanmaken? Ik hoop dat iemand zich hier ook in herkent en het met mij wil delen...

Lfs Jasmijn

Vesta
Berichten van Vesta
Onderwerpen van Vesta
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Vesta » di 07 mei 2019 15:45

Beste Jasmijn,

Dat is precies wat deze site ons duidelijk maakt. Dat de overgang niet pas begint als je menstruatie verandert.
Maar dat die hormonen al vele jaren eerder veranderend zijn en je daar dan al klachten van kunt hebben.
Geen wonder dus dat je veel herkenning leest op dit forum
Jasmijn schreef:
di 07 mei 2019 15:35
Maar als ik alles lees wat hier wordt gezegd denk ik verrek, dat gaat over mij!

Doorpraten over wat jou bezighoudt, lijkt mij iddd ook handiger in een nieuw onderwerp

Vesta

Mir
Berichten van Mir
Onderwerpen van Mir
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Mir » di 02 jul 2019 15:51

Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw hier, ook al ben ik al ruim een jaar in de ban van allerlei vage klachten. :?
Ik herken alles zooooo goed en ben ook zo blij dat ik hierin niet alleen ben.
Ik heb 16 jaar geleden het HELLP syndroom gehad tijdens de zwangerschap van mijn dochter en krijg nu ook die klachten wederom terug.

Als ik weer een soort van paniekaanval heb dan ga ik nu naar deze site om te zien dat ik dus niet gek ben en dat het wel degelijk bij meer vrouwen allemaal voorkomt!

Dankjullie wel allemaal voor de hulp!

groetjes Miriam

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht