Overgang of depressie?

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Hennie
Berichten van Hennie
Onderwerpen van Hennie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Overgang of depressie?

Bericht door Hennie » do 06 nov 2003 11:35

Aan allen,

kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de overgang en een depressie, op de menstruatie na zijn de klachten erg gelijkend ... Ik zit in de overgang, maar volgens mijn huisarts is het een depressie??? :oops: :lol:

Hennie

AnsAkkerman
Berichten van AnsAkkerman
Onderwerpen van AnsAkkerman
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Re: Overgang of depressie?

Bericht door AnsAkkerman » do 06 nov 2003 21:34

Hallo Hennie

Als je een beetje hier het een en ander gelezen hebt. Dan heb je kunnen lezen dat heel veel vrouwen waaronder ik zelf ook stemmingsklachten hebben. Maar depressief zijn of je het voelen is een heel verschil.

Het hoort gewoon thuis onder het hoofdstuk stemmingswisselingen. Ik kan ook ineens als ik zit te genieten van mijn kids of kleinkids ineens omslaan in o wat staat hun allemaal nog te wachten. Word dan heel zwartgallig en zie de meest erge dingen voor me langs komen.

En ja daar komt dus weer het onderwerp huisarts en overgang. De meeste en dan mag je nog blij zijn als ze toegeven dat je in de overgang zit weten niets van de gevoelens van een vrouw in de overgang en zeker niet de geestelijke kant ervan.

Ze willen dan snel AD voorschrijven en voor de meeste (er zijn er hier ook die er wel baat bij hebben) vrouwen in de overgang is dat net geen goed middel.

En je kunt gewoon menstrueren tijdens de overgang hoor.

Weet verder natuurlijk niet veel van je. Maar nogmaals lees hier het een en ander zul je lezen dat je echt niet de enige bent met stemmingsklachten.

Hoop dat je hier wat aan hebt en wens je sterkte in de strijd tegen de hormonen.

Groetjes Ans

Seasea
Berichten van Seasea
Onderwerpen van Seasea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Overgang of depressie?

Bericht door Seasea » do 04 dec 2003 20:28

Hallo Dames,

Wat ik graag even wil zeggen, is dat depressie een ernstige ziekte is.

Neerslachtig, zwartgallig, down, energieloos, stemmingswisselingen: dat zijn vervelende gevoelens tijdens de overgang, maar zeer zeker nog geen depressie!

ik lijdt al jaren onder depressie (sinds ik klein-was), en daar slik ik medicijnen voor. Hierdoor kan ik (en anderen) met mijn depressie leven

Depressie is helaas een ziekte, waar je bijna niet vanaf komt.
Zonder te bagatelliseren: stemmingswisselingen, dagen down zijn, sombere gedachten, zwarte gevoelens n.a.v een gebeurtenis (die slechts tijdelijk aanwezig zijn), zijn geen tekenen van de ziekte depressie. Bij de ziekte zijn die verschijnselen ALTIJD aanwezig .... helaas.

Seasea

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht