Huilbuien om niets

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Jabet
Berichten van Jabet
Onderwerpen van Jabet
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Huilbuien om niets

Bericht door Jabet » vr 06 jan 2017 01:19

Hallo dames,

ik heb van die periodes dat ik een erg onrustig gevoel heb in mn lijf waardoor ik emotioneler ben en veel huilbuien heb om niets, is hier wat aan te doen, vind het zo vervelend

Bettina

Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Huilbuien om niets

Bericht door Nina » vr 06 jan 2017 08:34

Hoi Bettina,

Ik heb er zelf ook last van, heel gek. Ineens huilen om de allerkleinste dingen. Ik heb momenten dat ik maar aan iets hoef te denken en ik begin al te huilen. Kan het soms gewoon niet tegen houden.
Ik begrijp er ook niks van!!!
Ik denk dat hier weinig aan te doen is. Maar gewoon laten komen en huilen. Ik denk dat er niks anders op zit.
Het is gelukkig niet altijd zo,er zijn ook nog wel momenten dat het beter gaat.

Groetjes Nina. :)

Linda1970
Berichten van Linda1970
Onderwerpen van Linda1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Huilbuien om niets

Bericht door Linda1970 » ma 23 jan 2017 12:15

Dag dames.

Ik heb het ook al een jaar of 2. Ik weet niet of er iets aan te doen is. Wat mij wel helpt is gewoon huilen, dat lucht even op. Maar de volgende ochtend is het vaak weer hetzelfde. In de middag en avond gaat het wat beter. Waarschijnlijk ligt het aan de cortisol die uit balans is (las ik ergens). Maar het hoort dus gewoon bij de overgang. Er niet tegen vechten is denk ik het beste. En het accepteren. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Neemt niet weg dat ik er enorm veel last van heb en het me behoorlijk stoort in mijn dagelijkse leven. Bah ;-)
Ik hoop dat het na een tijd weer verdwijnt, als de hormonen weer in balans zijn gekomen. Ik zou graag positieve verhalen daarover horen. Dat geeft moed en hoop.

Sterkte, Linda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht