Huilbuien, overal tegenop zien. Niks is goed

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Bobje123B
Berichten van Bobje123B
Onderwerpen van Bobje123B
Menopauzejaar: Eeierstokken verwijderd
Leeftijd: 63

Huilbuien, overal tegenop zien. Niks is goed

Bericht door Bobje123B »

Hoi allemaal

Huilbuien,onrust,overal tegenop zien. Niks is goed.
Ik vraag me ook af hoe lang het nog duurt, na 12 jaar !

Zoals nu, rond de 15e en 30e van de maand. Cyclus denk ik van vroeger!

Huilen als een klein kind is er nog steeds, niet elke dag, maar word er soms moedeloos van.
Ben ik hier de enige die er last van heb/ houd?

De hormonen zijn van slag....alweer, nog steeds.
Huilen als een klein kind,en erna gaat het weer tot de volgende bui!
Word er stressig van !

Bobje
Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Re: Huilbuien, overal tegenop zien. Niks is goed

Bericht door Bobje123B »

Hoi dames

Hebben jullie het ook vaak in de ochtenden zo zwaar?
Bedrukt, onrust, huilerig ? Moet me echt bezig houden.
Over alles druk maken , en tegen alles opzien. Denk vaak de enige te zijn in dit, omdat ik het niet zoveel hoor
Sorry voor het geklaag...moest het ff kwijt! Herkenbaar?

Bobje
Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 60

Bericht door Troelaatje »

He meis...

nee je bent niet de enige...het gaat wel in fases bij mij minder goede en way betere momenten...
in goede momenten vraag ik me ook af waar heb ik het over...?
Ik probeer het over me heen te laten komen met de gedachtes ...ooit komt het weer goed..we moeten daar vanuit gaan
hebben jullie ook nog werk?

Troelaatje
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 66

Bericht door Laila »

Hoi Bobje,

Ja absoluut, de ochtenden zijn een ramp! Heb dan niet de moed om iets te ondernemen, ben dan heel erg somber en zie overal als een berg tegenop en ben dan ook vaak doodmoe.
Later op de dag knapt het wat op, maar de ochtenden zijn heel zwaar.

Groetjes, Laila.
Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi Troelaatje en Laila

Bedankt voor de berichten. Ben er blij mee dat het niet alleen mij raakt! Bedoel het niet slecht natuurlijk voor jullie, ...

Troelaatje, nee ik werk niet gelukkig... moet er niet aan denken! De enige luxe die ik heb! Ik voel het bij stress veel, kun je niet voorkomen altijd, maar ja....huilen lucht bij mij dan ook op,
Dus regelmatig zeg ik ook vaak tegen mezelf dat het ooit? beter is, ik moet het er nu mee doen, maar zo heftig.

Laila, hier net zo, kan er bang van worden. nooit zo geweest....en nu...stresskip in alles! Neem dan ook wel halve oxazepam 0,5 mg, dat helpt iets . En een huilbui helpt ook, ook zo raar! Lucht op!
Onzeker over alles ! Daarom lees ik hier ook veel, ook al word er niet zoveel geschreven!?

Hou jullie goed! Bobje
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Hoi Bobje,

Nee er wordt weinig geschreven en dat is wel jammer, want als je een slechte dag hebt, dan heb je zoveel steun aan een reactie op je post.
Maar ik moet wel zeggen, dat als ik een heel goede dag heb, dat ik dan hier ook weinig kom, dan heb ik er geen behoefte aan. Dus ik snap het ook wel weer.

Groetjes, Laila.
Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Re: Vanaf nu gaat het alleen nog bergafwaarts

Bericht door Bobje123B »

Hoi dames

Hoe is het met jullie? Het is zo stil overal?!

Groet bobje
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Hoi Bobje,

Niet zo best, veel buik/darmklachten, ik word er heel angstig van. Momenteel gaat het wel weer, maar van de week ging het slecht.
En hoe is het met jou? (Ik zie dat dit bericht van jou verplaatst is?)

Groetjes, Laila
Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi Laila

Vervelend en erg dat het nog niet zo goed is bij jou, of heb je iets verkeerds gegeten? Kan ook
En de huilbuien ? Is dat al weer wat rustiger?

Hier is het ook niet elke dag feest, maar ja.... huilbuien zijn hier vaak in de ochtend, en onrustig gevoel. Nu veel last van de kuitspieren bij het lopen,en schouders en nek! De therapeut heb het losgemaakt, maar na enkele dagen staat het weer strak in mijn nek/ achterhoofd!
Altijd wat

Bobje
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Hoi Bobje,

Nee, het is m'n prikkelbare darm die vervelend doet. Momenteel is het weer rustig. Huilbuien heb ik nauwelijks, vervelend dat jij die nog steeds hebt.
Dat met de schouders en nekspieren is toch echt spanning denk je niet?
Vanmiddag even lekker in de zon gelopen, daar knap je wel van op!

Groetjes, Laila
Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi Laila

Heb met de honden gelopen in de zon, was wel lekker,

Die darmen heb ik ook vroeger gehad, kan best zeer doen, heb het gelukkig nu niet meer,!

Vraag me ook af of ik van huilbuien nog afkom. Zo niet leuk, en vaak als je het net niet kan gebruiken! Ben wel emotioneler geworden.... sneller tranen. Lucht altijd wel op

Bedenk me net dat ik ook wat gesnoeid heb,niet zo lang, maar ja! Heb toch al snel de spierspanning in schouder en nek, dus zal het mede ook door het snoeien komen. Even lekker bezig geweest!

Let goed op jezelf! Bobje
Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi allemaal

Weer even van me afschrijven....

Ik ga nu het 13e jaar in, met vallen en opstaan. De ene ochtend is het redelijk, maar de andere kan ook zomaar heel erg onrustig, huilerig, eng, etc. Zijn. Lees hier dat ik de enige niet ben, maar vind het verschrikkelijk. Zeker zomaar in huilen uitbarsten, enge gedachten....ben ik wel normaal dat het zo lang duurt? Pfff ....

Ik lees hier ook veel,zeker op deze dagen !

Bobje
Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Re: Stress en de overgang.

Bericht door Bobje123B »

Hoi meiden

Even van me afschrijven weer.
Onrustige dagen weer en huilen. Word er niet Goed van stressig bij dingen die ik vroeger allemaal aankon en deed, schiet ik nu in de stress. Malen ,hoe moet dit of dat,...moet ik dat doen? Dat soort dingen angst is het niet, maar ik weet niet hoe ik het met zeggenGewoon brr. of er iets boven me hoofd hangt !....en dat na 13 jaar.? Ben ik wel normaal ??? :o

Hoe gaat het bij jullie? Ik hoop beter?
Bobje
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Hoi Bobje,

Nou, zoveel beter gaat het hier ook niet hoor! Dat gevoel alsof er een donkere wolk boven je hoofd hangt, een soort dreiging, dat herken ik goed.
Vaak direct na het wakker worden al, en meestal trekt het in de loop van de dag wat weg. Maar ook wel eens blijft dat dreigende gevoel de hele dag hangen en dat is echt heel naar.
Ook zie ik overal tegenop, heb nergens zin in en heb het gevoel dat ik overal in tekort schiet. En bij mij ook na 13 jaar, bah! Op zo'n donkere dag als vandaag is het helemaal erg. Voel me zo opgesloten in huis.

Groetjes, Laila
Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi laila

Hoe is het bij jullie?
Hier steeds huilbuien door stress, lijkt wel of ik niets meer kan hebben, gelijk van het padje af! Zo eng daar bij ook de nek en hoofdpijn,
Korte huilbuien, en me man kijkt me aan van : wat nou weer! Pfff liefst niets doen en rust willen.....soms denk ik, ben ik wel normaal??

Herkenbaar? Moest het ff kwijt !

Bobje
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Hoi Bobje,

Je bent vast wel normaal hoor! Huilbuien heb ik niet veel, maar wel nergens zin aan hebben en rust willen, dat heb ik wel heel erg.
Hoofdpijn vanuit de nek is van spanning. Spanningshoofdpijn, daar staan heel goeie oefeningen voor op YouTube. Dat moet je eens proberen, scheelt echt. Ik doe ze vaak van het kanaal Always Fysio.
Sterkte!

Groetjes, Laila
Plaats reactie