Voel me alleen en kan alleen maar huilen

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
YvonneO
Berichten van YvonneO
Onderwerpen van YvonneO
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Voel me alleen en kan alleen maar huilen

Bericht door YvonneO » za 06 dec 2014 23:42

Beste lotgenoten,

Vaak heb ik hier al zitten lezen maar nog niet zo vaak bij dit onderwerp: Geestelijke overgang.
Jaren geleden heb ik een periode gehad van angst en paniek en ik dacht dat ik dat goed onder controle had. Totdat vorige week helemaal onverwachts de relatie van mijn jongste zoon over was. Jullie zullen denken, o is dat daarom? Maar ik hield van dat meisje als van een eigen dochter, ze waren een perfect stelletje. Ik vind het zo erg om mijn zoon zo verdrietig te zien. Daarbij gaat mijn oudste zoon volgende maand het ouderlijk huis verlaten.
Ik voelde het afgelopen donderdag al aankomen, paniek!! Ik kan heel slecht tegen afscheid nemen.
En heel veel huilen net alsof ik niet meer op kan houden.
Ik heb heel veel jaren antidepressiva geslikt en toen ging het goed. Ik moest er vorig jaar van de cardioloog mee stoppen i.v.m. hartritmestoornissen.
Goh wat een gezellige maand moest worden............ ik zie ineens overal geweldig tegenop. Ik durf ook niet alleen te zijn.
Ik wilde het even kwijt, lucht altijd zo op.

Yvonne.

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Re: Voel me alleen en kan alleen maar huilen

Bericht door Wiske » zo 07 dec 2014 09:21

Hoy Yvonne

Ja ik ken het gevoel, meegemaakt met twee zonen. eentje met een relatie van 4 jaar met een super toffe meid die heel veel bij ons was.
En een keertje woonde zoon en vriendin al 3 jaar samen. Een stil meisje maar voelde zich bij ons heel erg thuis.

Moeilijk zelf heel veel tranen gelaten. Bij de eerste was de zoon zo ongelukkig en de tweede zoon had zelf relatie beëindigd.

Maar het belangrijkste is je eigen kinderen gelukkig zien.
En dat gebeurt ook terug hoor. Na een tijdje slijt al dat verdriet en gaan ze verder met hun leven.

Ik ben nog steeds bevriend met die meiden, ook al zie je mekaar niet zo veel meer het doet deugd te zien dat ook zij hun leven weer oppakken.

Loslaten is zo moeilijk heb er ook veel problemen mee en zal het ook nooit leren.
Probeer mij nu wat minder snel te hechten maar ja, als je een mensen-mens bent he

groet, Wiske

YvonneO
Berichten van YvonneO
Onderwerpen van YvonneO
Menopauzejaar:

Bericht door YvonneO » zo 07 dec 2014 11:39

Hoi Wiske,

Dank je wel voor je reactie.
Ik ben momenteel heel erg gespannen, ik loop hier een beetje door het huis en af en toe moet ik heel hard huilen.
Ik had nooit gedacht dat ik dit nog eens terug zou gaan krijgen.
Iedere morgen overgeven, net als toen ik zwanger was.
Ik ga morgen in iedergeval naar de huisarts, ik heb het ook zo koud en ben heel rillerig.
Net als jij ben ik ook een mensenmens, mooi woord trouwens.
En loslaten leer ik ook nooit.

Yvonne.

YvonneO
Berichten van YvonneO
Onderwerpen van YvonneO
Menopauzejaar:

Bericht door YvonneO » ma 22 aug 2016 12:49

Beste dames,

Weer een tijdje geleden dat ik hier geschreven heb.
Het lijkt wel of alle ellende opnieuw begint.
Ik loop momenteel te ijsberen in huis.
Ik voel me zo vreselijk alleen en verdrietig.
Onze jongste zoon gaat woensdagochtend heel vroeg op vakantie naar Turkije, ik moet hem zo wegbrengen naar zijn vriendin.
Ik zie er zo vreselijk tegenop dat hij naar Turkije gaat, pfff.
Zo erg dat ik heel dicht tegen een paniekaanval aan zit.
Ontzettend veel opvliegers en daarbij heb ik er boezemfibrilleren bij gekregen.
Ik ben al heel lang bekend met hartoverslagen maar dit is nieuw voor mij en zo heftig.

Ik kan op het moment alleen maar huilen en voel me zo alleen.

Yvonne.

Sibyla
Berichten van Sibyla
Onderwerpen van Sibyla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Voel alleen en kan alleen maar huilen

Bericht door Sibyla » ma 22 aug 2016 14:59

Hallo Yvonne,

Ja, als ze klein zijn heb je je zorgen en als ze groot zijn nog steeds.
Toen ze klein waren dacht ik 'als ze maar eens groot zijn' en nu ze dat zijn heb ik nog zorgen.
En ja als ze dan dingen gaan ondernemen is het wel eens lastig om ze los te laten.

Tegenwoordig denk ik dan bij mezelf, waarom maak ik me die zorgen dan? Hoe voelde ik mijzelf op die leeftijd als ik iets ondernam?
En dan kom ik tot de conclusie dat ik alle vertrouwen van de wereld had in mijzelf. Oke mijn ouders maakte zich zorgen en waren dan wel eens bang, en dat zag ik toen ook wel en dat voelde alsof ze mij onvoldoende vertrouwen. Ze probeerde het voor zich te houden, maar ik wist toch wel dat het er was.

Ik wilde mijn kinderen van alles besparen, dan bleef het mij ook bespaard. Maar ja zo werkt het niet, zij hebben net zo goed hun leven te leven.

Geliefden niet in de buurt hebben, zeker in tijden dat je je toch al alleen voelt, valt niet mee en dat heeft ook voor mij dan weer een poosje zijn uitwerking in het toenemen van overgangsklachten, waarbij ook de emoties hoger zitten.
Dan duik ik maar af en toe lekker de warmte van mijn bed op, of zo. Even lekker voor mezelf zorgen, om lekker te kunnen uithuilen zoveel als ik nodig heb, om alleen te mogen zijn, of mezelf troosten met het lezen van een mooi boek.

Sibyla

Bloem68
Berichten van Bloem68
Onderwerpen van Bloem68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Bloem68 » zo 22 jul 2018 19:04

Hallo dames.

Ik zit ook nu op dit moment met tranen in mijn ogen en voel mij alleen.. Mijn jongens 23, 21 en 17 zijn 3 weken op vakantie met mijn ex-man. Voor de vakantie werd mijn middelste die toch nog wat psychische problemen heeft erg angstig en twijfelde op mee te gaan. Vorige week zaterdag ging hij uiteindelijk weg met zijn broers en hun vader.

Ik huilde bij t weggaan en ben even weggegaan naar Denemarken met familie waar we het super hebben gehad.
Wat ik wil zeggen en ook hier lees, is dat t loslaten erbij hoort. Maar ook dat je jezelf weer opnieuw kan uitvinden.

Maar wat is dat verdomd moeilijk, want aan de ene kant is t heerlijk even niet zorgen en de moeder zijn. Aan de andere kant is t zo'n gemis ook al zijn ze "maar" drie weken weg. Ik wilde het gewoon even met jullie delen.

Groetjes van Bloem

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » zo 22 jul 2018 23:39

Hallo Bloem

Ik vind het rot voor je dat je je zo voelt op dit moment. Ik sla even een virtuele arm om je heen.
Ken je die oude reclame? waarin iemand zegt: "het komt wel goed schatje"
Soms heb je gewoon behoefte dat iemand dat even tegen je zegt, nietwaar?
Dus hierbij gewoon even wat troost van mij voor jou. Huil maar lekker uit.

Menselijkheid. Wederkerigheid. Je kan er zo'n behoefte aan hebben he als vrouw in de overgang. Meer dan ervoor en mogelijk ook meer dan erna. Dat weet ik eerlijk gezegd (nog) niet.
Ik voel me ook alleen op dit moment, gaat heel ergens anders over dan bij jou hoor. En misschien moet ik het er hier niet over hebben, jij mist je jongens dat is niet te vergelijken met wat ik voel maar het trof me dat je geen antwoord had gekregen, terwijl je je overduidelijk rot voelt.

Ik mis hier op het forum soms de wederkerigheid. Het lijkt of dat er vroeger meer was. Of ik voel me gewoon melancholisch vanwege mijn hormonen op dit moment dat kan ook. Ben emotioneler dan ik normaal gesproken ben. Maar feit is dat ik hier honderden vrouwen antwoord gegeven heb en als ik het zelf sinds tijden weer eens moeilijk heb hoor je amper wat. Alsof iedereen hier alleen maar komt consumeren net als in de rest van de maatschappij.
Ok, dit is een behoorlijk hormonale, emotionele reactie besef ik me :roll: maar hee ik ben tenslotte nog steeds een vrouw in de overgang he. Dat is wel duidelijk. :mrgreen:

Voor jou hoop ik dat je de slaap kan vatten Bloem, dat het met je middelste gewoon goed gaat en dat de 3 weken snel om zullen gaan!

Vr gr Lee

Bloem68
Berichten van Bloem68
Onderwerpen van Bloem68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Bloem68 » ma 23 jul 2018 18:45

Dank je wel, voor je virtuele hug!
Jij ook veel sterkte in deze soms zo verwarrende periode.

Groetjes van Bloem

Arenda
Berichten van Arenda
Onderwerpen van Arenda
Menopauzejaar: 2008

Bericht door Arenda » di 24 jul 2018 21:21

Dag Lee

graag wil ik even reageren op je teleurstelling van het niets horen van andere vrouwen en zelf heel veel schrijven hier op vrouw en overgang!
Weet je ik heb de afgelopen maanden dagelijks hier van alles gelezen maar was gewoon niet in staat om ook maar ergens op te reageren, zo in mijzelf gekeerd, verdrietig, gefrustreerd,gestrest, en gespannen.
Maar aangezien ik dit eerder heb gehad wist ik ook dat er betere tijden zouden komen en dacht dan schrijf ik iets aan de dames.
Maar weet wel dat deze site een hele hele grote troost is voor als ik mij zo voel!
En zoals jij je gevoelens beschrijft zo voel ik het ook en velen met mij denk ik, maar wees niet teleurgesteld als er soms geen reactie komt want we zitten soms in zon moeilijke tijd dat het gewoon niet lukt, door gebrek aan energie.
Dus alles wat lukt is lezen en lezen want dat geeft zoal gezegd troost.

Groet Arenda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht