Ik voel me heel vervelend

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Acg
Berichten van Acg
Onderwerpen van Acg
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Ik voel me heel vervelend

Bericht door Acg » di 08 mar 2016 20:07

Hallo allemaal.

Ik zit te dubben over het volgende: ik voel me echt heel vervelend, vooral geestelijk zit ik er nogal doorheen. Ik voel me zo somber, alles is moeilijk en niets is leuk. Waar ik vroeger blij van werd vind ik nu niets meer aan. Het rare is dat ik me goed realiseer dat ik een bofkont ben. Ik heb een leuk goed gezin en partner, mooi huis, gezond lijf (nah buiten de overgang dan :S) zoveel dingen om blij en gelukkig mee te zijn, maar ik voel het niet. Nu zei mijn vriendin neem dan antidepressiva daar knap je van op.
Ik wilde het nooit, ben er zelfs een beetje bang van. maar nu denk ik er toch over om naar de huisarts te gaan en de AD te vragen. Mijn vraag is: zijn er hier mensen die ervaring hebben met de overgang en AD? Wat zijn de voor-en nadelen hiervan? Ik weet niet of deze vraag op de forum thuis hoort, maar ik waag het erop.

ACG

Zara1234
Berichten van Zara1234
Onderwerpen van Zara1234
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Re: Ik voel me heel vervelend

Bericht door Zara1234 » di 08 mar 2016 20:29

Hallo

Ik herken ook dezelfde klachten :mrgreen: Ik ben ineens een ander mens geworden.
Heel oppervlakkig...weinig plezier in iets hebben enz!
Vanmiddag liep in een winkel, het was warm binnen... Voelde m'n benen slap worden, kreeg hartkloppingen en moest me vast houden aan t rek
Trillen beven heel t katje zeg maar.
En dat is niks voor mij...ben altijd n bikkel geweest. Ging niks uit de weg....
Maar wat me nu overkomt is echt n ramp,
Zal d'r bang van worden :shock:
Iemand hier ook ervaringen mee?

Sandra

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mymi » wo 09 mar 2016 10:43

Hoi Acg,

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden AD geslikt voor ongeveer 3 maanden, ik zat toen net een paar maanden in de overgang, ik vond het ook eng maar het kon even niet anders, ik was zeer somber, kon nergens van genieten en veel huilen, terwijl ik geen problemen of wat dan ook had. Ten einde raad ben ik naar de huisarts gegaan, zij schreef me AD voor, in het begin is het even eng want je voelt schokjes door je hoofd gaan maar dat gaat over, ik moet zeggen die 3 maanden dat ik het slikte heeft mij goed gedaan, ik was wel bang dat toen ik weer stopte ik er weer last van zou krijgen maar dat is niet gebeurd.
Na die tijd ben ik nog bij een overgangsconsulente geweest en met haar heb ik ook al mijn klachten doorgenomen en zij schreef een vitamine- mineralensupplement voor. Dat neem ik nog regelmatig in en van die sombere gedachten heb ik geen last meer gekregen.
Sterkte met alles, een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad.

Groetjes Mymi

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Pee » wo 09 mar 2016 11:55

Hallo dames,

Mij hebben ze ook ooit AD voorgeschreven. Het was net nadat ik gestopt was met hormonen.
Ik meende dat ik gillend gek werd.
Ik heb de AD 1 keer ingenomen, daarna niet meer, ik vond het een te groot middel tegen de kwaal.
Na een tijdje ben ik er zelf ook boven op gekomen.
Dit is 12 jaar geleden. In die 12 jaar ken ik mijn ups en downs, maar AD heb ik nooit meer overwogen.
Ik zit nog steeds in de overgang, inmiddels weer eens 4 maanden vrij van menstruatie, veel opvliegers, slecht slapen, veel tobben. Ooit gaat alles over, hoop ik :)

Groet Petry

Limnos51
Berichten van Limnos51
Onderwerpen van Limnos51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Limnos51 » wo 09 mar 2016 13:51

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 51 jaar en gisteren gehoord dat ik aan het begin van de overgang zit.
Het is heel erg heftig met paniek/angst aanvallen, zweetaanvallen, hartkloppingen, oorsuizen, onrust in
lijf, nerveus en zo kan ik nog wel doorgaan.
Ik slik al 18 jaar antidepressiva en heb al verschillende terugvallen gehad. Zelfs afgebouwd maar dat ging niet goed. Sinds 2014 weer aan de 60 mg en dat ging goed en in 2015 weer een pilletje
eraf gedaan omdat het goed ging. Sinds januari 2016 gaat het weer slecht en dacht oh nee daar komt die depressie weer!! Sinds een maand slik ik weer 20 mg erbij en ik dacht nu gaat het weer beter alleen dat wordt het niet en nu zit ik ook in de overgang.....en best wel heftig.... Komt dit omdat ik al gevoelig ben voor depressies of overgang???
Ik hoop dat er vrouwen zijn die in zo'n soortgelijke situatie zitten of tips hebben.

Groetjes,
Suzan

Evelien
Berichten van Evelien
Onderwerpen van Evelien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Evelien » do 10 mar 2016 08:52

Hallo

Ook ik slik al zolang dezelfde antidepressiva en voel me lang niet altijd goed, ik weet dat het door de overgang komt dat troost me
maar ik zal jullie zeker geen ad voorschrijven het is een middel waar je nog lang niet vanaf bent zeker als er geen reden is
probeer het een met een natuurlijk rustgevend middel misschien werkt dat goed voor je en kan je het nemen wanneer je onrustig bent Ik heb zelf ook druppels in huis maar bijna nooit nodig gehad

Evelien

Jmluik
Berichten van Jmluik
Onderwerpen van Jmluik
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Jmluik » vr 01 apr 2016 10:44

Hallo dames,

ik ben nieuw op dit forum ik ben 52 en sinds 2 jaar in de overgang.
Ik ben totaal mezelf niet meer, ben heel bang geworden voor enge ziektes, vindt niks meer leuk en de tranen maken overuren, zweten, trillen en vreselijke onrust in me.
Omdat t zo niet door kon gaan ben ik sinds 2 weken gestart met Antidepressiva 50 mg, t is dus nog afwachten hoe t verder gaat het heeft tijd nodig voordat je er echt iets van gaat merken.
Ik vind de overgang echt verschrikkelijk er is geen dag meer zonder kwalen en pijn en bergen stress.

sterkte.
groetjes Marleen

Acg
Berichten van Acg
Onderwerpen van Acg
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Acg » zo 03 apr 2016 21:08

Bedankt voor jullie reacties. Het heeft mijn goed geholpen om mijn besluit te nemen.
Ik heb besloten om niet aan de AD te gaan. Als ik jullie reacties lees is het ook niet de oplossing voor de Overgangsklachten.
Ik ben inmiddels in het alternatieve circuit terecht gekomen. Ik heb voedingssupplementen en vitaminen voor geschreven gekregen. Ook iets homeopathisch. Ik voel me op dit moment iets beter, ik heb het gevoel dat het iets helpt maar dat heerlijke lente zonnetje van vandaag doet me ook zo goed.

groetjes ACG

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht