Gek van mezelf

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Riemie
Berichten van Riemie
Onderwerpen van Riemie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Gek van mezelf

Bericht door Riemie » do 22 sep 2016 12:42

Hallo,

ik ben Riemie 52 jaar en net lid geworden van dit forum.
En ik ben blij dat dit er is, want ik dacht echt dat ik de enige was die zich zo voelt.
Opvliegers heb ik niet, maar wisselende stemmingen des te meer. Zo erg dat ik echt gek van mezelf word.
Als ik zo'n bui heb denk ik dat iedereen mij in de steek gaat laten omdat er niet met mij te leven valt.
Natuurlijk weet ik wel beter, maar in zo'n bui wil ik dat gewoon niet geloven.
En dan ga ik juist tegen iedereen aan zeiken en dan voel ik me weer schuldig en vind ik dat het mijn eigen schuld is dat ze me in de steek laten.
Ik snap soms ook echt niet dat mensen het nog met mij volhouden.

Maar gelukkig ben ik natuurlijk niet altijd zo. Alleen in zo'n bui voelt het alsof het elke dag zo is. Janken kan ik tijdens zo'n bui ook ontzettend goed.
Ik kan zo een zwembad vol janken op 1 dag.
Soms voel ik me zo wanhopig en weet ik echt niet meer wat ik met mezelf aan moet. Het gekke is dat mijn moeder nergens last van heeft gehad.
Haar menstruatie stopte en dat was het.
En ik....ik word helemaal gek van mezelf. :(

Riemie

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Gek van mezelf

Bericht door Madu » di 04 okt 2016 09:00

Hallo Riemie,

Naar he die stemmingen die je zo in de weg kunnen zitten.
Heel herkenbaar hoor wat je ervaart. Ik wil niet zeuren en eigenlijk niet echt zeggen hoe naar ik me voel en laat dan alleen maar wat losse flodders los. Wat dan ook gezien wordt als zeuren en inderdaad lucht het dan helemaal niet op. Dan trek ik me liever terug. Ga ik wel met mijn eigen gezeik aan de gang. Hoef ik de irritatie van anderen er ook niet nog bij te nemen.

Vanmorgen ook weer deep down depri. Soms zodanig dat ik bang van mijn eigen gedachten word. Ga ik zo maar schoonmaken doe ik nog iets nuttigs. Ik ben benieuwd of ik dan vanavond weer niet snap waarom ik me nu zo voel. :roll:

Sterkte ermee

Madu

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht