Erg moe en chagrijnig. Wie herkent mijn verhaal?

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Joanita
Berichten van Joanita
Onderwerpen van Joanita
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Erg moe en chagrijnig. Wie herkent mijn verhaal?

Bericht door Joanita » ma 20 jan 2014 13:15

Hallo

Afgelopen week 3 dagen er down geweest. Donder- vrijdag en zaterdag was het ergst. Op het werk gaat alles goed. Zodra ik thuis ben, moe op de bank, pijnlijke gewrichten van handen en voeten. Lijkt een grieperig gevoel. Erg moe en ook nog eens goed chagrijnig en dan natuurlijk tegen mijn directe omgeving.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, het was ook volle maan. Dan slaap ik slechter. Wie herkent dat?
Ik baal goed van mezelf.

gr Joanita

Sonja123nick
Berichten van Sonja123nick
Onderwerpen van Sonja123nick
Menopauzejaar:

Re: Erg moe en chagrijnig. Wie herkent mijn verhaal?

Bericht door Sonja123nick » ma 20 jan 2014 14:05

Hoi Joanita,

Ook ik ben chagrijnig en moe, heb nergens zin in.
Heb ook de laatste dagen weer een humeur vreselijk.
Vind het rot voor mijn huisgenoten, daar zit ik me vreselijk aan te ergeren.
Ze doen niks goed in mijn ogen.
Hoop hier snel uit te zijn , voel me ook nog schuldig, wat een ellende.

Hoop op betere tijden, Sonja.

Joanita
Berichten van Joanita
Onderwerpen van Joanita
Menopauzejaar:

Bericht door Joanita » ma 20 jan 2014 15:51

Hoi Sonja,
Dank je voor je bericht.
Idd ik erger me ook over al aan. :evil:
Fijn dat je hier met leeftijdgenoten over kunt praten. Mijn vriendinnen zijn jonger en hebben hier nog geen last van....

Gr. Joanita

Moederloos
Berichten van Moederloos
Onderwerpen van Moederloos
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Moederloos » ma 20 jan 2014 18:47

Hallo

Hier hetzelfde. Het lijkt wel of ik 24/7 op oorlogspad ben.
Gisteren een aanvaring gehad met mijn man. Hij werkt zich rot voor ons gezin en ik moest hem zo nodig even vertellen dat hij op zijn vrije zondag (de enigste dag dat hij vrij is in de week) best mee kon helpen in het huishouden en dat hij maar lui was. Nu schaam ik me dood daarvoor en ik heb hem ook mijn excuus aangeboden maar waarom zeg ik dat.

Verder werk ik zelf 30 uur per week van uit huis en en het is me op het moment gewoon allemaal te veel. Ik leg op iedere slak zout, kan niet meer tegen de rommel hier in huis (heb 3 jongeren in huis rondlopen die zich ook rot werken en naar school gaan) maar ik kan het huishouden en het werken gewoon samen niet meer aan en dat zullen ook de jongeren weten ook.

Normaal vond ik alles goed was heel relaxt van aard maar nu?.......kijk me niet verkeerd aan dan heb je al een sneer in je achterste te pakken.
heel frustrerend en vervelend.

Het slapen is hier ook drama dus dat zal ook niet mee helpen aan ons humeur. ik slaap de ene week vanaf 22.00 uur en door tot 7 uur 's morgens maar ik heb ook weken dat ik tot 3 uur 's nachts wakker lig een uurtje slaap en dan weer klaar wakker ben.

Moederloos

Claudia46
Berichten van Claudia46
Onderwerpen van Claudia46
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Claudia46 » wo 22 jan 2014 23:11

Hallo dames,

Hier idem dito, afgelopen weekend ging het eigenlijk wel goed weinig last gehad maar maandag begon het alweer :|
Vandaag weer het hoogtepunt, down. Ik kan niks velen heb nergens zin in en ben zo vreselijk moe dat zelfs mijn zoon vroeg wat er aan de hand is, en begin ik gewoon te huilen :o
Heb het maar geprobeerd uit te leggen hij is gelukkig volwassen en snapte het gelukkig. Heb ook maar gezegd dat als ik onredelijk doe hij het maar gewoon moet laten gaan. Het is af en toe niet normaal hoe ik zo'n sneer kan uitdelen en 5 minuten later denk waarom zeg ik dit soort dingen eigenlijk?
En omdat ik weet dat ik dit dus doe kruip ik helemaal in mezelf en daar wordt ik dan weer zo down van. Maar ik weet als ik iets zeg is het ook gelijk bal :S

Dank voor het delen voel ik me niet meer zo heel erg alleen.

Claudia

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » do 23 jan 2014 08:46

Best dames

Het valt mij op dat jullie het zo bij jullie zelf zoeken. Misschien hebben jullie wel reden om zo woedend te zijn?

Ik heb zelf ook woede aanvallen gehad en me daar in het begin ook voor verontschuldigd maar later niet meer en daardoor zijn er wel dingen veranderd hier in huis. Ik kon en wilde niet meer die automatische zorgrol die ik had en blijkbaar kon ik dat alleen met woede duidelijk maken aan de rest van het gezin.

Die woedeaanvallen waren zeker niet fijn voor mezelf ook niet en het was een paar jaar niet gezellig hier in huis maar ja ik was niet in mijn eentje verantwoordelijk voor de gezelligheid vond ik.

En moe en chagrijnig? Niet zo gek als er zoveel in je lijf en geest gebeurt. Ook ik vond het verschrikkelijk om me zo te voelen dus ik herken het zeker maar kom op dames, wees wat milder voor jezelf! Dat helpt.

Hartelijke groet lee

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht