Leeg voelen

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd: 60

Leeg voelen

Bericht door Krista » do 19 feb 2015 18:06

Dag allen,

het ging een tijdje best wel goed maar ineens voel ik me zo leeg. Niets interesseert me eigenlijk. Voel me heel verdrietig en ben bang dat het nooit meer goed komt. Het is gewoon eng.
Zijn er dames die dit misschien herkennen?

Groet. Christa

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 67

Re: Leeg voelen

Bericht door Christine » do 19 feb 2015 22:30

Hallo Christa,

Oh ja....die periodes zijn me bekend en hebben best lang geduurd.
Niets interesseerde me nog en ik had het gevoel dat "al het houden van" weg was, naar alles en iedereen.
Het kon me zelfs niet meer schelen of ik 's morgens wakker werd of niet meer.
Alles was leeg en op...zo moe in mijn hoofd.

Heel tegenstrijdig heb ik ook periodes gehad dat ik bang was om te sterven en angstig om vele dingen en situaties.

Houd moed, het wordt langzaam weer beter.

groet, Christine

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » do 19 feb 2015 22:39

Dag Christine,

fijn dat je reageert. Ik ervaar het precies zoals jij het beschrijft.
hoop dat het snel weer wegtrekt want ik vind het vreselijk.

groetjes Christa

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Caro55 » di 31 mar 2015 13:18

Hallo Christa en Christine,

zelfde gevoelens bij mij! 's Morgens niet wakker worden, wie zou er wat om geven?
Weet dat het grof klinkt maar heb geen doel meer in mijn leven ! Het gevoel hebben, het is allemaal voorbij.

Groetjes Carine

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Marjo50 » wo 01 apr 2015 01:27

Hallo dames

Hier nog zo eentje, leeg en geen doel meer voelen. Ik krijg het al bij het opstaan 's morgens. Weer die lange dag. Ik heb het gevoel dat ik niet meer na iets kan toe leven, dan denk ik voor wat. Mijn zoon is uit huis. Ik ben alleen heb geen partner. het is erg moeilijk als je niemand meer hebt om een tegen de praten als je het niet meer ziet zitten.

Wat is dit een zwaar leven, dit had ik nooit gedacht. Dit is erger als de ergste nachtmerrie. Ik ben ook kilo's kwijt geraakt door alleen maar nog te piekeren en het lijkt of het steeds erger wordt. heb geen dag meer erbij dat ik me nog goed voel.

Maagpijn, darm klachten, pijn in me hele lijf, vooral me spieren en gewrichten. Paniek aanvallen, niet meer kunnen slapen, of om het uur wakker schrikken en 's morgens belabberd opstaan. Angst voor de dood, bang om een ziekte te hebben, doordat mijn klachten maar niet willen verdwijnen. kan nog ene hele lijst hier op schrijven. Ben zo bang om na bed te gaan, e zet me de tv aan om geluid te horen, Dan weer dat gejaagde gevoel, geen rust meer te voelen in je lichaam, alsof je elke dag en nacht achtervolgd wordt. Wat een leven zo. Kon huilen en wegrennen.

Ik kan niet eens meer fatsoenlijk boodschappen doen , alles is gejaagd en gestrest, terwijl er geen rede voor is, als ik maar niet lang bij de kassa moet staan, want dan wordt ik al nerveus. Nee zo stelde ik me niet me oude dag voor, in tegendeel, ik noem het de HEL waar geen einde an komt.

Gr Marjo

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:

Bericht door Caro55 » wo 01 apr 2015 08:33

Hallo Marjo,

Ja ken het helemaal : nergens zin in hebben en je afvragen komt dit nog wel goed .
Ik heb een partner en een kind sta er niet alleen voor, alleen zeggen ze wel zaag zo niet, je hebt het zo slecht nog niet. Zelfs vriendinnen, duurt dit nou nog bij jou ! Ja dus ! Ik lees hier op het forum dat het 10 tot 15 jaar kan duren, ben ik nog even zoet !
Groetjes en een fijne dag !

Carine

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Marjo50 » wo 01 apr 2015 23:00

Hoi Carine.

Ja inderdaad zo praten ze ook tegen mij. Omdat ze niet kunnen begrijpen hoe erg een overgang kan zijn, wat ik zelf ook nooit verwacht had. Ik vind het heel erg als mensen zich niet even kunnen verplaatsen, ik zelf heb dat niet en leef mee mee als iemand anders zich niet goed voelt, en ben altijd een luisterend oor. Maar als dit 10 tot 15 jaar gaar duren....red ik nooit. Heb het nu al jaren en mijn klachten zijn nooit echt weg. Wens je ook heel veel sterkte en hoop dat het met jou en al de dames beter zal gaan.

Gr Marjo

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » do 02 apr 2015 20:37

Dag dames,

weet dat ik hier niet alleen in sta maar vaak voelt het wel zo. Zo somber steeds. Zo gaat het weer een paar dagen goed en krijg ik weer zin in dingen en gaat mijn werk ook goed maar zo kan het weer helemaal mis zijn. Lijkt wel of ik het dan niet meer op een rijtje krijg in mijn hoofd. Vergeet alles en kan me niet concentreren. Ik word daar best angstig van en twijfel nu heel erg sterk of ik toch niet aan de medicijnen zal gaan.
Heb ook vaak enge gedachten. Wat een hel is dit.

sterkte allen.
gr. Christa

Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Nina » vr 03 apr 2015 09:07

Hoi,

Het ergste vind ik nog dat die gevoelens zo snel wisselen.
Ik heb het ook dat het een paar dagen redelijk gaat, kan ik zelfs een beetje genieten van sommige dingen.Dan ineens, pats,over.
Ben ik ook weer somber, leeg, zie ik nergens het nut meer van in en heel erg het gevoel hebben dat het nooit meer beter word.

Ook nog eens van die negatieve gedachtes, de ergste dingen komen voorbij.
Zo maak je eigenlijk je leven toch tot een hel maar ik kan het niet tegen houden.
Er hoeft maar iets te gebeuren, wat voor sommige mensen misschien niet eens een probleem is, maar dan ineens slaat mijn gevoel weer om en ben ik heel erg down.

Ik begrijp er niks meer van. Leuk is anders.
Gelukkig maar dat we het hier een beetje kunnen delen en er niet alleen voor staan.

Groetjes Nina. :)

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:

Bericht door Caro55 » vr 03 apr 2015 09:36

Hoi Nina,

ja idd gelukkig met dit forum weten we dat we er niet alleen voor staan ! Kunnen we onze gedachten delen ! Die onrust in mijn lijf, als ik iets vertel spring ik van de hak op de tak ! Gek word ik ervan !
Het gevoel hebben niks meer aankunnen, geen zin meer hebben, is dit het leven ?
Heb een partner maar die werkt nog alle dagen keihard. Dus zit ik maar lekker mij alleen en leeg te voelen op de bank :cry:

Fijn paasw-e Carine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht