Beetje onberekenbaar, snel emotioneel

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Beetje onberekenbaar, snel emotioneel

Bericht door Jamilla » di 31 aug 2010 17:15

Beste vrouwen,

Hoeveel steun ik hier al vind, door alleen maar jullie berichten te lezen... Ik voel me dankbaar dat ik jullie tegenkwam.

Gisteren had ik een slechte dag. Zo naar moe in mijn benen en een humeur.... Prikkelbaar, jankerig en ik kon de beste mensen die ik tegenkwam wel schieten (En dat lag zeker niet aan hen..). Ronduit; beroerd.

Maar vanmorgen stond ik op en voelde dat er weer ruimte was. Ik ben naar buiten gegaan en heb uren gewandeld en gefietst.
Met een lege maag en ineens toch een moe gevoel keerde ik gauw huiswaarts. Ik voelde het alweer opkomen, de ondertussen bekende emotionele en lichamelijke vermoeidheids-dip.
Nog snel even m'n post uit m'n postvakje gehaald. Deze bevatte twee blauwe belastende enveloppen... En dat was nu net even teveel ...Jankend zakte ik op een tuinstoel... De inhoud viel alles mee maar mijn emoties niet...

Wat ik merk is dat ik me niet meer groot kan houden. Ook niets 'op kan houden' naar de buitenwereld. Dit alles wordt opgesierd met vrij heftige emoties. En dit keer waren de blauwe enveloppen de trigger en mijn breekpunt.

Herkent iemand dit? Dat je ineens niet meer als de oude kan reageren maar emotioneel 'breekt'?

Ik lees graag van jullie.

Groetjes, Jamilla.

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Re: Beetje onberekenbaar, snel emotioneel

Bericht door Charamber » do 02 sep 2010 11:18

Ja hoor Jamilla,

dat herken ik wel ik ben een emotioneel wrak momenteel. Ik huil veel sneller dan normaal, laatst zei iemand iets kwetsend waar ik normaal niet echt op reageer en nu schoot ik gelijk vol.
Ook op tv, als ik maar iets zie of lees in de krant wat een beetje zielig is schiet ik vol.
Overigens vind ik dit een van de minst vervelende kanten van de overgang..

Groetzels van Willemien

AnnaH
Berichten van AnnaH
Onderwerpen van AnnaH
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd: 58

Bericht door AnnaH » do 02 sep 2010 13:04

Hoi Jamilla,

Emoties worden door de raarste dingen getriggerd ja.
Je verhaal over de blauwe enveloppen is zo treffend. Daar schoot ik zelf van vol!

Ik kan om de meest onbenullige dingen gaan janken. TV-beelden maar ook een kassière die wat kattig reageert. Of iemand die ineens iets aardigs tegen me zegt, levensgevaarlijk want de sluizen kunnen zomaar opengaan bij mij.

Dat ik emotioneel word kan me niet zo veel schelen, ik vind het wel eerlijk van mezelf. Meer moeite heb ik met de reacties van anderen die dat dan weer gaan interpreteren, of mij ontzettend gaan troosten. Daar word ik juist weer heel boos van!

Groet
Anna

Geaelise
Berichten van Geaelise
Onderwerpen van Geaelise
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bericht door Geaelise » do 02 sep 2010 13:36

Hallo dames

jee, ik ben er sinds een half jaar achter dat ik in de overgang zit ... maar heftig wel hoor, vooral emotioneel, heb niet zo veel lich. klachten .. ben erg ongerust, en mijn hart slaat vaak over, waardoor ik weer ongeruster word.. :S Ben nog maar 36, mijn arts zei dat dat waarschijnlijk geen overgang is .. maar ik weet wel beter .. onregelmatigheid enz. .. naja mooie site dit!

Geaelise

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » do 02 sep 2010 13:52

Hoi lady's,

Fijn, dat jullie dit herkennen.

Ik ben echt heel plotseling in de overgang gekieperd. Ik moet echt weer opnieuw wennen aan mezelf en anderen aan mij in m'n leventje.
Vooral het alleen willen zijn, geen zin hebben in verplichtingen, niet onder druk gezet worden en de wat minder leuke emoties herken ik goed. Het lijkt op forse PMS-klachten en mijn omgeving leert ook een andere Jamilla kennen. (Waar is ze toch gebleven, die aardige vriendelijke zachtaardige meegaande vrouw....Opsporing verzocht... :D)
Maar ook tob ik met wat lichamelijke verschijnselen die me soms ongerust kunnen maken.

Daarom is het fijn om hier te delen. Dank jullie!

Geaelise; je kunt het laten testen, toch?

Groetjes, Jamilla.

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Gaia » do 02 sep 2010 14:17

Ha!

pfff...hou op...! Zit nu op mijn werk en het lijkt of mijn "jankzenuwen" op scherp staan. En verdikkeme .. het lijkt wel alsof iedereen erop zit te wachten ... juist rond deze periode stelt iedereen op zijn/haar manier eisen aan me ... en escaleert alles lijkt het.
Dingen waar ik over het algemeen zo overheen stap lijken nu onoverkoombaar! En alles gaat ook mis! Het liefst zou ik me nu gewoon in een holletje willen verstoppen, eens lekker janken en met rust gelaten worden..... :(
Maar nee hoor ... we blijven hier maar "vrolijk" zitten achter de pc... :roll: mijn uren volmaken...

Sterkte jullie vandaag!

Groet Gaia

Geaelise
Berichten van Geaelise
Onderwerpen van Geaelise
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bericht door Geaelise » do 02 sep 2010 14:27

Hallo dames

ja, ik ga me inderdaad laten prikken morgen gelijk even achteraan, dan kan ik het ook de schuld geven aan de overgang, en pieker ik niet meer zo snel over wat ergers misschien.. Ben net naar de huisarts geweest, voor een ecg .. maar daar was alles gelukkig goed op.

Waar ik misschien ook last van heb, is dat ik graag eens wil gaan janken, maar het niet echt lukt, soms voel ik het opkomen, en dan zakt het weer weg, met als gevolg dat ik de hele dag wat down ben..

Geaelise

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » do 02 sep 2010 17:06

Hoi daar,

Ja, je hebt van die dagen... Soms lijk je er in te verdrinken. Als je dan ook nog moet werken, functioneren als moeder, studeren of wat dan ook wat je moet... Mijn respect heb je, Gaia (en anderen) want ik weet ook hoe dat is.

Ik herken ook goed wat jij zegt, Anna. Ineens wordt je geraakt door iets wat je hoort, ziet of zelf denkt. Gelukkig kan ik ook zomaar ineens weer erg lachen :lol: Die verschillende emoties lijken af en toe zo dicht bij elkaar te liggen. Ik probeer het maar een beetje te relativeren. Het is toch een natuurlijk en 'gezond' proces, al lijkt en voelt het af en toe niet zo.

Ben benieuwd, Geaelise.

Sterkte allemaal weer!

Een regenachtige :( maar warme groet, Jamilla.

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Anette » do 02 sep 2010 17:17

Geaelise schreef:
do 02 sep 2010 14:27
ja, ik ga me inderdaad laten prikken morgen gelijk even achteraan, dan kan ik het ook de schuld geven aan de overgang, en pieker ik niet meer zo snel over wat ergers misschien..
Hallo Geaelise,

Zo in het begin van je overgang als je nog menstrueert is de kans groot dat je overgang nog helemaal niet in het bloed kan worden aangetoond, terwijl die wel is begonnen.
Je huisarts zal een evt negatieve uitslag aangrijpen om je overgang te ontkennen.
Weet je zeker dat je met die verwarring om wilt/kunt gaan? Is je zelfvertrouwen daartegen bestand?

Anette

Mereltje
Berichten van Mereltje
Onderwerpen van Mereltje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Mereltje » za 04 sep 2010 17:29

Hallo

Helemaal waar
Ik ben ook zo een dreinkonijn op het moment, zelf op het werk, afgelopen week was er iets gebeurd, normaal gesproken knal ik er zo op in, afgelopen week....., tranen met tuiten!
Voor mezelf een schok, niet dat ik me schaam voor me tranen, maar meer dat ik sommige dingen even niet meer kan handelen.

Voor iedereen sterkte ermee
Dit vind ik dus het mindere in heel het overgang gebeuren.

groetjes,
Mereltje

Jetje
Berichten van Jetje
Onderwerpen van Jetje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Jetje » zo 05 sep 2010 12:47

Hallo allemaal,

Hier nog zo'n jankerd!!
Ik loop al dagen rond met een brok in de keel en een gevoel van...straks barst ik in huilen uit....
Morgen moet ik weer aan het werk (voor de klas), vrijdag hadden we de eerste vergadering en als ik dan zie wat er allemaal op me af komt zie ik er zo tegenop en voel ik me heel gespannen..
Het gevoel dat ik op mijn tenen loop doet ook geen goed aan dat gevoel om te moeten huilen!!

Jetje

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » vr 10 sep 2010 11:01

Hoi meiden,

Het vreemde vind ik nog wel is dat die gevoelige en emotionele dagen ook ineens weer veel minder zijn. Er zijn dagen dan hoef je maar tegen me te blazen en lig ik al jankend om (soms reageer ik dan ook opstandig) en andere dagen denk ik; ok, ik ben er weer...en herken mezelf weer.

Het moeilijke nog hierin is dat dit me zo kan overvallen. Het ineens niet lekker worden, het in de knoop kunnen raken en het ineens anders reageren op mensen om me heen.

Ik reageer ook wat instinctiever dan vroeger. Gisteren had ik geen behoefte aan contact en heb ook het grootste gedeelte van de dag de telefoon eraf gelegd. Er was gewoon een, 'nu even niet' in mij.
Vandaag word ik ongesteld (hoera, de buikpijn heb ik al...) dus misschien is dat gevoel van gisteren dan te verklaren.

Ja, en dat op je tenen moeten lopen is heel herkenbaar. Het lukt ook bijna niet. Mijn 'defence-system' reageert dan onmiddellijk met een gevoel van; 'O nee!'

Fijn weekend voor nu en laten we nog hopen op een zonnetje!

Groetjes, Jamilla.

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Gaia » ma 13 sep 2010 11:35

Ha dames,

"Vroeger" zei ik gewoon dat ik het ergens niet over eens was .. en dat was het! Nu trek ik me dingen ineens veel heftiger aan, lijkt het alsof alles ineens veel heftiger "binnenkomt". Alles wordt heel persoonlijk opgenomen met als gevolg dat het vaak uitloopt op een conflict waar ik dan volkomen van over mijn rooie ga! Gevolg: drama's ... tranen .... volkomen uitgeput en een ontzettend lichamelijke spanning, overal pijn! Het komt de laatste tijd allemaal met hele heftige golven. Gek word ik ervan!!!
Merk wel dat het heftiger wordt als mijn menstruatie ontregeld raakt. Was afgelopen maand een paar weken overtijd, een week niets .. en nu ineens een druppeltje af en toe ... Het rommelt dus flink.

Groet!
Gaia

AnnaS
Berichten van AnnaS
Onderwerpen van AnnaS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door AnnaS » ma 13 sep 2010 17:29

Hallo

De afgelopen 10 jaar was ik ook al zo'n huilebalk en chagrijnig.
Onregelmatige menstruatie. En sinds m'n moeder is overleden 2 1/2 jaar geleden kreeg ik iedere keer dat ik ongesteld moest worden die laatste beelden van haar steeds voor me. Huilen en chagrijnig!
Afgelopen vakantie begonnen ineens de opvliegers en dat gaat de hele dag maar door. Alsof alle poriën open gaan staan. Maar heel raar: het is net of ik meer lucht heb sinds 2 weken. Het is net of het allemaal wat zonniger (beetje) eruit ziet. Het voelt nu achter afgezien alsof ik zo ongeveer 10 jaar in een cocon heb gezeten. Nu voelt het alsof niemand me nog wat kan maken. Kan nog allemaal anders worden. Maar ik hoop van niet. Reken maar dat ik ook moordneigingen had :evil: En dat met 3 pubers en man in huis :lol: En hartkloppingen en denken dat je zo ongeveer bijna dood gaat. Misschien is wat ik nu voel een kleine opsteker voor allemaal. (maar ik weet natuurlijk niet wat me nog allemaal te wachten staat en is dit gewoon een kleine opleving)

Anna

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Shivala » ma 13 sep 2010 19:30

Hallo dames,

Hoewel het de laatste tijd redelijk met me gaat, blijft 1 ding nog wel hetzelfde. Ik ervaar mezelf veel negatiever
dan voor de overgang. Ik heb snel een negatieve mening over de wereld om me heen en de dingen die ik vroeger leuk vond zijn nu maar zo-zo.

Kon ik maar een roze bril opzetten en die overgangsbril afgooien!

Groet
Shivala

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Cornelie » ma 13 sep 2010 19:44

Hallo dames,

Hier ook een huilebalkl eerste klas.
Gierende emoties afgewisseld met een prima humeur, lekker wandelen, werken in de tuin en dan ineens hopla......
Gisteren was hier zo'n dag. Lekker rustig aan, heerlijk gelezen, lekker gegeten niks aan de hand tot ik er nog even uit ging met de honden.
Komt een vrouw langs in een scootmobiel en die maakt zonder enige intro een heel idiote maar nare opmerking in het langsgaan over mijn honden!
Die deden niks, ze liepen voorbeeldig mee en ik stond verbijsterd. Maar direct daarna sloeg het om in een intens verdrietig gevoel.
Ik kon wel janken, kon het ook niet relativeren of loslaten. Ik heb echt nog een heel stuk verder gelopen dan dat mijn bedoeling was om weer wat tot rust te komen en eenmaal thuis kon ik het heel langzaam aan weer een plaatsje geven.
Vroeger zou ik om zoiets gelachen hebben, gedacht hebben raar mens waar slaat dit op! Maar nee nu is het knop om en emotioneel.

Groetjes, Cornelie

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » wo 15 sep 2010 17:27

Hoi daar,

Ja, wat is dat toch gek. Dat ineens overvallen worden door een gevoel. Ik lees bij jullie hetzelfde.
Voor de omgeving ben ik ook wat minder betrouwbaar in mijn reacties. Ik pik ook minder gauw iets. Op zich vind ik dat wel een goede ontwikkeling, dat ik wat sneller opsta voor mezelf. Ik vind dat wel mooi.

Die pijn in je lijf gekoppeld aan heftige emoties, ken ik ook heel goed. Zo ook dat heftiger binnenkomen van emoties. (Ze passen niet meer onder het vloerkleed...). Nu is alles rustig maar ik vermoed dat ik over een week weer anders ben. Ik moet er nu een beetje om lachen.. :D Af en toe baal ik van dit en soms ben ik ook blij met de nieuwe uitdaging. (Dit zal ik niet schrijven als ik me belabberd voel.. ;) )

Sport doet me wel goed, trouwens. Het geeft me een gevoel minder een speelbal te zijn van de overgang met al haar emoties die me soms in de war brengen.

Lots of sterkte weer!

Groetjes, Jamilla.

Daan
Berichten van Daan
Onderwerpen van Daan
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 61

Bericht door Daan » wo 15 sep 2010 22:58

Hallo,
Shivala schreef:
ma 13 sep 2010 19:30
Hoewel het de laatste tijd redelijk met me gaat, blijft 1 ding nog wel hetzelfde. Ik ervaar mezelf veel negatiever
dan voor de overgang. Ik heb snel een negatieve mening over de wereld om me heen en de dingen die ik vroeger leuk vond zijn nu maar zo-zo.

Kon ik maar een roze bril opzetten en die overgangsbril afgooien!
Nou, bij mij is het bijna zwart en ik kan die bril toch echt niet meer afzetten. Het harde binnenkomen van emoties blijft..wat zich bij mij heeft omgezet in zwartkijken...brr.

Ben ik nu aan het afstoten of stoten mensen mij af? Ik schreef dat ook in andere vorm in het onderwerp "vriendschappen". Wel vind ik het knap dat sommige van jullie het" terugtrekken" niet naar ervaren, eerder bevrijdend en/of rustgevend. Ik ben daar nog erg dubbel in. Ik wil wel met rust gelaten worden maar niet verlaten worden. En dat schijnt mijn omgeving niet erg goed te begrijpen. Dus wordt het weer brullen geblazen...ohh, verbeeld ik me nu wat of heb ik verbeelding of toch d.m.v. de m-pauze een stuk onverdraaglijker geworden.?! Soms lijk ik wel een juf met een rood stiftje en sjonge jonge, wat zet ik een zootjes kruisjes en geef zelden nog een voldoende..

Maar weer een knipoog van Daan.

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » do 28 okt 2010 16:17

Hoi Daan en anderen,

Je maakt me, ondanks ons gerommel met onze hormonen, aan het lachen. :D

Ik ben ook anders geworden. Nee, is nee. En het voelt ook zo ontzettend NEE.

Ik wil alleen zijn maar ook niet verlaten worden. Ik wil 'legaal, vol begrip en liefde' alleen gelaten worden. Ik kom wel weer tevoorschijn als ik kan en eraan toe ben... Het is gewoon nodig. Waarom is dit zo moeilijk over te brengen en waarom wordt dit zo moeizaam (lees; niet) aanvaard?

Je moet je verdedigen, veel beargumenteren en het moet vooral redelijk, aannemelijk en legitiem lijken dat je ruimte nodig hebt.

Zo, ik heb weer even gemopperd... :mrgreen: Lachen hierom mag...Graag zelfs.. ;)

Groetjes, Jamilla.

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » do 08 okt 2015 20:54

Hoi vrouwen,

Is dit herkenbaar...?

M'n emoties zwalken nogal. Van 'bekijk het maar ik kom niet' tot 'ik ga er wat van maken als ik ga'. De noodknop gaat heel gauw om.

Ik voel dat ik echt tijd voor mezelf nodig heb en ik bijna geen afspraken na kan komen. Druk, pressie, teveel moeten...het gaat nu niet goed en ik wil gewoon m'n eigen leventje leiden en kiezen. Eigenlijk vind ik dat heerlijk. Maar iets anders is eigenlijk teveel nu. Wat moet een mens toch veel. Er is altijd wel wat, wat weer loert en ik wil eigenlijk even niets dan alleen m'n eigen leven en m'n eigen keuzes kunnen maken.

Zou dit met de overgang te maken kunnen hebben?

Groetjes, Jamilla.

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door SusanL » do 08 okt 2015 22:09

Dag Jamilla

Ik zag dat je al sinds 2010 op dit forum schrijft en dus ook leest neem ik aan?
Natuurlijk heeft dit met de overgang te maken. Veel vrouwen schrijven daar toch over, hetzij rechtstreeks, hetzij tussen de regels door.
Ook hierboven in dit onderwerp herkenning alom.
Zelf herken ik het ook.

Groetjes Susan

Sandra66
Berichten van Sandra66
Onderwerpen van Sandra66
Menopauzejaar:

Bericht door Sandra66 » vr 09 okt 2015 09:43

Hoi Jamilla,

Komt mij ook heel herkenbaar voor...dat m'n emoties zwalken!
Dit kan nog zelfs per dagdeel verschillen.
Ook heb ik het gevoel dat ik zoveel "moet" en heb totaal geen zin in verplichtingen.
Zit sinds afgelopen juli zonder werk, dus kan relatief vaak doen waar ik zin in heb, bankhangen in pyjama enz enz maar toch blijft vaak het gevoel van "moeten"...bah
Heb 's morgens al moeite met aankleden, daar bedoel ik mee dat dat al teveel is.
Denk zeker wel dat dit met die rottige overgang te maken heeft...helaas!!
Hoop dat je hier wat aan hebt!

Gr Sandra

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Loutje » vr 09 okt 2015 10:48

Hoi Jamilla,

Ja hoor meid, ga daar maar van uit, al heb ik ook vaak getwijfeld omdat je het je gewoon niet voor kunt stellen dat de overgang zo'n impact heeft. En er wordt nog weinig aan de overgang toegeschreven. Ik heb precies hetzelfde en herken ook wat Sandra schrijft. Ik kan ook rustig aan doen en mijn rust nemen, maar ondanks dat herken ik die zwalkende emoties.
Bij mij gaat het de laatste tijd wel weer een stuk beter, en ineens kan het zomaar weer anders zijn. Ik geniet dus even van deze periode cool
Sterkte hoor dames, het wordt beter.

Mvrgr,
Jazzy

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » vr 09 okt 2015 11:29

Hallo,

Soms weet ik het gewoon niet, of het wel overgang is. Ik heb vroeger altijd 'doorgezet' als ik een afspraak had, waar ik naar toe moest maar heb vandaag eens wat afgezegd wat een hoge prioriteit had maar ik heb gewoon voor mezelf gekozen. En mezelf niet meer 'vermand' (rare uitspraak eigenlijk... :lol: ) Nu blijf ik lekker thuis, ik heb een dag vrij, voor mezelf gekozen en het voelt supergoed.
Vroeger vond ik het lastig wat anderen dan van je vinden. Het schuldgevoel omdat je er eens niet bent en hebt afgezegd. Daardoor kreeg ik een minderwaardig gevoel. Maar nu heb ik zoiets van; jammer voor je, ik begrijp je teleurstelling maar ik kies voor mezelf en dat mag! De offers zijn soms gewoon te groot die je moet brengen om ergens te kunnen komen en zijn. Moeizame langdurige reizen per trein en bus.. Ergens blijven slapen.. in een stad die ik niet prettig vind. M'n grote wat zorgbehoevende zoon bij me. Nee, het ging gewoon niet.

Toch is wel goed om je eens te vermannen maar nu even niet. En dat hoeft ook niet altijd. Als een ander dat dan niet begrijpt is dat ook iets van die ander. Zo wordt het ook een beetje groeien, denk ik. Groeien naar anders en daar moeten anderen ook aan wennen.

Sterkte vrouwen! En een fijn weekend gewenst. Groeten van Jamilla.

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:

Bericht door SusanL » vr 09 okt 2015 13:31

Jamilla schreef:
vr 09 okt 2015 11:29
Zo wordt het ook een beetje groeien, denk ik. Groeien naar anders
Dag Jamilla

Good for you! Dit bedoelde ik, dit is te lezen op het forum. Elsje noemt het in een ander topic 'bewustwording'. Mijns inziens de grootste kracht van dit forum.

Groetjes Susan

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » vr 09 okt 2015 14:30

Hoi,

Dankjewel nog Susan. Waardeer je reactie! Ben soms ook zoekende hierin en eenzaam hiermee. Dan helpt het als je even wat lotgenoten opzoekt en even deelt. Ik lees hier soms wat, dat helpt wel maar moet m'n ei soms ook even kwijt door te vragen en wat respons te zoeken. :)

Groetjes, Jamilla.

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:

Bericht door SusanL » za 10 okt 2015 10:39

Dag Jamilla

Ik begrijp het. Ik was ook zo'n 'doorzetter'. :S
We zijn allemaal zoekende denk ik in deze nieuwe levensfase en juist het lezen van vrouwen die er hun weg in hebben gevonden en wat zij schrijven te laten bezinken heeft mij verder geholpen.

Groetjes Susan

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » wo 14 okt 2015 22:19

Hoi,

Ja, dat is fijn, die herkenning hier, Susan. Supersteun af en toe!

Groetjes, Jamilla.

Jole71
Berichten van Jole71
Onderwerpen van Jole71
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Jole71 » di 27 okt 2015 11:22

Hallo

Inderdaad heel erg herkenbaar, is iets waar ik bij mezelf echt moedeloos van wordt, in een vlaagje dat het wat beter voelde weer nieuw werk aangenomen, want dan ben ik van de ww af. Helaas nu weer in een slechtere vlaag, en oh wat een spijt van mijn actie. Ik zie er zo tegen op. het is ook nog een functie die nieuw voor me is, dus nog onzekerder.

Dat gevoel van 'moeten' blokkeert mij gewoon. Inderdaad deze week hoef ik niet te werken, en dan valt er een blok van mijn schouders, maar ook weer zo, dat ik mijn bed niet uit kan, doe ik wel hoor, voor manlief, kinderen en hondjes, maar als alles de deur uit is, plof ik op de bank en hang gewoon wat, tv kijken, op mijn laptopje en vaak ook nog in slaap vallen. Wel altijd mijn wekker zetten, zodat ik wel wakker ben als mijn jongste tussen de middag uit school komt. De poort in deze tussentijd op slot, zodat niemand mij kan betrappen, ja, zo voelt het wel. ik schaam me echt voor mijn gedrag, maar het is te sterk om het te negeren. Ik probeer dit gedrag dan ook te verbergen, want ik schaam me hier echt heel erg voor. Echter als mijn man thuis is in het weekend, voel ik me veel beter, die is altijd aan het rommelen en bezig, en is gestructureerd, dus op tijd koffie drinken. Op die dagen voel ik me echt beter, Stom he.

Jole

Nadine
Berichten van Nadine
Onderwerpen van Nadine
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Nadine » do 03 jan 2019 07:59

:o wow. Wat een goed gevoel van herkenning!
Ik ben sinds ongeveer drie jaar erg snel in tranen, niet overdreven maar gekke momenten. Het journaal kan me zelfs kleine tranen brengen.
Ik dacht dat ik het verlies van mijn vader aan het verwerken was.... Maar echt niet!
Mijn vriend heeft er wel lol in: samen een animatie film kijken en dan zit ie stiekem opzij te kijken of ik al huil, hahahaha!
Heus, sinds ik doorhad dat het de overgang is, gaat het goed en kan ik erom grinniken. Ook als het me even te veel wordt.
Ik wens iedereen veel sterkte en onthoud dat het echt overgaat.

Groet Nadine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht