Oud zeer

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Oud zeer

Bericht door RaNa1970 » wo 13 dec 2017 20:28

Hallo allemaal,

Ik weet niet eens hoe ik moet beginnen en waar ik moet beginnen omdat ik zoveel klachten herken.
Wat ik naast de lichamelijke ongemakken erg rot vind, ook voor mijn omgeving, is mijn gemoedstoestand.
Ik roep weleens gekscherend dat ik weer in de pubertijd zit of dat ik hem over aan het doen ben maar dan nog veel heftiger.
Dat valt mij erg tegen. Ik heb in het verleden best veel meegemaakt en ik heb verschillende vormen van therapie gehad.
Toch heb ik nu soms het gevoel dat alles weer terugkomt. Omdat ik idioot heftig op dingen kan reageren of juist helemaal niet, alsof het me koud laat.
Dan herken ik mezelf niet eens..
Verdriet wat al lang een soort van plekje had komt bovendrijven alsof het gisteren was.
Aangezien ik in mijn leven door mijn hormonen al een keer de weg kwijtgeraakt ben, is dat mijn grootste angst dat weer te krijgen.
Kort na de geboorte van mijn jongste zoontje overleed mijn man aan een hartstilstand. Niet meteen, maar na 1 maand coma in het ziekenhuis.
Ik gaf borstvoeding en ik leefde tussen hoop en vrees.. kon niet meer slapen..
Door de stress stopte mijn borstvoeding en raakte ik in een psychose/ depressie die een paar maanden duurde..

Ik ben in de overgang en mijn liefste vriendin is hele ernstig ziek... uitgezaaide borstkanker naar de botten en haar lever.
En ik ben bang. Bang voor mezelf en ook bang om haar te verliezen wat uiteindelijk wel gebeurt..

Ik ga jullie wel zeggen dat ik heel gelukkig ben geworden met mijn huidige man, maar er is nogal wat aan vooraf gegaan..
Maar de overgang maakt mij een heel onzeker mens..
Ik ben in gesprek met een psychotherapeut verbonden aan mijn huisarts en die zei gelukkig dat er veel klachten konden zijn door die overgang.
En nu op dit forum gaat er echt een wereld voor mij open. Bedankt voor het lezen!

Groetjes van Rana

Kaatje71
Berichten van Kaatje71
Onderwerpen van Kaatje71
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 47

Re: Oud zeer

Bericht door Kaatje71 » do 14 dec 2017 18:26

Hoi rana.

Welkom op t forum. Zo te lezen heb je in het verleden heftige dingen mee gemaakt en heb je nu ook een lastige tijd met je vriendin. En dan die gezellige overgang erbij. Ik hoop dat je hier steun vindt en lucht je hart als je daar behoefte aan hebt!

Kaatje

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Oud zeer

Bericht door RaNa1970 » vr 15 dec 2017 16:28

Hallo Kaatje

Dank je wel voor je reactie! Het is even wennen weer op een forum. Het is een aantal jaren geleden voor mij.
Ik ben iedere keer mijn berichtjes kwijt. Dus het steeds weer even zoeken :-)

Groetjes van Rana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht