Na stressvol jaar allerlei klachten

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Mazzel07
Berichten van Mazzel07
Onderwerpen van Mazzel07
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 55

Na stressvol jaar allerlei klachten

Bericht door Mazzel07 » do 21 feb 2019 09:53

Dag lotgenoten,

Ik heb i.v.m. depressie middelste zoon afgelopen jaar, waar hij met hulp van een coach uitgekomen is, nog steeds veel angst dat het weer misgaat of terug komt. Ik focus me heel erg op de middelste; hoe kijkt hij, hoe doet hij, het zal toch niet...… Ik weet dat dit fout is, maar het gevoel zit er.
Het afgelopen jaar zijn de 2 andere kinderen samen gaan wonen

Ik kwam in zo'n paniekerige deprimerende fase dat ik dacht dat ik in een burn out zat. Hoewel ik energie haal uit mijn werk.
Ik was zelfs deze zomer 7 kilo afgevallen. Toen ging het een tijd goed en ben nu alweer 2 weken misselijk. het lijkt wel of ik zwanger ben. Maar aangezien ik al 6 jaar niet meer menstrueer en 54 ben, kan dit niet.

Ik was wel 3 kwart jaar gestopt met supplementen en vitamine D, maar ben vorige week maar weer gaan slikken en het gaat een millimeter vooruit.
Ik voelde me vorig jaar prima, maar nu weer als een vaatdoek. Ook ernstige stemmingswisselingen, lege nest syndroom en soms angstig.

Wie herkent dit nog na 6 jaar niet meer gemenstrueerd te hebben?
Blijf bang dat dit nooit meer overgaat. En duurt het bij jullie ook zo lang!!

Bauke

Jurina
Berichten van Jurina
Onderwerpen van Jurina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Na stressvol jaar allerlei klachten

Bericht door Jurina » zo 24 feb 2019 01:19

Hallo Mazzel,

Dat kan zomaar een vitamine D kwestie zijn. Als je ouder wordt en je lichaam er zelf niet meer voldoende voor kan zorgen, dan moet je het blijven gebruiken

Een poosje geleden zat ik ook zo.
Heb toen mijn vitamine D een flinke boost gegeven, plus magnesium want dat is er bij nodig.
Het verschil met hoe ik me nu weer voel is enorm groot. Met name qua misselijkheid, het uitgeteld voelen en qua emoties.
Hoewel ik ook dacht dat het de overgang kon zijn, weet ik nu dat dit bij mij niet het geval was.

Ook ik kreeg vorig jaar het e.e.a. voor mijn kiezen veranderingen in gezin, spanningen, en ja dan keldert je vitamine D snel.
En vervolgens trad ook nog de winter in.
Heb hier wel van geleerd dat ik dit moet blijven gebruiken.

Jurina

Mazzel07
Berichten van Mazzel07
Onderwerpen van Mazzel07
Menopauzejaar: 2012

Bericht door Mazzel07 » di 26 feb 2019 11:28

Dank je wel voor je reactie.
Slik jij het hele jaar door magnesium en vitamine D?

Gr. Mazzel

Jurina
Berichten van Jurina
Onderwerpen van Jurina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Jurina » di 26 feb 2019 15:06

Ja Mazzel,

Ik blijf het nu gebruiken. Eerder deed ik dat ook en was er niet zoveel aan de hand.
Dacht daardoor dat het ms niet meer nodig was, maar blijkbaar dus wel.
Met het ouder worden is mijn lichaam duidelijk niet meer in staat voldoende te halen uit voeding en zonlicht.

Steek je licht eens op bij het "vitamide-d forum'. Dat gaat daarover.

Jurina

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016

Bericht door Babsi » vr 29 mar 2019 11:22

Hoi dames,

Ik slik sinds 2008 vitamine D. Bij de internist bleek dat mijn vitamine D gehalte te laag was. Ook na het slikken van een D3 supplement bleef het aan de lage kant. Advies was om het hele jaar door de vitamine te slikken, als de R in de maand zit meer dan de overige maanden.
Deze internist vertelde dat hij een patiënt had met een ernstige depressie, bleek dat zijn vitamine D gehalte heel laag was. Hij knapte helemaal op toen het weer op niveau was.

groeten
Babsi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht