Ik weet dat ik nee moet zeggen, maar......

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Gerretje
Berichten van Gerretje
Onderwerpen van Gerretje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Ik weet dat ik nee moet zeggen, maar......

Bericht door Gerretje » vr 28 dec 2018 19:05

Hallo dames

Dat ik ben en vrouw van 48. Herken heel veel van de verhalen. En hoop door op dit forum te zitten dat ik door deze ellende kom. Vorig jaar heeft onze dochter Hodgkin gehad, gelukkig nu schoon. Maar het heeft zoveel na verschijnselen, maar helaas mensen begrijpen dat niet. Zelf op en neer met de hormonen. Boos, verdrietig, enge gedachten: aan de dood denken maar waarom? En zijn verschillende mensen in mijn omgeving die suïcide hebben gedaan en dat dwarrelt dan door mijn gedachten; absoluut niet om het zelf te doen maar waarom moet ik daar dan aan denken. Alles komt een miljoen keer zo hard binnen lijkt het wel.
Ik heb ook wel wat goede dagen, maar jammer genoeg overheersen de mindere.. Ga met voeding aan de gangen hoop echt dat mijn koppie wat positiever wordt. Voor de buitenwereld ben ik de vrolijke, maar van binnen is het niet altijd zo. Ik weet dat ik nee moet zeggen, maar ik heb het gevoel dat men dat niet accepteert omdat ik altijd degene was die het wel deed....

Gerda

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Re: Ik weet dat ik nee moet zeggen, maar......

Bericht door Diaantje » za 29 dec 2018 12:19

Hoi Gerda,

Wat heb jij een zware en nare periode achter de rug.
Het is dan toch ook niet raar dat je je nu zo voelt?? Je hebt je steeds sterk gehouden voor je dochter en omgeving, en nu alles "goed is", komt bij jou de klap. Alles komt dan sterker binnen. Onbegrip, nare berichten.....Ik kan het weten, ik kamp al jaren met een angststoornis. Dat kan jaren goed gaan maar als er te veel gebeurt en dan ook nog eens onze hormonen er bij, dan overvalt het je en komt alles sterker binnen.
Maar het komt echt wel weer goed hoor. Het kost alleen zoveel tijd.

Ik zit momenteel ook weer in de angst fase, bang voor ziektes. Te veel hooi op mijn vork genomen op werk, nare werksfeer en een werkgever die er niets aan wil veranderen. Ineens knapte er iets en zit ik nu al een maand thuis, overspannen. Allemaal lichamelijke klachten maar volgens huisarts niet aan de hand, maar ik voel ze wel, zo naar. Heb mijn ontslag ingediend en begin in april met een andere baan. Nu dus de rust weer terug zien te vinden.

Ik wens je sterkte en geef alles de tijd. Is lastig, ik weet er alles van helaas.

Groetjes, Diana

Gerretje
Berichten van Gerretje
Onderwerpen van Gerretje
Menopauzejaar:

Bericht door Gerretje » zo 30 dec 2018 20:49

Bedankt voor je reactie.

Ik schrijf vandaag toch ook maar even. Om het verhaal meer helder te maken.
In september 2017, onze dochter kreeg nog chemo, ben ik veranderd van baan. Dat heeft me wel geholpen. Ik heb super collega's en ik heb ook hele fijne vriendinnen.
Mijn man snapt me niet, omdat als je weet wat je hebt kun je er ook mee omgaan. Maar daar ben ik het totaal niet mee eens.
Als ik me K voel ga ik naar mijn vriendin of bel haar.
Ik ben wel heel gevoelig voor voeding n ga nu ook goed mijn best doen om dat vol te houden.
Ik ben sinds september met een opleiding begonnen, echt iets VOOR mezelf.

Ik las hier ook menoPAUZE, ik neem de pauzes ook zeker nu op de dag. Heb vandaag n no dag gewerkt, heerlijk.
Soms kan ik huilen, maar probeer ook te relativeren. Ben blij met de mensen om me heen.
Ik denk vooral in deze fase JEZELF DE GRENS OPLEGGEN!!!!!! EEN ANDER DOET HET NIET.

Gerda

Vesta
Berichten van Vesta
Onderwerpen van Vesta
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Vesta » ma 31 dec 2018 01:51

Gerda48 schreef:
zo 30 dec 2018 20:49
Mijn man snapt me niet, omdat als je weet wat je hebt kun je er ook mee omgaan. Maar daar ben ik het totaal niet mee eens.
Hoi Gerda,

Wie gaat er niet om dan met de verandering die je doormaakt? Jij duidelijk wel!

Je bent volop bezig met balans opmaken, opnieuw je grenzen bepalen en doet dat met alle emotie en groeipijnen die daarbij horen.
Volgens mij mogen ze eerder trots op je zijn.

Wat wil iemand die zich opstelt zoals in dit geval je man, dan nog meer? vraag ik me dan af. Dat we het leuk voor ze blijven maken? Of het niet zichtbaar/merkbaar moeilijk mogen hebben? Mooi weer blijven spelen, zodat zij geen hinder ondervinden?

Groet, Vesta

Gerretje
Berichten van Gerretje
Onderwerpen van Gerretje
Menopauzejaar:

Bericht door Gerretje » zo 06 jan 2019 21:15

Hallo,

Daar was ik weer. Redelijke goede tijd gehad, maar moe moe en nog eens moe. En nergens zin in, maar ja dat wordt niet naar gevraagd. Ook wel tegen dingen op zien..... Is dit weer zo'n dip!!!! Met uitroeptekens?
Verlang elke keer naar mijn bed, slapen!!!Niet nadenken, heerlijk. En nu van mijn aftypen is ook prettig!

Groet. Gerda

Gerretje
Berichten van Gerretje
Onderwerpen van Gerretje
Menopauzejaar:

Bericht door Gerretje » zo 11 aug 2019 12:00

Dag allemaal,

wat een herkenning op dit forum Ik ben, op bepaalde tijden echt niet degene die ik wil zijn en was.
Niet vrolijk, niet ondernemend, niet gezellig, heb nergens zin in, geestelijk een wrak!
Mijn werk vind ik top!!! Daar ben ik er voor mijn cliënten en kan ik voor hen zorgen en hoef ik niet aan mezelf te denken en aan mijn gezin.
We gaan over 3 dagen met vakantie lekker naar de zon, wel/geen zin.
Als ik s avonds denk morgen ga ik van alles doen, en is het de volgende dag is.......geen zin, te vermoeiend.

Heel veel succes allemaal, dit forum is top!
Gerretje

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Diana49 » zo 11 aug 2019 12:42

Hallo Gerretje,

Ja herkenbaar allemaal hè, zo voel je je niet alleen staan. Je kunt alles delen met elkaar. Ik vind het knap dat je nog van je werk geniet en daar nog de energie voor op kan brengen. Ik heb zelf jarenlang in de zorg gewerkt maar zou er niet aan moeten denken. Het is zo'n zwaar werk, lichamelijk en geestelijk. Ik kan t niet meer opbrengen, heb al moeite om goed voor me zelf te zorgen en mijn gezin laat staan voor anderen. De laatste dagen moet ik me door de dagen heen slepen, geen zin, moe, niet vooruit te branden :lol:
Ik lees dat je op vakantie gaat, heerlijk hoor maar lastig als je zo twijfelt, wel/geen zin. Ik hoop dat je toch wat kan genieten.

Groetjes,
Diana

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Anna1962 » zo 11 aug 2019 16:57

Hallo Gerretje,

Fijn dat je nog van je werk geniet! Heb zelf ook jaren in de zorg gewerkt maar zou het niet meer kunnen opbrengen.
Ik denk als je hier gaat rondlezen dat je veel herkenning zal vinden.
Ik wens je een fijne vakantie en hoop dat je er van geniet!!

Groetjes Anna

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rianne » ma 12 aug 2019 15:03

Gerretje schreef:
ma 12 aug 2019 09:26
Mijn rugzak zit ook vol en dan probeer ik ook alle ballen in de lucht te houden. Ik weet ook niet hoe ik het moet uitleggen in mijn gezin hoe ik me voel, manlief zegt als ik er over begin; als je weet wat het is kun je er ook mee omgaan: NEE het lijkt wel of ik er geen controle over heb. Ik moet er mee dealen.
Hallo Gerretje,

Zie dat je een jaar geleden al exact hetzelfde schrijft.
Als in een relatie/huishouden een situatie ontstaat waarbij de verantwoordelijkheden die één van de partners draagt, teveel zijn geworden, dan dien je daar toch beiden mee om te gaan. Stem je toch gezamenlijk opnieuw op elkaar af.
Als één verandert zal de ander ook naar zichzelf moeten gaan kijken.
Het is zeker fijn om iets te hebben waarin je weg kunt duiken om even van de druk thuis verlost te zijn, maar als je niet tegelijkertijd al die ballen opnieuw verdeelt............

Groeten,
Rianne

Maud
Berichten van Maud
Onderwerpen van Maud
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 41

Bericht door Maud » ma 12 aug 2019 21:10

Hallo Gerda

Ik geloof dat ik wel raad zou weten met zo'n man.
Ik zou hem volmondig gelijk geven en mijn bewondering uitspreken voor zijn geweldige inzicht.
Als dank daarvoor zou ik hem een paar van die ballen aan overhandigen.
Zonder ingewikkelde verpakking maar met de woorden: zo weet je wat je hebt........... dus het kan geen probleem voor je zijn

Maud

Gerretje
Berichten van Gerretje
Onderwerpen van Gerretje
Menopauzejaar:

Bericht door Gerretje » di 13 aug 2019 08:34

Dag,

mijn verstand weet het, maar mijn lijf onrustig/eigenlijk weet ik niet hoe ik het moet beschrijven. Wat is het lijf ingewikkeld !!

Gerretje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht