Wil graag vrolijk zijn maar dit lukt niet

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Wil graag vrolijk zijn maar dit lukt niet

Bericht door Nina » di 30 mei 2017 14:51

Hoi Dames,

Op het moment heb ik het heel erg dat onbestemde gevoel. Ontzettende negatieve gedachtes. Bang dat er dingen gaan gebeuren die ik niet aan kan.
Ben eigenlijk al de hele dag aan het huilen.
Voel me zo ellendig. Weet niet wat ik met mezelf aan moet. Zie het even niet meer zitten.

Wil graag vrolijk zijn maar dit lukt niet, kan doen alsof maar daar heb ik ook niks aan.
Heb al te vaak een masker op. Laat het eigenlijk aan niemand merken dat ik me ellendig voel, zelfs mijn man niet.
Je hoort vaak dat mannen niet over hun gevoelens kunnen praten, nou ik ben een vrouw die dit niet kan.

Het gekke is dat ik in mijn omgeving nooit vrouwen hoor klagen over de overgang. Iedereen lijkt het allemaal zo goed voor elkaar te hebben.
De meesten hebben een goede baan, druk sociaal leven, huisje boompje beestje, noem maar op.

Ik voel me gewoon een saaie muts, waar niemand wat aan heeft....
Sorry voor het gezeur moest het even kwijt. Hopelijk gaat het morgen weer beter.

Ben aan de ene kant wel blij dat ik niet de enige ben en dat het er kennelijk allemaal bij hoort. Dan gaat het hopelijk allemaal een keer over.

Groetjes... :(
Nina

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Wil graag vrolijk zijn maar dit lukt niet

Bericht door Diaantje » wo 31 mei 2017 09:23

Hey Nina,

Hoe gaat het vandaag? Ik hoop een beetje beter.
Bij mij lijkt het ook wel of ik de enige ben die er last van heeft, maar geloof me, de rest speelt ws. net als jij en ik mooi weer.
Sterkte met alles.

Diana

Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Wil graag vrolijk zijn maar dit lukt niet

Bericht door Nina » wo 31 mei 2017 10:18

Hoi Diana,

Heel erg bedankt voor je reactie.
Ja,vandaag gaat het gelukkig iets beter, iets....
Ik vind het zo ongelooflijk dat dit alles met de overgang te maken kan hebben. Maar jij hebt er ook last van, vervelend voor je.

Als ik zo'n bui heb zie ik alles zo somber in. Er is zoveel ellende in de wereld. Maar weinig mensen worden gezond oud. Veel mensen doen elkaar pijn door de opmerkingen die ze maken.
Ik snap er allemaal niks van, wat heeft het voor nut.
Steeds vaker denk ik, dat ik van een andere planeet kom....

Ik probeer mezelf maar op te peppen dat er ook nog genoeg mooie dingen zijn.

Jij ook sterkte met alles,

groetjes Nina. :)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht