Na de overgang........................

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 63

Na de overgang........................

Bericht door Annac » ma 04 aug 2008 19:39

Hallo dames

Kan iemand mij vertellen hoe je je voelt na de overgang................?

Anna

Aagje
Berichten van Aagje
Onderwerpen van Aagje
Menopauzejaar:

Re: Na de overgang........................

Bericht door Aagje » di 05 aug 2008 15:53

Hallo Anna,

Ben ik ook zo nieuwsgierig naar!
Ik heb me dan ook stellig voorgenomen als ik eenmaal uit deze rotperiode ben me hier toch zo nu en dan te laten horen.
Hoewel ik dolblij ben met alle herkenning hier, snak ik soms naar verhalen van vrouwen na de overgang. Ik wil soms zo graag horen dat het allemaal weer goed komt.......

Groetjes Aagje

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » di 05 aug 2008 20:11

Hallo dames,

Ik ben nu 58.5 jaar. Mijn eerste opvliegers en stemmingswisselingen begonnen ongeveer in 2000, dus toen ik 50 was.
En heftig...
Maar zoals met pijn, er is geen geheugen voor.
Maar ...ik heb weliswaar nog wel wat opvliegers, maar het akelige gevoel dat opsteeg vanuit mijn borsten is wel weg.. hoofdpijnen zijn weg. Gejaagdheid met trillingen nog wel eens ooit. Wel is mijn figuur veranderd. Ben gezetter, heb geen taille meer, bosten groter en wat slapper, wat artrose ook, maar ik VOEL me vaak goed. Of het hetzelfde is als voor de overgang, weet ik niet meer. Ik denk het niet... Een soort van overgave met rust en tevredenheid.
Een rustiger tempo, en doe gemakkelijker wat ik zelf wil. cool

Bep

Aagje
Berichten van Aagje
Onderwerpen van Aagje
Menopauzejaar:

Bericht door Aagje » wo 06 aug 2008 09:53

Hoi Bep,

Dat geeft de burger moed!
Ik kan me voorstellen als het eenmaal grotendeels voorbij is, dat je nog weinig op dit forum te zoeken hebt.

Bedankt!
Aagje

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » wo 06 aug 2008 22:02

Hallo dames

Nou... ik lees het nog wel graag zo nu en dan... om zeker te weten dat ik me echt nooit heb aangesteld... maar ik was ook hier op het forum een lastige cliente hoor. :oops:

Maar desondanks had ik hier veel steun, alleen al te lezen dat ik niet de enigste was...

Mijn man had er echter het meeste last van, en ik ben hem oh zo dankbaar dat hij gewoon nuchter zijn eigen leven voortzette, me niets verweet, en zelf ook op onderzoek bleek te zijn geweest over hoe en wat. En al die 8 jaren was herkenning en begrip het fijnste.

Daarom: ik weet hoe ontzettend verloren, naar, onrustig en angstig, huilbuien en boosheid ook je erdoor kunt krijgen, maar voel je niet schuldig.... ;) , en wens jullie gemeende HEEL veel sterkte.

Bep

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 63

Bericht door Annac » do 07 aug 2008 21:40

Hoi Bep,

Bedankt voor je reactie, heel fijn hoor wanneer je merkt dat er met je meegeleefd wordt. Het geeft me toch wel weer wat moet, maar momenteel voel ik me ook goed. Weer eens een aardige nacht gehad, wel opvliegers maar 't is dragelijk en 'k kan momenteel m'n rust wat nemen en dat is heerlijk. Even tijd voor mezelf.

Ik hoop voor jou Bep dat het steeds beter met je gaat.

Ik ben er nu ruim 10 jaar mee bezig en heb sinds 2 jaar opvliegers, dus die kwamen wel laat bij mij. Deze site heb ik nog niet zo lang geleden ontdekt en vindt het geweldig.

Groetjes Anna

Plaats reactie