Komt er wel een einde aan deze vreselijke gevoelens?

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Iris69
Berichten van Iris69
Onderwerpen van Iris69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Komt er wel een einde aan deze vreselijke gevoelens?

Bericht door Iris69 » ma 29 jun 2015 11:28

Hallo,

Ik ben hier nieuw al lees ik nu al een paar dagen van alles op dit forum. Heel veel herkenning en ook fijn om te lezen dat je niet de enige ben die zich zo voelt!

Maar waar ik wel heel erg van geschrokken ben, is dat er vele van jullie al ruim 10 tot 15 jaar bezig zijn met de overgang en nog geen uitzicht hebben op het einde ervan! Ik dacht dat de overgang ongeveer 10 jaar duurde en dat je je daarna weer een heel stuk beter zou gaan voelen.

Nu lees ik in diverse kopjes dat dit helemaal niet het geval hoeft te zijn en dat het allemaal nog veel langer zou kunnen gaan duren.
Ik wordt helemaal somber en verdrietig van het idee dat ik mij misschien nog wel 15 jaar zo zou moeten voelen (of erger want ik zit net in de beginfase) als dat ik nu doe.

Hoe houden jullie dit vol? Komt er wel een einde aan al deze vreselijke gevoelens, zowel lichamelijk als geestelijk??

Groetjes,
Iris

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Komt er wel een einde aan deze vreselijke gevoelens?

Bericht door Anette » ma 29 jun 2015 11:58

Hallo Iris,

Dat je nog niet eerder verschijnselen van de overgang hebt gehad, wil niet zeggen dat je nu pas in de beginfase zou zitten of je overgang nu pas is begonnen.
Die begint veel eerder hoor als 45 jr. Veel kans dat je overgang al wel tien jaar aan de gang is.

Al gauw na haar 30e beginnen bij vrouwen de eerste hormoonveranderingen van de overgang. De meesten merken daar nog niks van. Maar er zijn vrouwen die vanaf dat eerste begin al last hebben.

Anette

Iris69
Berichten van Iris69
Onderwerpen van Iris69
Menopauzejaar:

Bericht door Iris69 » wo 16 sep 2015 09:29

Hoi,

Vraagje..heeft iemand ervaring of weet er van met betrekking tot de overgang en dat dan je bloeddruk hoger of (veel hoger in mijn geval!) wordt? Of zou het toch met iets anders te maken kunnen hebben?

Iris

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Moon1967 » wo 16 sep 2015 10:44

Hoi Iris,

Bij mij begon op mijn 40ste de ellende. Maar volgens de huisarts was het niet de overgang. Ik had altijd een lage bloeddruk (70/105), maar sinds die tijd zit ik ook heel hoog (100/160). Ik denk dat het wel met de overgang te maken heeft. Ook door de stress en de angst en paniek die ik voel.

Groetjes Monique

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 69

Bericht door Kee » do 17 sep 2015 19:07

Daag Dames,

Volgens de verpleegkundigen van de bloedbank waar ik 2 keer per jaar bloed geef, komt het vaker voor dat de dames die in de overgang zitten een hogere bloeddruk hebben als daarvoor.
Ook ik zelf had een veel te hoge bloeddruk vanaf mijn 38ste jaar 160 bovendruk en 120 onderdruk, ondanks dat ik 3 tabletten per dag slikte zakte mijn bloeddruk bijna niet. Nu de overgang nagenoeg voorbij is, af en toe heb ik nog wel es een beetje warm, is mijn bloeddruk heel goed ben inmiddels gestopt met 1 tablet en sinds gisteren mocht ik nog 1 laten staan. Ben wel erg benieuwd of het kan .
Mijn bloeddruk is nu 135 bovendruk en 73 onderdruk.
Ik moet er wel bij vermelden dat een bloeddruk schommelt maar dat wisten jullie al.

Met vriendelijke groet,

Kee.

Sandra66
Berichten van Sandra66
Onderwerpen van Sandra66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Sandra66 » vr 18 sep 2015 09:38

Hoi Iris,

Mijn bloeddruk is het laatste jaar ook hoog (96/164).
Voorheen was het altijd wel wat verhoogd, maar nu is het gewoon extreem!
Volgens mij heeft dit zeker met die (waardeloze) overgang te maken.
Heb er inmiddels ook medicatie voor gekregen, maar verdraag die pillen niet...
Hoop dat je hier wat aan hebt!

Gr Sandra

Iris69
Berichten van Iris69
Onderwerpen van Iris69
Menopauzejaar:

Bericht door Iris69 » ma 21 sep 2015 11:21

Bedankt voor de reacties!

Ik ben vorige week wel naar de huisarts geweest mede omdat hartkwalen/-falen bij ons in de familie zit. De huisarts vond de waarden (gemiddeld 154/98 met een gemiddelde hartslag van tegen de 90!) niet eens echt alarmerend! :shock: Maar wel om verder onderzocht te worden.
Vanmorgen bloed geprikt en volgende week krijg ik een kastje wat 24 uur je bloeddruk meet. (Alleen bij die gedachte raak ik al gestrest! :S )
Verder ben ik meer gaan bewegen want dat deed/doe ik bijna niet. Dus vol goede moed probeer ik nu bijna dagelijks minimaal een half uur goed te bewegen d.m.v. stevige wandelingen. Wie weet gaat mijn (over)gewicht ook omlaag..

Nu heb ik ook al bijna een week dat ik meer moet plassen dan normaal. Ik drink wel meer water maar toch is die hoeveelheid niet overeenkomstig met de hoeveelheid dat ik naar de wc moet. Ook daarvoor bij de HA langs geweest maar nee hoor..geen blaasontsteking.
Wat is het dan?? :o Het zijn trouwens geen kleine beetjes dat ik plas en ik heb (nu wel) een "druk" in mijn buik maar het plassen doet geen pijn. Misschien toch maar weer een plasje inleveren... Of hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Groetjes!
Iris

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht