Enorme stemmingswisselingen

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Esza
Berichten van Esza
Onderwerpen van Esza
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Enorme stemmingswisselingen

Bericht door Esza » di 22 okt 2019 17:06

Hallo allemaal,

Ik ben Esther.en ben 48 jaar. Ik lees al een poosje mee. Ik heb al langer last van overgangsgerelateerde klachten. Nooit werden deze klachten zo hevig dat het echt lastig werd. Tot 5 maanden geleden. Toen namen de klachten enorm in hevigheid toe. Voor mijn gevoel vanuit het niets werd ik huilerig en neerslachtig. Ik herkende en herken mezelf niet terug. Vooral de neerslachtigheid verrast me enorm en ik kan er moeilijk mee omgaan. Ik heb me in eerste instantie enorm verzet. De laatste maanden probeer ik meer mee te bewegen. Dit helpt wel.iets.
Op dit moment werk ik niet. Het lukt even niet meer. Ik zoek inmiddels wel weer vrijwilligerswerk. Ik heb toch behoefte aan enige vorm van dagbesteding merk ik.
Ik heb veel aan dit forum. Vandaag werd ik weer heel hevig ongesteld. Emotioneel heb ik het deze dagen ook lastig....dan lees ik hier weer even en dan weet ik weer dat Ik niet alleen ben. Dat is fijn.

Esther

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Enorme stemmingswisselingen

Bericht door Diana49 » di 22 okt 2019 18:51

Hallo Esther,

Hoe mooi jij dat omschrijft, proberen mee te bewegen, precies zoals ik t ook doe, het mag er zijn.
Fijn dat jij als je hier leest je niet zo alleen voelt, het is goed dat dit forum er is. Ik, en ik denk vele met ons putten er ook veel herkenning en troost uit.

Groet Diana49

Esmetje
Berichten van Esmetje
Onderwerpen van Esmetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Re: Enorme stemmingswisselingen

Bericht door Esmetje » zo 27 okt 2019 21:40

Hallo meiden,

Ook ik lees dagelijks het forum van voor naar achter, vooral 's morgens als ik zo naar opsta, het geeft herkenning en een soort rust.
Ben wel blij dat ik weer 50% aan het werk ben, boventallig dat wel maar zo kom ik hopelijk langzaam weer terug.
Ben 43 dus moet ook nog zo lang, mijn collega’s geven ook afleiding wat heel aangenaam is.
Als mijn dochter morgenochtend weer naar school is doe ik ook meestal niet zo heel veel en voor ik het weet moet ik haar om 2 uur weer ophalen en is zomaar weer de dag al voor de helft om. Heel apart.
Ik kon altijd zo lekker rommelen in huis maar ook op m’n gemak lekker zitten als ik m’n dingetjes had gedaan, is nu allemaal ver te zoeken

Esmetje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht