Ik ben het zat!

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Pubermoeder
Berichten van Pubermoeder
Onderwerpen van Pubermoeder
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Ik ben het zat!

Bericht door Pubermoeder » zo 16 aug 2015 17:00

Ik ben het zat! :x

Hoezo is de overgang een natuurlijk verschijnsel, dat uiteindelijk zal resulteren in nieuwe doelen, wijsheden en andere spirituele bijzonderheden? Ik merk daar niks van! Na 8 jaar getob wordt het alleen maar erger.

Ik ben gescheiden, mijn baan kwijt geraakt (2x), mijn gebit stort in waar ik bij sta, ik word overspoeld door allerlei vage lichamelijke klachten, ik ben of bang of boos of verdrietig, ik wil nergens naar toe, ik weet niet meer wat ik wil, ik vind iedereen irritant en voel me eenzaam en onbegrepen.
Ik zit nu een jaar thuis, eindelijk rust, dat wel, maar ook teveel tijd om te piekeren en na te denken over wat ik allemaal fout heb gedaan. Dat moet ik niet doen.

Zoek een nieuwe baan! - Ja, waar/hoe?
Ga iets leuks doen! - Wat dan? Ik heb geen idee, want ik vind niets leuk.
Knoop nieuwe relaties aan! - Dat handjevol vriendinnen van me vind ik al nauwelijks te hebben. Geen van allen zegt last van de overgang te hebben (gehad). Nee hoor, echt waar. Zij niet. Net als mijn moeder. Die kan zich er ook niets meer van herinneren.

Kortom, ik ben het zat. Morgen moet ik weer naar de tandarts, voor de volgende ramp. Ik ben deze week ook weer ongesteld geworden. Nooit geweten dat ik zoveel bloed kwijt kon raken zonder dood te gaan. De huisarts is zeer bereid om antidepressiva voor te schrijven. Dat dacht ik mooi niet.

Ik herken veel op dit forum. Maar waar staan de reacties van de dames die er door heen zijn gekomen, en zich nu in die fijne nieuwe serene staat bevinden, die naar verluid na de overgang begint?
En wat kan ik doen? Ik wil iets doen, zodat het leven wat dragelijker wordt.

* blaast stoom af....

groeten,

Pubermoeder, nu 53 jaar en al sinds 2008 lid van de club

Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Ik ben het zat!

Bericht door Martina63 » zo 16 aug 2015 17:38

Hoi Pubermoeder,

zo herkenbaar, en inderdaad jammer dat op dit forum geen vrouwen aanwezig zijn die het allemaal al doorstaan hebben, zij zouden echt van grote waarde kunne zijn.

Ik heb dat ook, ik bedoel die vrouwen om me heen die nergens last van hadden, mijn moeder had alleen maar opvliegers, mijn schoonzusters waren van de een op de andere dag niet meer ongesteld en hadden nergens last van zelfs geen opvliegers laat staan alle andere shit, dan denk ik "VAN WELKE PLANEET KOM IK DAN", dus daar hoef ik niet aan te kloppen voor tips of een luisterend oor, het is om moedeloos van te worden, maar gelukkig heb ik dit forum gevonden waar je wel er/herhenning krijgt.

Wij weten wat je doormaakt

Groetjes Tina

Pubermoeder
Menopauzejaar:

Bericht door Pubermoeder » zo 16 aug 2015 19:46

Dank je wel, Tina.

Ik weet dat ik niet de enige ben die zich zo voelt. Ik word alleen een beetje moe van die mensen die de overgang als een soort 'wijsheid' lijken te beschouwen, een spirituele zoektocht naar jezelf. Na de overgang wordt alles beter, want dan weet je wie je bent en wat je wilt.
Klinkt allemaal heel fijn, maar nooit zie ik daar enig bewijs voor. Waar zijn ze dan, die vrouwen die weliswaar niet de oude zijn geworden, maar wel een nieuwe, betere versie van zichzelf?
Op dit moment komt de overgang mij vooral voor als volstrekt nutteloos en een trap na van moeder natuur.
Als de menstruatie maar eens zou ophouden. Ik ben 53 en het gaat maar door. Stoppen zou betekenen dat er in ieder geval een eind in zicht is.

groeten,

Pubermoeder

Martina63
Berichten van Martina63
Menopauzejaar:

Bericht door Martina63 » zo 16 aug 2015 20:31

Hoi Pubermoeder

wel wat moet ik zeggen zonder negatief te zijn, ook al stopt de menstruatie dat wil niet zeggen dat je dan van alle klachten af bent, zelf heb ik eerst 6 maanden niet gemenstrueerd en zo out of the blues kwam de menstruatie weer terug, 3 maanden achter elkaar, dus kon weer opnieuw gaan tellen, want je bent pas post als je meer als 1 jaar niet meer hebt gemenstrueerd, nu is het al weer 4 maanden weg gebleven, maar moet zeggen menstruatie weg en alle klachten 10 x zo erg terug, poeh word er moe van
zoals ik hier al eerder op het forum wel eens heb gezegd, ik zei altijd als mijn menstruatie stopt hang ik 10 vlaggen buiten, nou ik heb ze maar snel weer naar binnen gehaald en ver weg gestopt want dit is ook niet alles.
Maar ja omdat dit bij mij zo is wil natuurlijk niet zeggen dat het jouw ook zo zal vergaan, duim voor je dat dit niet het geval is.

groetjes Tina

Pubermoeder
Menopauzejaar:

Bericht door Pubermoeder » wo 16 sep 2015 10:52

Hallo

Nieuw: een gortdroge mond, die brandend aanvoelt. Schijnt er ook weer bij te horen, lees ik hier op het forum.
Het is een vicieuze cirkel waar ik niet uitkom. Van de hele dag pijn in mond krijg ik stress, en daar wordt het brandende gevoel alleen maar erger van. Nog meer stress.

'Denk er dan niet aan' is het advies van de tandarts, die geen reden kan vinden voor het gevoel dat ik zojuist een rode peper heb opgegeten.
Alsof dat zomaar lukt, niet denken aan iets waar je niet aan wilt denken.

Drink geen koffie, drink geen sap, drink geen wijn, eet geen gekruid eten....allemaal tips.
Zo langzamerhand is alleen water nog toegestaan, lijkt het wel.

Ik doe yoga, ik mediteer, ik eet gezond, ik rust veel, ik neem niet teveel hooi op mijn vork en toch komt er ieder keer iets nieuws bij.
Ik voel me gestraft, maar weet niet waarvoor.
En zo modderen we maar weer door.

Pubermoeder

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Lunar » do 17 sep 2015 13:16

Hoi Pubermoeder,

las je berichtjes net door en herken zo veel.
bijzonder ook dat jij al zo lang "lid van de club bent"als je de club 'hier bedoelt en niet overgangsclub als zijn geheel?

Jouw conclusie dat je nooit vrouwen hoort of ziet die gelouterd aan de 'andere' kant komen is dezelfde als die ik heb gemaakt.
na een aantal Jaren op internet en ook in mijn omgeving uiteraard van alles te hebben nagezocht, gelezen, in verdiept..
enz you name it..kom je ook tot de conclusie dat je hooguit wat technische' wijsheid op doet: de menstruatie stopt uiteindelijk
enz. maar heel eerlijk gezegd wisten we dat allemaal al lang natuurlijk :cry:
Dus is er maar een vraag : oftewel :die vrouwen zijn er niet! : en het is dus een mythe dat je erop vooruit gaat : OF ze zijn er wel
maar willen het er niet meer over hebben : en dat geeft ook aan dat het bepaalt geen feest was! natuurlijk zijn er enkelen die er wel wat over zeggen : maar laten we eerlijk zijn : van de miljoenen voor ons roept het gros : ik weet het niet meer' ..ik had geen klachten' enz
dat is iets om over na te denken : waarom is dat ?

Ook ik ben veelvuldig hier geweest en heb de verschillende benadering van vele vrouwen gelezen, en ook mijn eigen terug gelezen..ook vaak met verbazing
zelf denk ik niet dat je na de overgang een 'betere' versie van jezelf bent. natuurlijk willen vrouwen dat (ikzelf ook wel) maar volgens
mij is dit puur op het feit gebaseerd dat ieder mens beter uit een crisis, drama, ellende wil komen : je wilt het liefst dat het allemaal zin heeft gehad en geen verloren tijd was. Dat wil je na een burn-out, dat wil je na een crisis, dus natuurlijk wil je dat ook na een proces als de overgang waarin, als je bij de flink geraakte groep hoort, na jaren fysieke en psychische klachten weer beetje op aarde komt.
Ik geloof wel dat velen daardoor grote veranderingen aanbrengen in hun leven : noodgedwongen! Als je stelt (en dan doen er zoveel..!)
dat je zoveel gezorgd hebt voor iedereen ; je man, je kinderen, je moeder, enz enz en je functioneert ineens een stuk minder, of nog erger : helemaal niet meer : ja ! dan moet er heel wat gebeuren. dan gebeurt er vanzelf al wat . dat kun je "grenzen stellen noemen" of groeien' of weet ik wat ..maar er volgt verandering idd. Dat kun je natuurlijk als winst beschouwen. Als je startte met de overgang in een soort 'wegcijfer" situatie (zo noem ik het maar even) dan begon je al op achterstand en dat hou je niet niet vol meer dan .als je de conclusie
trekt dat je voor de start van de overgangsellende als heel wat keuzes had gemaakt, balans redelijk goed was: en daar plaats ik mijzelf onder (geen verdienste : gewoon iets wat ik constateerde) dan wordt je dus ook mega geraakt. want wat valt er te leren dan? het verschilt per vrouw. Voor sommigen is het wellicht een uitgelezen noodgedwongen kans om zaken te veranderen (en dan is het nog hard knokken ) en voor vele anderen is ook gewoon zinloos inleveren en knokken. Ook met deze bik op de overgang van mij zullen velen het niet eens zijn..helaas is dat ook een onderdeel. Zouden we allemaal hetzelfde voelen en denken en reageren dan was er vast al een makkelijke
remedie voor ons allen!

groet
Luna

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014

Bericht door Max » do 17 sep 2015 14:38

Hallo dames,

Nou Luna, kan me helemaal bij je aansluiten, mooi geschreven.
De meeste vrouwen die ik ken zijn er ook absoluut niet op vooruit gegaan.
Ken er twee die totaal geen last hebben gehad, zelfs geen opvliegers, wonderbaarlijk maar het klopt wel want ken ze goed.
Sterker uit een burn-out o.i.d. komen gaat ook vaak niet op, het blijft een zwakke plek, iets om altijd rekening mee te moeten houden.
Kan er ook slecht tegen als mensen propageren dat je "ergens" sterker uitkomt, vind het vaak bull.
Voor sommigen geldt dat misschien maar het gros blijft last houden op welke manier dan ook.

Op een ander topic hadden ze het over van rups naar vlinder, nou kan niets vlinderigs bedenken en geloof er ook niet in dat dat zal gaan gebeuren.

Wat er valt te leren is volgens mij alleen inleveren op vele fronten en dat leerproces vind ik niet leuk, vind die hele overgang een onnodige hel die ook anders had gekund als de evolutie, nou ja evolutie, ons beter gezind was.
Vind het vrouwenlichaam een grote rotzooi.
Ja, we kunnen kinderen baren, zo wat! Lekker belangrijk, nog meer meisjes op de wereld zetten die last gaan krijgen.
Ik houd maar op want iets positiefs kan ik niet bedenken. Als ik ergens een uithangbord zie dat er een jongetje is geboren denk ik, heeft die even geluk!!

Groetjes Max.

Martina63
Berichten van Martina63
Menopauzejaar:

Bericht door Martina63 » do 17 sep 2015 19:20

Hoi Max en Luna

Sluit me helemaal bij jullie aan, sterker worden van wat, wijzer worden van wat? Alleen omdat je niet meer menstrueert?
Alleen omdat je je dan niet meer kunt voortplanten?
Ik heb veel diepe dalen gekend en Max ik weet jij ook, maar zijn we daar ooit sterker uitgekomen? BULLSHIT!!
Nu ik in ieder geval niet, mijn kijk op de mensheid op de maatschappij, op mijn vriendschappen enz enz zijn er alleen maar door veranderd, dat krijg je er gratis bij, voel je je niet goed, en kun je niet meedraaien inde maatschappij dan tel je niet meer mee, vrienden blijven weg, mensen snappen het niet, en de maatschappij bagatelliseert alles.

of ik kan ook zeggen, mijn kijk op de wereld is scherper geworden, hoe mensen egoïstischer zijn geworden, dat het ieder voor zich is, en mensen elkaar niet meer nodig hebben, dat de maatschappij ronduit ziek is, dat er alleen maar onbegrip is, dat mensen zich niet meer in een ander kunnen of willen verplaatsen enz enz.
En idd Max ik ben blij dat ik een zoon op de wereld heb gezet, dat word hem de overgang ellende tenminste bespaard.

Ik weet er zullen misschien veel dames zijn die het niet met mij eens zijn, maar dit zijn mijn gevoelens, hoe ik het de laatste 10 jaar heb ervaren.

Groetjes Tina

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » do 17 sep 2015 23:56

Hallo dames,

Ik word van jullie ook al niet veel vrolijker, mag toch aannemen dat na al deze ellende ik me weer een beetje de oude ga voelen, maar ik snap jullie wel, wordt namelijk ook ziek van al die vrouwen in mijn omgeving die allemaal nergens geen last van hebben gehad en me aankijken of dat ik rijp ben voor de psychiater inclusief schoonzusters en andere familieleden.

Soms denk ik ik ben de enigste op de wereld hiermee, wat ben ik toch blij met dit forum want al deze vrouwen hebben ook allerlei klachten anders zaten ze hier niet en krijg sterk het idee dat veel vrouwen niet eerlijk zijn tegen mij maar ook niet tegenover zichzelf, is het nog steeds taboe? Of schamen ze zich ervoor? Of ben ik misschien jaloers en moet ik echt naar een psychiater?

Flippertje

Sandra66
Berichten van Sandra66
Onderwerpen van Sandra66
Menopauzejaar:

Bericht door Sandra66 » vr 18 sep 2015 09:51

Flippertje,

ik denk dat jij niet naar een psychiater hoeft en denk ook dat jij niet jaloers bent...!
Ook voor mij is het heel herkenbaar, dat bijna geen enkele vrouw van mijn leeftijd "last" heeft van de overgang :roll:
In het begin van mijn al mijn klachten, werd ik hier ook onzeker, angstig en weet ik veel meer van.
Nadat ik dit forum tegenkwam en toch is wat meer ging doorvragen bij de dames, ben ik er wel achter dat ik/we echt niet de enige zijn! Misschien heb je wel een punt wat betreft de "taboe" en onwetendheid...belachelijk eigenlijk!

Gr Sandra

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Bericht door Greta51 » vr 18 sep 2015 10:25

Hallo vrouwen,

Om jullie dan toch even iets positiefs te melden, je gaat je echt langzaam beter voelen. Nee, je wordt niet meer je oude zelf, er heeft zich een heel proces afgespeeld en het enige "voordeel" voor mij is dat ik mijn grenzen beter ken en ook aangeef. Ook weiger ik nog te zorgen voor mensen (dochter van 21 nog thuis) die dat heel goed zelf kunnen.
Maar het feit blijft dat je ouder wordt, strammer, kwaaltjes krijgt enz.
Het scheelt wel enorm als je lichaam een beetje terug in evenwicht komt zodat je je lichamelijk beter gaat voelen en daardoor ook geestelijk in rustiger vaarwater komt.
En nee, 10 jaar na mijn laatste menstruatie ben ik er nog steeds niet helemaal, er komt nog eens een opvlieger langs of een paar dagen dat ik me naar voel met hartkloppingen maar niet te vergelijken met een tijdje terug.
Al met al heb ik de laatste jaren als een enorme aanslag op mezelf gevoeld dus ik weet wat het is.
Maar nogmaals, zo akelig en down als ik me gevoeld heb, dat gevoel trekt langzaam een beetje weg. Ik loop niet te juichen en te dansen door mijn huis maar ik ben wel blij dat ik me toch wat beter ga voelen over de hele linie.
Ook ik ken ze hoor, de vrouwen in mijn omgeving die fris en fruitig door de overgang walsen, ik kan ze wel slaan! :lol:
Sterkte voor iedereen die het niet meer ziet zitten, zorg goed voor jezelf, en vooral wees lief voor jezelf. Zet jezelf nu maar eens op de eerste plaats.

Greta.

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rianne » vr 18 sep 2015 10:51

Martina63 schreef:
do 17 sep 2015 19:20
Sluit me helemaal bij jullie aan, sterker worden van wat, wijzer worden van wat?
Hoi Tina

Niet alleen de eierstokken stoppen met de hormoonaanmaak, maarde verandering in hormonen richten ook de hersenen anders in. In de pubertijd werden ze voorbereid op het kunnen doorgeven van leven en die fase is nu voorbij. Wat nodig was voor je vruchtbaarheid wordt ook in je hersenen afgebouwd en klaargestoomd voor wat daarna komt.
(Ervan uitgaande dat de hormonen in je lichaam niet meer kunstmatig op peil worden gehouden)

Zoals je zegt Tina, er zijn nu andere dingen die je scherper gaat zien en bent je meer bewust geworden van dingen waar je voorheen niet zo bij stil stond.
Jouw nieuwe wijsheid en een nieuwe kracht. Je kunt er op verschillende manieren mee omgaan.

Rianne

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:

Bericht door Lunar » vr 18 sep 2015 12:54

Hallo Greta

kijk da's een realistisch beeld wat jij schetst : dank!
'je gaat je echt langzaam beter voelen. Nee, je wordt niet meer je oude zelf' zeg jij :
ik schoot even in de lach en dacht : eigenlijk word je dus gewoon een oudere versie van jezelf !!
Kijk daar kan ik wel wat mee! al word een mens daar ook niet direct heel vrolijk van :P

Als ik mijn reply teruglees zie ik dat het negatief kan overkomen maar ik zou ook liever in de midden marge
gaan zitten : niet overdreven positief (het is een geweldig leerproces..bla bla) maar ook niet : het is een dikke hel (wat helaas regelmatig wel zo is) het ontbreekt echter zo vaak aan realisme in mijn ogen
Ik kreeg een uitnodiging van een dame die een boek heeft geschreven over de overgang, en die was een besloten facebook groep begonnen
ik nam een kijkje: en kwam weer tot de conclusie dat er zoiets iets bestaat als krampachtig doen alsof het allemaal maakbaar is. Want helaas dat is het natuurlijk niet.
Een soort verbod om er gewoon es hartgrondig van te balen. Daar kan ik dus slecht tegen. Ik wil zeker niet pleiten voor een algeheel gevoel van zware somberheid..maar dat het er gewoon ook wel es wel mag zijn! zonder dat we er iets uit moeten halen of van leren moeten..enz enz. Als je dat met sommige dingen wel hebt: top.! fijn meegenomen..
maar als beiden kanten mogen bestaan lijkt me een stuk gezonder. Het is zoeken naar balans voortdurend.
De hele dag mindfull over de overgang ook nog moeten zijn : bleh!

groet
Luna

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:

Bericht door Rianne » vr 18 sep 2015 15:02

Hoi

Als iemands hormonen sterk schommelen is er die balans niet dat je op verzoek in het midden kunt zitten.
Dan kan er het ene moment vreselijk balen zijn en het niet meer zien zitten, of een ander moment van je goed voelen, vol hoop zijn en zelfvertrouwen.
Zat ik in de ene stemming dan verdroeg ik het andere heel moeilijk en andersom. Beiden heb ik wel geuit in de tijd dat ik daarin zat.
Dat ik me hier altijd thuis voelde was omdat ik hier niet zoveel hoefde overwinnen in mezelf om mezelf toe te staan eens even openlijk de balen ervan te hebben. Gelijkgestemden genoeg voorhanden. In tegenstelling tot de buitenwereld, daar hoef je meestal niet aan te komen met zo'n stemming.

Gingen mijn stemming en emotie de andere kant op, maakte dat de lichamelijke klachten beter draagbaard wat me weer vertrouwen in mijn overgang gaf, maar dat vond ik dan een stuk lastiger om dat uit te spreken. Het was een kant van mijn overgang die erg gevoelig lag en gemakkelijk werd uitgelegd als onbegrip. En dat kan ik ook wel begrijpen op een plek waar we vooral ons ongenoegen en onze ellende uiten.

Tegenwoordig wordt ik niet meer zo geplaagd door mijn hormonen. Er is weer balans al ging niet alles over.

Eigenschappen die voorheen niet tot hun recht konden komen en die ik toen ook niet zo nodig had, hebben nu meer nadruk of komen voor het eerst tevoorschijn.
Andere eigenschappen die voorheen tot hun recht kwamen, met name het zorgen voor..., hoeven niet meer op gelijke sterkte te draaien en kunnen dat ook niet meer.
Zoals in mijn pubertijd het zorgen voor ook nog iets 'vreemds' voor me was, is dat nu ook niet meer iets vanzelfsprekends.

Ben ik een oudere versie van mezelf? Nee, zo ervaar ik dat niet. Wel een andere versie.
Voor mij ligt de nadruk nu op andere kanten van mezelf. Een van mijn sterke eigenschappen was altijd zorgzaamheid. Daar hebben veel mensen wel bij gevaren. Op de eerste plaats ikzelf. Het werd pas een wegcijfer-gevoel toen mijn hormonen gingen veranderen en ik niet meer hetzelfde kon terwijl het nog wel van me verwacht werd. Maar dat gold misschien nog wel sterker in het (kantoor)werk dat ik deed.

Mijn zenuwstelsel raakte door de hormonen van slag en dat uitte zich op elk gebied. Voor die tijd was mijn situatie stabiel, en was ik met plezier en voldoening een zorgzame moeder en vrouw. Meer had ik niet nodig.

Ik en vrouwen zoals ik, verdienen het niet om te worden beschouwd als vrouwen die "met afstand" aan hun overgang begonnen, want dat is niet zo.
Ze hebben nu alleen iets meer van iets anders nodig en iets minder van hoe het was.

Zorgen voor gaat altijd gepaard met van tijd tot tijd jezelf op de tweede plaats moeten zetten. Dat is een onmisbare kwaliteit als je zorg voor elkaar wilt behouden. Ik vind het zo jammer dat dit tegenwoordig dikwijls wordt uitgelegd alsof je dan een onvolledige vrouw zou zijn of zou zijn geweest. Dat is wat voor een belangrijk deel de afstand creëert en de zorg om elkaar zienderogen doet afbrokkelen.

Rianne

Pubermoeder
Menopauzejaar:

Bericht door Pubermoeder » vr 25 sep 2015 17:12

Rianne schreef:
vr 18 sep 2015 10:51
Martina63 schreef:
do 17 sep 2015 19:20
Sluit me helemaal bij jullie aan, sterker worden van wat, wijzer worden van wat?
Niet alleen de eierstokken stoppen met de hormoonaanmaak, maarde verandering in hormonen richten ook de hersenen anders in. In de pubertijd werden ze voorbereid op het kunnen doorgeven van leven en die fase is nu voorbij. Wat nodig was voor je vruchtbaarheid wordt ook in je hersenen afgebouwd en klaargestoomd voor wat daarna komt.
(Ervan uitgaande dat de hormonen in je lichaam niet meer kunstmatig op peil worden gehouden)

Zoals je zegt Tina, er zijn nu andere dingen die je scherper gaat zien en bent je meer bewust geworden van dingen waar je voorheen niet zo bij stil stond.
Jouw nieuwe wijsheid en een nieuwe kracht. Je kunt er op verschillende manieren mee omgaan.
Kijk, hier krijg ik dus jeuk van.
Nieuwe wijsheid, nieuwe kracht? Waar? Hoe? Wanneer?
Dit is dus bullshit volgens mij. Net zoals dat geneuzel over 'jezelf op de eerste plaats zetten'. Oh ja? En wat dan?

Ik ben het ook beu om behandeld te worden als iemand die het allemaal niet zo goed begrijpt. Die beter haar best moet doen om haar nieuwe kracht te krijgen, terwijl ze zichzelf op de eerste plaats zet.
Ik begrijp het prima. Mijn hormoonbalans is naar de gallemiezen en daar heb ik last van. Steeds meer en met steeds andere symptomen.
Hopelijk houdt dit gedonder binnenkort op en komt het hormoon geschommel tot rust. Tot die tijd is er niets spiritueels aan me ellendig voelen.

Pubermoeder

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:

Bericht door Rianne » vr 25 sep 2015 17:51

Beste Pubermoeder,

Begrijp je wel dat in de overgang verbinding in je hersenen veranderen?
Geen spiritueel verschijnsel hoor, maar gewoon een feit. Een feitelijke verandering in het lichaam, de hersenen.
Net zoals het een feit is dat als er iets in de hersenen verandert dat dikwijls kan leiden tot een andere beleving en een andere kijk op dingen dan voor de verandering.

Dat je daar jeuk van kunt krijgen heb ik nooit gehoord, da's nieuw voor mij. Dan kun je het beste maar krabben denk ik, ik vermoed dat dat beter helpt dan afgeven op wat een ander beleeft. Alhoewel tijdens dat proces, jezelf afzetten en boos zijn op de overgang er wel een beetje bij horen. Dus ik begrijp en herinner me het heel goed. Want het valt zeker niet mee als de oude verbindingen wegvallen en je niet meer vanzelfsprekend hetzelfde kunt opbrengen.
Pubermoeder schreef:
zo 16 aug 2015 17:00
Maar waar staan de reacties van de dames die er door heen zijn gekomen
Die staan er toch wel heel wat op hoor. Maar waarom vragen naar reacties van vrouwen die er doorheen zijn als je er toch alleen maar boos op kunt zijn.
Heb je boksballen nodig? Daar ben ik niet voor bedoeld hoor. :mrgreen:
Rianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht