Bang dat mijn kinderen iets overkomt

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Puck65
Berichten van Puck65
Onderwerpen van Puck65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bang dat mijn kinderen iets overkomt

Bericht door Puck65 » za 20 jan 2018 20:06

Beste lotgenoten,

Alle lichamelijke klachten die bij een overgang kunnen horen heb ik geloof ik wel maar wat ik nog zoveel moeilijker vind is de angst dat mijn kinderen iets overkomt. Al hebben ze maar één klacht, dan doemen de meest vreselijke ziektes in mijn hoofd op en dat laat mij niet meer los tot het tegendeel bewezen is. Hopeloos, het bezorgt mij zulke slapeloze nachten en geeft mij helemaal het gevoel echt helemaal niet meer te kunnen ontspannen.
Is dit herkenbaar voor iemand?

Groetjes, Puck.

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Bang dat mijn kinderen iets overkomt

Bericht door RaNa1970 » zo 21 jan 2018 09:47

Hoi Puck

Niet zo zeer een ernstige ziekte.. maar dat hun iets overkomt. Bijvoorbeeld pas lag er een pak sneeuw en moest mijn jongste zoon erdoor om te werken.
Hij moest met een busje met schoolkinderen naar een museum. Hij doet vrijwilligerswerk op zondag. Schoolkinderen begeleiden die het thuis niet zo breed hebben of buitenlandse kinderen.
Dan zit ik thuis in de zenuwen want hij heeft wel de verantwoording voor die kinderen.
Bij de dochters van mijn man heb ik dat minder. Wel weer met zijn kleinkinderen. Als ik oppas ben ik misschien weleens te bezorgd om ze.
En mijn autistische zoon.. Die blijft wel in mijn hoofd zitten.
Hij woont in een instelling in een woongroep jongeren met een beperking.
Over hem maak ik me altijd zorgen. Hij kan niet zonder begeleiding. Maar bij sommigen heb ik het gevoel dat hij teveel vrijheden krijgt.
Soms is het wel goed dat ik niet alles weet. Maar hij kan zich niet zelfstandig redden in het verkeer en ik weet dat hij af en toe alleen op de fiets mag.
Ik heb dus dagen dat ik bang ben dat ze iets overkomt in het verkeer. Ik moet eerlijk zijn dat ik wel bang ben dat mijn huidige man iets overkomt.Bijna 21 jaar geleden verloor ik mijn eerste man aan een hartaanval.. Ik weet eigenlijk niet hoelang ik dat al heb. En ik durf niet te zeggen of dat met de overgang te maken heeft..

Groetjes van Rana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht