Achterdochtig, opvliegerig en geïrriteerd

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Johanna48
Berichten van Johanna48
Onderwerpen van Johanna48
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Achterdochtig, opvliegerig en geïrriteerd

Bericht door Johanna48 » vr 12 sep 2003 11:40

Hallo,

Toevallig ben ik op deze site terecht gekomen en volgens mij ben ik in de overgang. Ik heb problemen op het geestelijke vlak.

Ik merk dat ik snel achterdochtig ben, opvliegerig, snel geïrriteerd, ik erger mij aan andere mensen, waardoor ik mij ga afsluiten. Op dit moment maak ik minder snel contacten, lijkt of ik mij bewust afsluit. Kan om de gekste dingen huilen. Ik kan zomaar ineens kwaad worden.
Ik ga van alles in mijn hoofd halen. Ik zoek overal wat achter zelfs dat mijn man een andere relatie wil, omdat hij tegen andere vrouwen leuk doet.

Ik kan hier gelukkig met mijn man goed over praten, dat is het probleem niet. Maar ik weet zelf niet hoe er mee om te gaan. Ik baal van mij zelf, ik ben mijn zelfvertrouwen kwijt. Ik heb op iedereen wat aan te merken heb. Ik voel mij hier niet prettig bij, maar het lijkt wel of ik niet anders kan.

Ik doe veel aan sport en vermaak mij prima maar op een of andere manier krijgen deze gevoelens de overhand. Wat kan ik hier aan doen ik ben absoluut tegen medicijnen of iets dergelijks. Wie kan mij helpen.

Johanna

Patricia46
Berichten van Patricia46
Onderwerpen van Patricia46
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Re: Achterdochtig, opvliegerig en geïrriteerd

Bericht door Patricia46 » vr 12 sep 2003 15:23

Hi Johanna,

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik zeggen moet, behalve dan misschien, en dat bedoel ik niet onaardig, welkom in de overgang!

Ik herken precies wat je bedoelt en hoe je je er onder voelt. En dat gevoel neemt een loopje met je, het is net of het je leven overneemt.

Wel prettig dat je man er voor open staat en dat je met hem kunt praten over wat jou bezighoudt.

Ik zou je heel graag iets willen aanreiken waardoor je je beter zou kunnen voelen, maar ik slik wel hormonen en die maken mij ook niet gelukkig dus als jij daar af wilt blijven, dan geef ik ik je bij deze nog een goede reden daar aan vast te houden. Hoewel je op deze site ook weer mensen zal tegenkomen die er, tijdelijk wel even gebaat bij zijn.

Waar ik persoonlijk wel veel aan heb is het lezen van de ervaringen van anderen op deze site. Het voelt minder eenzaam en je gaat steeds meer begrijpen over je lichaam. De her- en erkenning geven veel steun.

Inmiddels ben ik wel een beetje ervaringsdeskundig op het gebied van de overgang, maar dan meer in de zin van dat ik er mee bezig ben. Ik zou zeggen lees en leer van anderen en heb een beetje geduld met jezelf.

sterkte er mee,
Patricia

Paulien
Berichten van Paulien
Onderwerpen van Paulien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Paulien » za 13 sep 2003 09:52

Hoi Johanna,

Jouw verhaal kon over mij gaan, behalve dan dat ik geen man heb. Ook ik ben veel sneller geïrriteerd en ga mensen uit de weg. En piekeren dat ik doe! Nu heb ik daar ook veel redenen toe momenteel, maar in de overgang ga je daar slecht van slapen en dan lijkt alles nog veel erger.

Volgens mij wil je in de overgang gewoon meer rust en kun je dat moeilijk vinden, vooral in jezelf en daar word je gewoon heel kregelig door. Je krijgt het gevoel dat je eindelijk eens voor jezelf op moet gaan komen. Het is alsof je je puberteit weer oppikt! Ik ervaar dit ook als een hele lastige periode en heb af en toe het gevoel niet verder te willen, maar je moet wel he? Geef je man maar een pluim van mij dat hij je zo goed begrijpt! Dat mag je echt wel koesteren. Veel sterkte :!:

Paulien46

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 67

Bericht door Christine » za 13 sep 2003 13:09

Hallo Paulien,

Nou, jouw verhaal lijkt mijn verhaal wel weer.
Ook ik ben alleen (erg alleen) en herken alles wat je schrijft.
Het valt niet me he.
Sterkte en groetjes van mij,

Ine1

Johanna48
Berichten van Johanna48
Onderwerpen van Johanna48
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Johanna48 » zo 14 sep 2003 09:45

Hallo.

Bedankt voor jullie reactie, Het helpt als er reactie komt op je mail. Ook vindt ik hier een stukje herkenning van mijn overgangsproblemen.
Het is inderdaad prettig als je een man naast je hebt staan,die je begrijpt. Maar desondanks kan je je ook erg alleen voelen, want je kan niet steeds met je gevoelens te koop lopen. Mijn gevoelens zijn net als het weer ene moment gezellig het andere moment emotioneel en verdrietig of boos. Maar hij weet nu wat er aan de hand is.
Het helpt wel dat ik het bespreekbaar heb gemaakt , ook bij mijn dochter, zij weet nu wat er is. Misschien dat ik daardoor wat meer begrip krijg en niet altijd gezegd wordt wat ben je humeurig.
Het helpt inderdaad om over ervaringen te lezen van anderen.

Groetjes Johanna

Paulien
Berichten van Paulien
Onderwerpen van Paulien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Paulien » ma 15 sep 2003 22:03

Hoi,

Ik ben alleen.
Ik denk dat met een partner en kinderen de overgang ook moeilijk kan zijn, want die lijden dan ook onder onze "kuren", waardoor we ons misschien nog schuldiger zouden voelen.

Alles heeft dus voor en nadelen, maar een man die je begrijpt is natuurlijk wel fijn, al moet je er ook dan niet altijd mee aankomen lijkt me. Ik neem aan dat jij ook niet zo'n vetpot hebt. Ook dat is bij mij het geval en misschien moet ik gaan stoppen met internet, maar dan zal ik dit forum erg missen.

Maar ik ben blij te vernemen dat ik niet de enige ben die hier mee worstelt, want vaak lijkt het net of de hele wereld bestaat uit mensen met altijd genoeg geld voor alles en dat kan heel frustrerend zijn. Ik probeer waarschijnlijk nog wel een jaar internet te houden. Maar nogmaals, alleenstaande vrouwen zijn zeldzaam op dit forum en ik vind het leuk je ontdekt te hebben!

Groetjes,
Paulien46

Josje
Berichten van Josje
Onderwerpen van Josje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Josje » di 16 sep 2003 15:33

Beste allemaal

Van al jullie verhalen herken ik wel iets.
Ik ben getrouwd, maar voel me ondanks dat toch vaak heel alleen.
Mijn man begrijpt duidelijk niet wat ik voel.
Het is fijn te weten dat we met meerdere zijn.
Hopelijk komt er een ook weer een betere tijd. Want die zijn toch wel schaars. Ook ik gebruik iets om wat rustiger te blijven, maar dat neemt de andere klachten niet weg.
Het blijft knokken, geestelijk en lichamelijk. Ik vind mezelf ook nog veel te jong (41 jaar) om zo zeurderig over te komen. Maar er gebeurt ook zoveel.
Van al deze verhalen, halen we stukjes uit waar we van leren.

Nou dames sterkte en tot horens
JosjeM

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht