Aan het doordraaien

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Carolina
Berichten van Carolina
Onderwerpen van Carolina
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 53

Aan het doordraaien

Bericht door Carolina » zo 23 jul 2017 00:16

Dag allemaal,

Terwijl ik dit typ stromen de tranen. Paniek....onrust...allerlei ( lees:veel) klachten. Sinds september vorig jaar zit ik al niet lekker in mij vel. De usual opvliegers, pijntje hier en daar. Dat was september, inmiddels heb ik het opgebouwd naar een doof gevoel in mijn hoofd, oorpijn, benauwd, kuchen, hele dag door zweten, duizelig, zere plek bovenbeen, brandende ogen, stem valt tegen het eind van de dag weg. .iedere dag of in ieder geval iedere week lijkt er iets bij te komen. Neuroloog geweest scan hoofd was goed. Reumatoloog geweest, ook dat was goed. Ik ben denk een keer of tien bij de huisarts geweest.....eindelijk naar de internist. Dinsdag een scan van borst/buik....hartfilmpje, urine onderzoek, bloedonderzoek, en hij heeft me doorgestuurd naar kno (allergie) en oogarts. Bij voorbaad vertelde hij mij al dat er een groep mensen is die van alles voelt en heeft maar waar niks bij gevonden wordt. Solk noemen ze dat. Een nieuwe term. Maar goed, ik blijf hangen in de klachten. Het vliegt me aan, maakt me angstig, paniekerig dat ik wel heel wat zal hebben. Met name de kuch...al kun je die ook van stress hebben. En dat lees ik dan, maar ja......gekmakend allemaal. Wie herkent zich hierin....in de paniek, het doordraaien. Ik heb mezelf niet helemaal meer in de hand of onder controle.

Carolina

Tessel
Berichten van Tessel
Onderwerpen van Tessel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Re: Aan het doordraaien

Bericht door Tessel » zo 23 jul 2017 09:48

Goedemorgen Carolina,

Ik lees de wanhoop in de bericht. Ik herken het maar al te goed. De paniek die je soms voelt of het nooit meer goed gaat komen.
Ik sukkel ook al jaren zo rond. De pijnen in mijn lijf. De oorpijn, droge mond en ogen. Ook de duizelingen. En nog veel meer :roll:
De huisarts ziet me ook maandelijks. Maar ja niks aan te doen he. Want ik ben ook binnenstebuiten getrokken. En wat denk je..gezond verklaart :o
Dus we zullen helaas onze tijd zo moeten uitzitten. Ik hoop dat als je al de verhalen hier op de site leest, je ook een beetje gerustgesteld bent.
Heel veel sterkte.

Tess

Carolina
Berichten van Carolina
Onderwerpen van Carolina

Bericht door Carolina » zo 23 jul 2017 10:28

Goedemorgen Tess,

Idd lees ik hier veel en ook "herkenning" , maar bedenk me dan...voelt dit wat ik heb hetzelfde als dat bij hun.
Man man,
Wat kun ik mijzelf gek maken.

Dus jij bent ook binnenste buiten gekeerd en uiteindelijk gezond verklaard...gelukkig maar! Maar ik zit er wel mee.
Ondertussen worden er weer nieuwe kwalen gevonden en zit ik dan ook weer mee.

Solk noemde de internist dat van de week, somatisch onvoldoende verklaarde klachten. We gaan alles onderzoeken maar.....
Ik houd er rekening mee dat ik naar aller waarschijnlijkheid niets voor u zal kunnen doen. Nou, daar ga ik dan. Dinsdag alle onderzoeken en eind augustus de uitslagen. Vakantietijd. Maar voor de scan ga ik wel zelf over bellen.

Hartstikke lief dat je hebt geantwoord op mijn bericht! En sterkte ook voor jou met alle klachten en kwalen.

Carolina

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Diaantje » zo 23 jul 2017 11:25

Hoi Carolina,

Hier nog een met zo veel vage klachten, steeds maar weer naar huisarts gehobbeld en steeds weer met een maak je geen zorgen naar huis.
Heb in november vorig jaar nacht op hartbewaking gelegen, niets aan de hand, fietstest gehad, prima uitslag, longfoto's gehad, niets aan de hand, veel maagklachten hiermee naar MDL arts geweest, gastroscopisch onderzoek gehad, alles ziet er prima uit.
En daar zit ik dan, kortademig, opgeblazen maag, kramp in keel en borst (volgens ha slokdarm), vermoeide benen.
Heb overgang wel laten vallen bij arts, maar die houdt zich aan de standaard, ik menstrueer nog en ben nog geen 50 dus onwaarschijnlijk. Tja, het zou kunnen maar ja, goh, daar kunnen wij ook niets mee.
Ik weet het van gekkigheid ook niet meer, maar ben ontzettend bang dat er iets over het hoofd wordt gezien.
Zo verdrietig word ik er van, en maar piekeren, gekmakend gewoon.
Sterkte met al je onderzoeken, ik hoop voor jou dat het goed komt.

Diana

Carolina
Berichten van Carolina
Onderwerpen van Carolina

Bericht door Carolina » zo 23 jul 2017 12:04

Hoi Diana,

Ook jij zit dus nog met veel klachten en vragen, en erger nog geen oplossing. en waarschijnlijk het gevoel dat je niet helemaal serieus genomen wordt. Toen ik 46 was menstrueerde ik ook nog gewoon en voelde ik wel degelijk overgangsverschijnselen maar werd ook niet serieus genomen. Frustrerend is dat. Pas toen vorig jaar mijn bm werd verwijderd i.v.m vleesbomen was dat voor hun aan de orde. Ik heb net als jij , als ze maar niks over het hoofd zien. Vanaf sept loop ik al op en neer naar de ha.....en steeds niks of geruststelling. Wat als denk ik dan. Ben ik nu benauwd van de stress en paniek? Voel ik dit allemaal omdat ik er op gefocust ben.

Ik heb net als jij een slokdarm dingetje. Middenrifbreuk. Maar wordt hartstikke ziek van die omeprazolen dergelijke dus neem iberogast. Maar misschien dat het jou wel verlichting geeft?

Dinsdag een dagje van onderzoeken. Arts gaat op vakantie en krijg de uitslagen pas eind aug. Prima, maar die van de scan wil ik eigenlijk deze week wel ff hebben. Misschien dat ik dan wat spanning kan los laten. Cognitieve therapie werd genoemd door de internist.

Sterkte voor jou!

Carolina

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Diaantje » zo 23 jul 2017 12:36

Hey,

MDL arts zei me, er is niets met je aan de hand dus kan je stoppen met omeprazol en ga maar iberogast gebruiken.
Zo gezegd, zo gedaan, Iberogast helpt me tegen het opgeblazen gevoel, soms, 2,5 weken geleden, vlak voor vakantie, ineens maagzuur, misselijk en dus slokdarmkramp waarvan ik eerst dacht, oh jee, mijn hart. Iberogast deed helaas niet zo veel en toen toch maar weer aan de Omeprazol. Dat houdt het zuur tegen. Maar nu weer die globus prop, geen kramp gelukkig. Weet het zo af en toe gewoon niet meer.
Ben nu onder behandeling bij chiropractor, deze probeert mijn middenrif losser te maken, die schijnt nog al strak gespannen te zijn en mijn borstbeen is pijnlijk, syndroom van Tietze, ms dat zij het maagzuur aangewakkerd heeft, ga het volgende week eens vragen.
Sterkte met alles.

Diana

Carolina
Berichten van Carolina
Onderwerpen van Carolina

Bericht door Carolina » ma 24 jul 2017 22:27

Hoi Diana, dat zijn vervelende klachten he? Hoop voor jou dat de chiropracter werkt. Mocht dat zo zijn dan hoor ik het graag en ga ik het ook proberen. Iberogast helpt idd maar kort. Daarbij gebruik ik rennies. Maar soms heb je er een dagtaak aan. En het komt altijd op momente dat je het net niet wilt. Nooit eigenlijk.... syndroom van tietze heb ik niet eerder gehoord.

Morgen ben ik aan de beurt...scan(eng) en hartfilmpje, bloed en urineonderzoek. Mijn gemoedstoestand gaat op en af.
We zullen het zien en horen.

Groetjes en sterkte Carolien

Bootje1968
Berichten van Bootje1968
Onderwerpen van Bootje1968
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Bootje1968 » vr 25 aug 2017 19:39

Hallo

Ik wil mij graag aansluiten bij jullie. Heb sinds vorig jaar ook van de vage klachten. Paar keer bloed laten prikken. Nu de laatste x ook laten prikken op cortisol stress hormoon. Heel veel vrouwen krijgen hier mee te maken omdat wij nog zoveel moeten enz.
Ik slaap zeer slecht dan weer een andere klacht. Heb paniek aanvallen. Hyperventilatie aanval gehad. Zo eng. Vreselijk.
Nu kwam er bij mij uit dat mijn cortisol iets verhoogd is (0.665). Hierdoor kun je dus ook van die vage klachten krijgen. Ben nu doorverwezen naar internist om te kijken waar het eventueel aan ligt. Ja en dan maak je jezelf daar weer druk om. Zucht.
Nooit geweten dat je dus door verhoogd cortisol klachten kunt krijgen. Bijnieren. Ben een aantal jaren flink onder stress gestaan.
Nu ben ik zelf aan de slag gegaan met mij eten. Eet helemaal geen suikers meer dus ook geen brood enz. Slik pure vitamine c en een kruid ashwagandha en ook ben ik naar de sportschool gegaan. Dit z'n de dingen die jezelf kunt doen om zo de cortisol naar beneden te brengen. Nu maar geduld hebben en hopen dat het zakt.

Groetjes, Astrid

Silviass
Berichten van Silviass
Onderwerpen van Silviass
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Silviass » wo 11 jul 2018 11:04

Goedemorgen,

Ik ben hier nieuw, ik weet dan ook niet hoe een nieuw bericht moet starten, maar ik herken mezelf in bovenstaande verhaal.
Dodelijk vermoeiend al die lichamelijk kwaaltjes, waar steeds niets op te vinden is.
Ook ik ben ashwagandha gaan slikken sinds vorige week om wat kalmte in mezelf te krijgen.
Dat gejaagde/onrustige gevoel in mezelf is gekmakend naast de lichamelijke klachten.
ashwagandha lijkt dat wat effect te hebben, maar niet afdoende.

Herkent iemand ook soort luchtbelletjes uit vagina?

Silvia

Plaats reactie