Sombere stemming door niet reële zorgen om kinderen

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Annaxxx
Berichten van Annaxxx
Onderwerpen van Annaxxx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Sombere stemming door niet reële zorgen om kinderen

Bericht door Annaxxx » ma 14 aug 2017 12:19

Hallo dames

Op zich klaag ik niet over hoe ik door de overgang hobbel. Zo nu en dan een opvlieger maar m.b.v. famosan totaal Is hier prima mee om te gaan tot nu toe. Waar ik de laatste tijd veel last van heb Is mijn zorg om mijn kinderen
Deze zijn inmiddels het huis uit en dat vind ik prima maar zodra ik hoor dat er één van hen ergens last van heeft, verdrietig Is, ziek Is, zit ik zo in een dip
Heb nergens geen zin meer in, onderneem weinig en ben blij dat ik aan het werk kan voor de afleiding
Ik kan het gewoon moeilijk van me af zetten. Kan ook moeilijk accepteren dat ik er niets mee kan
Sommige dingen moeten ze zelf mee dealen. Geen idee of dit ook onder de overgang kan horen maar het bepaald behoorlijk mijn stemming. Ik kan mezelf vaak tot de orde roepen. En ben me er goed van bewust dat het normaal Is en dat het met niemand altijd goed gaat maar ik zou wollen dat ik mijn kinderen gewoon advies kan geven, kon meeleven en dan weer verder. Dit vreet zo aan me.

Herkent iemand dit en zo ja heeft iemand tips?

Anna

Ffpauze51
Berichten van Ffpauze51
Onderwerpen van Ffpauze51
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 54

Re: Sombere stemming door niet reële zorgen om kinderen

Bericht door Ffpauze51 » di 15 aug 2017 16:08

Hallo Anna,

Ja herkenbaar, waarschijnlijk toch nog je "restje" zorghormonen.
En dat je die dan niet kwijt kan, op de oude manier.
Ik herken je gevoel hoor, naar he?
Wat ik zelf doe/denk, dat ik op die leeftijd ook mezelf redden.
Extra contact houden, stelde mij en mn kind buitenshuis weer gerust.
Misschien doe je dit al ; )

Warme groet,
Ffpauze

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » wo 07 mar 2018 19:21

Hoi,

Oh zo herkenbaar, lijkt wel of ik het heb geschreven.
Ik vind het heel lastig om mee om te gaan en het drukt op mij.
Het liefst wil ik alles voor ze oplossen maar zo werkt het niet, ze moeten het zelf doen en zelf ervaren dat het ook weer in orde komt.
Die ervaring hebben ze ook nodig, leren op jezelf te vertrouwen.
Bij mij speelt ook mee dat er voor mij vroeger niemand was die mij steunde of hielp, ik moest alles zelf uitzoeken.
Dit wilde ik absoluut niet bij mijn eigen kinderen, maar het kost me ontzettend veel moeite om het er te laten zijn, om erop te vertrouwen dat het altijd wel weer goed komt.

Tips heb ik dus niet, helaas.

groeten Babsi

Robyn
Berichten van Robyn
Onderwerpen van Robyn
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Robyn » do 24 jan 2019 17:31

Hallo dames

Mijn dochter van 27 woonde samen met haar vriend. Ze waren al bezig om een huis te kopen. In de zomer wilde ze met de pil stoppen. Ik zou misschien snel oma worden. Helaas liep het anders en moest zij verhuizen naar een ander huis. Nu zit ze daar alleen met liefdesverdriet. Ik moet er bijna elke dag aan denken
Het laat me niet los. Ik vind het moeilijk om samen met haar te zijn. Mijn eigen gevoelens van leegte en eenzaamheid projecteer ik op haar. De overgang maakt me zo emotioneel en gevoelig.

Robyn

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht