Na stoppen met supplementen weer klachten

Al jarenlang in de postmenopauze en toch nog klachten ervaren.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Mazzel07
Berichten van Mazzel07
Onderwerpen van Mazzel07
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd: 55

Na stoppen met supplementen weer klachten

Bericht door Mazzel07 » do 21 feb 2019 09:53

Dag lotgenoten,

Na een vervelende zomer en in een jaar tijd 2 van mijn 3 kinderen het huis uit, kwam ik in zo'n paniekerige deprimerende fase dat ik dacht dat ik in een burn out zat. Hoewel ik energie haal uit mijn werk.
Ik was zelfs deze zomer 7 kilo afgevallen. Toen ging het een tijd goed en ben nu alweer 2 weken misselijk. het lijkt wel of ik zwanger ben. Maar aangezien ik al 6 jaar niet meer menstrueer en 54 ben, kan dit niet.
Ik was wel 3 kwart jaar gestopt met supplementen en vitamine D, maar ben vorige week maar weer gaan slikken en het gaat een millimetertje vooruit.
Ik voelde me vorig jaar prima, maar nu weer als een vaatdoek. Ook ernstige stemmingswisselingen, lege nest syndroom en soms angstig.

Wie herkent dit nog na 6 jaar niet meer gemenstrueerd te hebben?
Blijf bang dat dit nooit meer overgaat. En duurt het bij jullie ook zo lang!!

Bauke



Jurina
Berichten van Jurina
Onderwerpen van Jurina
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Re: Na stoppen met supplementen weer klachten

Bericht door Jurina » zo 24 feb 2019 01:19

Hallo Mazzel,

Dat kan zomaar een vitamine D kwestie zijn. Een poosje geleden zat ik ook zo.
Heb toen mijn vitamine D een flinke boost gegeven, plus magnesium want dat is er bij nodig.
Het verschil met hoe ik me nu weer voel is enorm groot. Met name qua misselijkheid, het uitgeteld voelen en qua emoties.
Hoewel ik ook dacht dat het de overgang kon zijn, weet ik nu dat dit bij mij niet het geval was.

Ook ik kreeg vorig jaar het e.e.a. voor mijn kiezen veranderingen in gezin, spanningen, en ja dan keldert je vitamine D snel.
En vervolgens trad ook nog de winter in.
Heb hier wel van geleerd dat ik dit moet blijven gebruiken.

Jurina

Mazzel07
Berichten van Mazzel07
Onderwerpen van Mazzel07
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd: 55

Re: Na stoppen met supplementen weer klachten

Bericht door Mazzel07 » di 26 feb 2019 11:28

Dank je wel voor je reactie.
Slik jij het hele jaar door magnesium en vitamine D?

Gr. Mazzel

Jurina
Berichten van Jurina
Onderwerpen van Jurina
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Re: Na stoppen met supplementen weer klachten

Bericht door Jurina » di 26 feb 2019 15:06

Ja Mazzel,

Ik blijf het nu gebruiken. Eerder deed ik dat ook en was er niet zoveel aan de hand.
Dacht daardoor dat het ms niet meer nodig was, maar blijkbaar dus wel.
Met het ouder worden is mijn lichaam duidelijk niet meer in staat voldoende te halen uit voeding en zonlicht.

Steek je licht eens op bij het "vitamide-d forum'. Dat gaat daarover.

Jurina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht