Kerstblues, ben super melancholisch

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Flurry
Berichten van Flurry
Onderwerpen van Flurry
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Kerstblues, ben super melancholisch

Bericht door Flurry » do 25 dec 2014 10:21

Dag dames,

Hier zijn de Kerst en feestblues toegeslagen. Relatie net ten einde, we praten echter beter dan ooit ook al heb ik er met mijn negatieve inslag op dit moment niks aan.

Klein kind is gelukkig blij en merkt er (vooralsnog) niks van. Net me uit bed moeten slepen. Hardlopen is de wens maar dat lukt me eenvoudigweg niet, geen puf.

Mijn (ex)partner zegt (net als mijn vriendinnen die er ook middenin zitten met jonge kids) aanvaard t nou zoals het is....je bent ook met de overgang een mooi mens.

Welnu, alles goed gemeend en wel; ik voel het niet. Vecht tegen de blues..zo lijkt het en ben super melancholisch.

Meer vrouwen bij wie die goedbedoelde opmerkingen gewoonweg niet binnenkomen?

Als ik terugkijk, had ik nog meer moeten genieten van mijn goede periode, toen raasde ik echter maar door op werk....en natuurlijk komt dan weer de klap.

Fijne kerst toch..

Gr. Angelique

Caatje65
Berichten van Caatje65
Onderwerpen van Caatje65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Kerstblues, ben super melancholisch

Bericht door Caatje65 » do 25 dec 2014 10:50

Hoi Angelique,

Geen puf ook. Overgang gaat ook door tijdens de kerst. Gisteravond was wel gezellig, film gekeken met man en zoon. Nu misselijk, vooral als ik het kersteten zie. Ik moet er maar het beste van maken. Meestal in de loop van de dag lukt dt ook wel. Als ik maar niet teveel moet van mezelf. Ik moet niet blij en vrolijk zijn. Het mag. Ik kan het niet dwingen. Volgende keer beter.
Hou je taai en doe iets rustigs.

Caatje

Ellenoor
Berichten van Ellenoor
Onderwerpen van Ellenoor
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 53

Bericht door Ellenoor » do 25 dec 2014 13:01

Flurry schreef:
do 25 dec 2014 10:21
Als ik terugkijk, had ik nog meer moeten genieten van mijn goede periode, toen raasde ik echter maar door op werk....en natuurlijk komt dan weer de klap.
Hoi Angelique

Heb dat ook wel hoor, maar de decembermaand is voor mij traditioneel de tijd voor terugblikken en vooruitkijken op van alles en nog wat.
Confronterend allemaal eigenlijk.
En de melancholische buien, vreesde altijd het ergste, angst daarbij was een slechte raadgever.
Het zijn de hormonen, dat wist ik, had het van tevoren nooit.
Zat er gisteravond ook mee, terugblikkend op de kerstdagen met de kinderen die nu 27 en 29 zijn en hun eigen kerstdingen doen.
Verandering in dit patroon van melancholische buien komt met de tijd, was ook zoekende naar dagelijks geluk, hoe klein ook, iets zinvols te doen.
Dat bood tegengewicht, ik heb en had hier ook niet om gevraagd, dacht ik soms bij mezelf.
Trok mezelf vaak terug in een hoekje, krachten opdoen.
Dat gaf niets, en voor jou geeft dat ook niet, je vriendinnen hebben gelijk ook in de overgang ben je een mooi mens.
Hoop dat je hier wat aan hebt Angelique.
Wens je sterkte en ondanks de blues toch een beetje een gezellige kerst. :D

Groet Ellenoor

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » vr 26 dec 2014 11:28

Hoi Angelique,

Of die goedbedoelde opmerkingen van anderen niet binnenkomen? Wat dacht je!! Het zijn ook meestal de mensen die nergens last van schijnen te hebben. Klinkt allemaal heel logisch maar je voelt het gewoon niet. En er zijn maar weinig mensen, zelfs (ex)partners, die vragen wat je nu echt voelt... De meesten zijn bang voor het antwoord want daar hebben ze geen zin in. Ze willen het liefst sociaal-wenselijke antwoorden en die hebben wij nu even niet.... Daarom is dit forum zo heerlijk, daar word je begrepen en ondanks dat we niet allemaal het antwoord hebben op dit "worstelen" is het wel heel prettig dat je hier alle rust en tijd hebt om je angsten, je onrustige gevoelens, je twijfels van je af te schrijven en herkenning te vinden.
Sterkte meid, we zijn niet de enigen, ik hoop dat dat je wat troost biedt, het helpt mij in ieder geval wel?

Fijne dagen en pas goed op jezelf....

Loutje.

Flurry
Berichten van Flurry
Onderwerpen van Flurry
Menopauzejaar:

Bericht door Flurry » vr 26 dec 2014 11:47

Dank jullie wel dames,

Ik heb hier zeker wat aan. Het gaat af en aan dat gevoel. Het ene moment heb ik de rust te pakken maar dan word ik weer wakker 's nachts en is de onrust er helaas toch weer. Malende gedachten, niet eens angstige gedachten.

De overgang versterkt natuurlijk alles dus dat is natuurlijk ook niet iets wat helpt als je in een onzekere situatie zit. Ben mezelf gewoon echt kwijt en dat schijnt normaal te zijn , ik had t al eerder maar nu kan ik effe niet hierin berusten, bang om nog dieper in die put te vallen dan dat ik al deed.

Ik ga wat doen met mijn kind, hij heeft nog de levensvreugde waar ik jaloers op ben op dit moment. Tegelijkertijd maar koesteren.

Groetjes,
Angelique

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Lunar » vr 26 dec 2014 12:05

Hoi Angelique,

Mooi gezegd : Jouw kind heeft nog de levensvreugde ' waar je jaloers op bent'
Ja ik ook
geen kind hier, maar mis die onbevangenheid erg.
Gisteren zowat de hele familie bijeen, heel druk en ook heel gezellig
Ondanks een aantal die we inmiddels moeten missen. Dubbel gevoel tegenwoordig:
'hoe lang nog?' Zijn we nog samen enz.. Had ik vroeger uiteraard
niet..die angst hoort waarschijnlijk gewoon bij de leeftijd..en is ook
Reëel natuurlijk. Vandaag : Accu leeg..heel erg moe !
ook dat is anders. Gaat bepaald allemaal niet meer vanzelf.

Groet
Luna

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » vr 26 dec 2014 12:21

Hallo

Ja de levensvreugde van een kind is eindeloos, heerlijk om te zien.
Ik heb 5 kleinkinderen en wat me helpt is mezelf in hun energie voor te stellen, gewoon die energie proberen over te nemen..... Dat is zo heerlijk!!
Het lukt me steeds beter en dat brengt dan heel veel positieve energie voor mij.....
Dat heet het toepassen van hartcoherentie, als me dat lukt heb ik even een paar heerlijke momenten. Ik gun het jullie allemaal!!

Loutje

Flurry
Berichten van Flurry
Onderwerpen van Flurry
Menopauzejaar:

Bericht door Flurry » za 27 dec 2014 14:44

Hallo dames,

Nog steeds af en aan maar wel fijn om 'ns een praatje te maken met overbuurvrouw, zij heeft het ook zo hevig meegemaakt en kan me dan ook geruststellen.

Ik heb veel aan dit soort gesprekken, net zoals aan het lezen van de vele verhalen hier.

Het wordt vast wel beter, daar kijk ik naar uit. Ondertussen kruip ik maar helemaal in het angstige, pijnlijke of welk gevoel dan ook, het helpt me zodat ik me niet aan andere mensen of zaken vastklamp.

Tenslotte is het mijn proces. Nu nog in kindertaal een poging wagen om mn jong kind te pogen uit te leggen dat het niet zijn schuld is dat ik een kort lontje heb en anders dan hij gewend is.

Groet
Angelique

Flurry
Berichten van Flurry
Onderwerpen van Flurry
Menopauzejaar:

Bericht door Flurry » di 30 dec 2014 17:32

Dag dames/lotgenoten,

Vandaag nog naar de mesoloog geweest want de nachten waren te zwaar en niet normaal.
Blijk nogal wat vleugjes neerslachtigheid bij me te dragen en ook bovengemiddeld testosteron (boos!)... snel aan de B12 dan maar, aarden zover het gaat lukken en veel bewegen is het devies. Niet in bed blijven liggen en regelmaat opzoeken.

Minder contact met ex opzoeken en meer loslaten. Wat jammer dat ik alles tegelijkertijd krijg voorgeschoteld.

Gelukkig draait alles in de werksfeer wel op vertrouwen (in mezelf), nu nog in de privé sfeer...werd helemaal neurotisch van mezelf.

Groet
Angelique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht