Je nooit goed voelen.

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Je nooit goed voelen.

Bericht door Dorothea » zo 01 apr 2012 17:03

Hallo lotgenoten,

Hebben jullie dit ook, het je eigenlijk nooit goed voelen??
Eens in de zoveel weken, heb ik wel eens een dagje dat het wat minder zwaar is, maar net als je denkt, goh het gaat vandaag wel redelijk, zijn het de weken daarna weer een hel.
Vroeger, voor mijn baarmoederverwijdering, had ik slechte weken afgewisseld met wel eens weekje goed, maar nu :evil:
Lees hier op het forum altijd er zijn goede en slechte periodes. ik wacht met smart op de goede, maar heb alleen maar slechte, eigenlijk al vanaf september.
Is dit normaal en komen dan die goede periode's nog??

Hoor graag van jullie, hoe het bij jullie is verlopen.

Groeten, Dorothea.

Sonja123nick
Berichten van Sonja123nick
Onderwerpen van Sonja123nick
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Je nooit goed voelen.

Bericht door Sonja123nick » ma 02 apr 2012 11:27

Hoi Dorethea,

Ook ik heb nog steeds last van overgangsklachten, dagelijks wordt ik hiermee geconfronteerd. Iedere dag is het weer wat anders, vandaag zie ik weer veel leeuwen en beren op de weg, zie overal obstakels.
De geestelijke klachten vind ik nog het vervelendst, iedere dag maar weer, en dat al jaren. Het is erg vermoeiend en kost veel energie.
Je zou toch denken dat je er aan went, maar nee hoor! Jij heb toch ook allang last van de overgang?. Wat heb jij voor klachten?.
Groeten en sterkte.

Sonja

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Bericht door Dorothea » ma 02 apr 2012 12:44

Goedemorgen,.

Dank je wel voor jullie antwoorden, het meeste en het naarste is eigenlijk dat nare hoofd hebben, af en toe die opvliegers vind ik, daar kan ik wel mee leven.

En die ontzettende twijfel of alles en nog wat, ik heb bloed laten prikken en volgens de dokter menopauzaal, dus de klachten die ik heb komen zeker van de overgang, heb dit al 5 1/2 jaar en zo langzamerhand begin ik zo m'n geduld te verliezen.

maar Kee, dank je wel, je geeft me weer een beetje moed, als ik zo je verhaal lees, moeten dus de goede periodes nog komen.

Dorothea.

Peetrie54
Berichten van Peetrie54
Onderwerpen van Peetrie54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Peetrie54 » wo 25 apr 2012 22:44

Hallo Dorothea,

Dat herken ik maar al goed, je nooit goed voelen. Al anderhalf jaar loop ik te modderen met de overgang. Eerst de lichamelijke kant, zware menstruatie waar ik compleet uitgeput van raakte en dan nu sinds het najaar de geestelijke overgang.

Voel me nooit echt fit, soms een middagje of hele dag wel, maar meestal moe, suizend hoofd, zwaar gevoel in de benen enz. Valt me erg tegen, moeder en zussen hebben nergens last van gehad, dus ik dacht er ook even doorheen te fietsen. Niet dus. Veel stress gehad, dat is ook niet bevorderlijk.

sterkte
Peetrie

Sandra42
Berichten van Sandra42
Onderwerpen van Sandra42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Sandra42 » vr 04 mei 2012 18:56

Hallo dames,

Ik stond net in de keuken en dacht precies het zelfde, wanneer voel ik me nou eens goed.
Ik ben 42, voel me wel 90.
Ik heb sreeds last van spierpijnen, grieperig gevoel. En altijd maar koud.
In mijn bed lig ik te zweten en hart kloppingen.
Altijd maar moe.
Veel vaker ongesteld en langer.
Ik trek me ook veel meer terug.
Ik heb ook geen zin om weg te gaan, nee het valt niet mee.
Eens zal het wel overgaan :roll:

groetjes, Sandra

Artesia
Berichten van Artesia
Onderwerpen van Artesia
Menopauzejaar: Overgang door ingreep
Leeftijd NU: 60

Bericht door Artesia » vr 04 mei 2012 20:04

Dames,

Zo herkenbaar allemaal
Ik voel me ook nooit goed, er is altijd wel wat.
Ijl hoofd, spierpijnen, moe.......
:(

Artesia

La71
Berichten van La71
Onderwerpen van La71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door La71 » vr 04 mei 2012 20:34

Hallo allemaal,

Ook voor mij heel herkenbaar. Nu al 8 jaar en hoe lang nog?
Er is elke dag wel weer iets anders wat je voelt.
Toch maar even doorzetten, het zal toch zeker wel een keer ophouden.

Groetjes Lammy

Peetrie54
Berichten van Peetrie54
Onderwerpen van Peetrie54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Peetrie54 » vr 04 mei 2012 21:00

Hallo lotgenoten,

Even een positief bericht: gisteren voelde ik me zowaar een paar uur goed, vanaf de namiddag tot ik naar bed ging. Ik merkte het meteen, mijn hele lijf voelde lichter, helderder hoofd enz. Heerlijk, dan weet je weer hoe het is om energiek te zijn. Maar vanochtend helaas om vijf uur wakker, klam van het zweet en fluitende oren.... brr. De hele dag hangerig en moe. Hopelijk gaan de goede perioden nu eens wat langer duren,

Afspraak bij de huisarts gemaakt voor die fluit in mijn oren. Er schijnt weinig aan te doen te zijn, maar ik hoor ook slechter dan vroeger dus ik laat er gewoon even naar kijken.

groet, Peetrie

Lydia1959
Berichten van Lydia1959
Onderwerpen van Lydia1959
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Lydia1959 » ma 07 mei 2012 12:18

Hallo

Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Ik heb meer slechte dan goede dagen en vraag mezelf steeds weer af, gaat dit ooit over.
Het lijkt soms wel alsof het licht in mijn hoofd op een soort schemer-stand staat en af en toe gaat het licht weer aan maar net zo snel weer uit. Dit bedoel ik dus met je goed voelen. Het lijkt soms wel alsof ik een soort schrikreactie krijg als ik me goed voel want dan denk ik, hoe lang blijf ik me goed voelen en ik geloof zelf dat dat juist de verkeerde gedachtes zijn.
Ik deel jullie pijn want ik begrijp heel goed hoe je je voelt.
Veel sterkte allemaal en volhouden maar.

groetjes van Lydia

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Cornelie » ma 14 mei 2012 17:20

Hallo dames,

Veel herkenning in wat jullie schrijven en ook ik snak naar de tijd dat ik "gewoon" kan doen wat ik gewend was te doen!
Niets is meer vanzelfsprekend en dat vind ik heel erg. Alles kost moeite, een dag wel voluit gaan is daarna weer afzien :(

Elke keer is er weer iets anders wat me belemmert, pijn, duizeligheid, een naar hoofd zoals Dorothea het omschrijft, vermoeidheid, schrikkerigheid waardoor autorijden lastiger wordt, vermoeide "nare" ogen, ach ik kan nog wel even doorgaan.....

En dan ga ik een weekje op vakantie en gaat het beter! Op onze geliefde stek voel ik me vrijer en kan ik mijn zorgen wat meer loslaten denk ik.
Maar eenmaal thuis begint alles van voren af aan.
En toch hou ik me eraan vast dat het dus wel kan want anders zou ik me op vakantie niet beter voelen.

Groetjes, Cornelie

Sonja123nick
Berichten van Sonja123nick
Onderwerpen van Sonja123nick
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Sonja123nick » di 15 mei 2012 11:46

Hoi Cornelie,

Dat op vakantie zijn en mij beter voelen komt mij bekend voor. Ben pas geleden een weekje weggeweest, voelde me niet zo gejaagd en nerveus. Maar eenmaal thuis begint het gesodemieter weer. Wat is dat toch?

Groetjes en sterkte.
Sonja

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Cornelie » do 17 mei 2012 11:20

Hoi Sonja,

Wij gaan al jaren naar dezelfde plek en dat voelt voor mij als thuiskomen dus rust. Geen spanning over waar komen we terecht, zal het wel goed of leuk zijn.
Nee uitpakken en het is Vakantie!

En dan hoeft even niets, veel naar buiten wandelen met onze honden, dingen doen waar we op dat moment gewoon zin in hebben.
Rust, afleiding en eenvoud want we huren altijd een heel fijn maar, in vergelijk met thuis, eenvoudig boerderijtje.
Als we daar zijn zeggen mijn man en ik altijd tegen elkaar, zo zou je thuis ook moeten wonen en leven! Niks geen vaak onnodige extra's die maar veel onderhoud vragen, less is more en dat zorgt voor een stukje rust. (in elk geval in mijn hoofd ;) )

Groetjes, Cornelie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht