Premenopauze?

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Neeknikker
Berichten van Neeknikker
Onderwerpen van Neeknikker
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Premenopauze?

Bericht door Neeknikker » vr 21 jun 2019 09:29

Dag allemaal,

Mijn naam is Janne en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 47 jaar en mijn klachten zijn zo'n 2 1/2 jaar geleden geleidelijk ontstaan. Na een periode van me steeds slechter voelen (o.a. ernstig vermoeid, een "wattenhoofd", duizelig, geheugenverlies, wazig zicht, hoofdpijn, neerslachtig, hyperventilatie, gewrichtsklachten, tintelende armen 's nachts, nachtelijk zweten etc.), is door de huisarts uiteindelijk vastgesteld dat ik een time-out moest nemen, i.v.m. ernstige arbeidsgerelateerde klachten. De bedrijfsarts opperde dat de overgang/premenopauze vaak klachten veroorzaakt die vergelijkbaar zijn met die van een burn out of overspannenheid en hij adviseerde mij om hierover in gesprek te gaan met mijn huisarts. De huisarts stond hier in principe wel voor open en schreef mij een anticonceptiepil voor om te testen of ik me hierdoor beter zou gaan voelen. Mijn cyclus was al nooit heel regelmatig. De pil bleek geen verbetering van de klachten te geven. Na een aantal maanden ben ik daarom weer gestopt met het gebruik van de pil. In de afgelopen 2 1/2 jaar ben ik vaker bij de huisarts geweest dan in de 44 jaar daarvoor. Ik ervaar dat iedere klacht als een losstaand verschijnsel wordt bekeken; i.v.m. mijn wazige zicht ben ik verwezen naar de oogarts, het prikkelende gevoel in mijn arm moet worden opgelost met een injectie in m'n pols (zonder dat er onderzoek naar de oorzaak is verricht), voor mijn wisselende stemmingen kreeg ik een verwijzing naar de GGZ. Ik sleep me door de dag heen, maar voel tegelijkertijd dat ik dit niet lang meer ga volhouden. De huisarts vroeg me deze week of ik niet "gewoon" last heb van een terugval, waarbij zij refereert aan de situatie van 2 jaar geleden en opperde een doorverwijzing naar de GGZ. Ik ben van mening dat ik geen terugval heb; ik heb me nl. nooit beter gevoeld. Ik heb het gevoel dat ik al 2 jaar aan het modderen ben en alleen maar dieper wegzak.

Herkent iemand zich in mijn verhaal en klachten?

Groet,
Janne

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Premenopauze?

Bericht door Kimberley » vr 21 jun 2019 13:12

Hallo Janne
Neeknikker schreef:
vr 21 jun 2019 09:29
Herkent iemand zich in mijn verhaal en klachten?

Wat denk je zelf? Natuurlijk herkennen wij ons in jouw klachten. Maar misschien moet je het ook omdraaien: herken jij je in onze klachten? En in alle info die hier over de (pre)overgang te vinden is?

Prima bedrijfsarts had je. Die slaat de spijker op haar kop. Dat lezen we hier niet vaak zoveel kennis en kunde. Ennuh....zolang jij met elk los verschijnsel naar de huisarts blijft lopen zal de huisarts alles als los verschijnsel blijven onderzoeken. Daar komt dan over het algemeen niks uit en dan zit het ineens tussen je oren.

Met de overgang als geheel kan je ook beter uit het medisch circuit blijven heb ik hier geleerd. Informeer je hier zou ik zeggen. De huisarts zet je op het verkeerde been zoals je zelf al gemerkt hebt.

Groetjes Kim

Neeknikker
Berichten van Neeknikker
Onderwerpen van Neeknikker
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Re: Premenopauze?

Bericht door Neeknikker » vr 21 jun 2019 14:48

Dag Kim,

Bedankt voor je bericht.
Kimberley schreef:
vr 21 jun 2019 13:12
Ennuh....zolang jij met elk los verschijnsel naar de huisarts blijft lopen zal de huisarts alles als los verschijnsel blijven onderzoeken. Daar komt dan over het algemeen niks uit en dan zit het ineens tussen je oren.
Dat is wel een hele kort door de bocht reactie :). Ik schrijf nergens dat ik met elk los verschijnsel naar de huisarts blijf lopen. Wel dat ik in de afgelopen 2 jaar vaker bij de huisarts ben geweest dan ooit tevoren, met de verzameling aan klachten die ik ook in mijn bericht noem.

Groetjes Janne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht