Ups en downs

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Reinadop
Berichten van Reinadop
Onderwerpen van Reinadop
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Ups en downs

Bericht door Reinadop »

Hoi ,

ik ben nog niet zolang op dit forum maar als ik dit lees is het zo herkenbaar.
Ik heb ook van die ups en downs en soms gaat het weken goed en dan val ik zo weer terug .
Mijn menstruatie was vier maanden weggebleven en nu al weer voor de tweede keer erna ongesteld en hebben jullie dan ook van tevoren dat je je zo naar voelt ?
Mijn levensgevoel lijkt wel weg en overal tegen op zien ,angstig enz.
Het blijft een heel naar iets die overgang maar hoop toch ooit dat het beter gaat.

Groetjes Reina
Jurina
Berichten van Jurina
Onderwerpen van Jurina
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Re: Ups en downs

Bericht door Jurina »

Hallo Reina

Ja het is echt wel een dingetje die overgang.
Maar..... er komen echt wel weer betere tijden als de hormoonschommelingen steeds verder afnemen.
Je menstruatie bleef al eens vier maanden weg, m.a.w. je hormonen krijgen niet meer elke maand een menstruatie voor elkaar.
Het kost steeds meer moeite voor je lichaam, dus niet heel gek dat je je daar dan flink naar bij kunt voelen.
Heel herkenbaar.
Heb dat ook nog een hele poos gehad nadat mijn menstruatie definitief wegbleef. Mijn lijf was een volhouder, bleef maar proberen nog iets voor elkaar te krijgen.
Intussen is dat wel een heel eind verdwenen en zijn mijn hormonen een stuk rustiger geworden. Heb nog wel eens af en toe paar dagen dat ik me nerveus en onzeker voel, maar heb weer veel meer rust gevonden. Dat hele nare gevoel wat voor mij in de overgang rond die cyclus hoorde, dat is er amper nog.

Opzien tegen allerlei dingen had ik ook heel sterk. Heb ook wel de nodige veranderingen aangebracht in mijn doen en laten. Geschrapt in verplichtingen, zoek ook geen drukte meer op. Niet eens perse om mijn overgang aan te pakken maar ook omdat ik het niet meer wil, ik begin wat ouder te worden en het past niet meer bij mij.
Ik heb lang gedacht dat ik alles van voorheen weer moest kunnen en moest willen, maar het is heerlijk om niet alles meer te moeten van mezelf.

Hopelijk worden jouw hormonen ook gauw rustiger zodat ze minder vaak dwarsliggen.

Jurina
Reinadop
Berichten van Reinadop
Onderwerpen van Reinadop
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Re: Ups en downs

Bericht door Reinadop »

Hoi Jurina,

Dank je wel voor je bericht, het is echt een nare tijd hoop inderdaad dat mijn hormonen de balans ook weer gauw vinden.
Zelf heb ik ook mijn bezigheden veranderd en zeg nu ook gerust nee wanneer het niet gaat, dat deed ik eerder nooit.
Fijn om te lezen dat je het herkend dan weet je voor jezelf dat het echt die hormonen zijn en dan kun je weer op het forum lezen dat je niet de enige bent daarin.

Groetjes en we zetten door, samen met elkaar op dit forum moet dat toch lukken

Reina
Plaats reactie