Weeïg gevoel

Al jarenlang in de postmenopauze en toch nog klachten ervaren.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Marti1964
Berichten van Marti1964
Onderwerpen van Marti1964
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd: 55

Weeïg gevoel

Bericht door Marti1964 » zo 09 mar 2014 16:08

Hallo allen,

Ik heb een vraag. Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar (denk ik) bezig met de overgang. Dit forum helpt enorm om allerlei klachten die zich voordoen, te herkennen en te kunnen labellen. Ik heb nu sinds 7 dagen elke dag een vervelend, wee gevoel onder in mijn buik. Ik zou graag willen weten of dit "normaal" is, zoveel dagen achterelkaar. Ik lees wel eens dat mensen soms eens een weegevoel hebben, maar ik heb het dus nu al 7 dagen lang. En uiteraard maak ik me daar ongerust over en twijfel of ik wel of niet de huisarts ga raadplegen.
Ik hoor graag van anderen of ze met deze klachten gedurende langere tijd bekend zijn.

Groetjes,
Marti

Wilma56
Berichten van Wilma56
Onderwerpen van Wilma56
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Re: Weeïg gevoel

Bericht door Wilma56 » ma 10 mar 2014 08:42

Marti,

ik ben nu in de menopauze. Ben al 3 jaar bezig. Heb verschillende klachten gehad.
En dat gevoel in de buik had ik ook. Net of ik ongesteld moest worden.
Ik heb het nog af en toe terwijl ik al 3 jaar niet meer ongesteld ben geweest.
Maar als je het niet vertrouwd, ga dan naar je huisarts.
Je moet eens weten hoe vaak ik in die jaren naar de huisarts ben geweest voor de klachten die ik had. Zelfs onderzoeken in het ziekenhuis. Maar altijd waren de testen goed. Ligt dus gewoon aan de overgang.

Wilma

Marti1964
Berichten van Marti1964

Bericht door Marti1964 » ma 10 mar 2014 09:31

Dag Wilma,

Bedankt voor je antwoord. Ik twijfel inderdaad heel erg of ik nu wel of niet moet gaan. Ik wil niet dat mijn huisarts het gevoel gaat krijgen dat ik voor elk wissewasje bij hem sta. Als het eens echt serieus is, dan heb je anders zo'n voorgeschiedenis. Dus zeker nu met de overgang, check ik regelmatig dit forum en dan denk ik 'oke, dat herken ik; dus ik hoef niet naar de huisarts". Maar de aanhoudendheid van deze klachten lees ik nergens dus vandaar dat ik eerst even dit forum wilde checken. Maar aangezien ik vandaag weer dit vervelende gevoel heb, ga ik denk ik toch maar even een afspraak maken. Gewoon voor de zekerheid.

Groetjes,
Marti

Chanel76
Berichten van Chanel76
Onderwerpen van Chanel76
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Chanel76 » ma 10 mar 2014 14:06

Hoi Marti..

Ik herken jou klacht, ik heb dit ook gehad een aantal weken en was daarvoor bij de gynaecoloog, hij zei dat het te maken heeft met het krimpen van je eierstokken.
Tis een vervelend constant aanwezig gevoel alsof je een eisprong hebt of dat je menstruatie moet komen.

Maar voor alsnog zou ik zeggen bij twijfel altijd naar de huisarts gaan.
Heel veel sterkte!!

Groet Chanel.

Marti1964
Berichten van Marti1964

Bericht door Marti1964 » di 11 mar 2014 11:46

Beste Chanel,

Dank je wel voor je antwoord. Ben er enigszins wat geruster op.

Krimpende eierstokken: had ik nog nooit van gehoord. Wat kunnen zulke kleine dingen, voor een vervelend gevoel zorgen. Ik hoop dat dat niet te lang blijft duren! Als ik het eens een dagje heb, dan ok. Maar als het dag in, dag uit aanwezig is (nu al voor de achtste dag) dan word ik er wel een beetje tureluurs van.

De klachten zijn toch wel het vervelendst van deze periode in mijn leven. Behalve dat ik er last van heb, is het ook zo dat ik mijn eigen lijf gewoon niet meer goed herken en dat zorgt er weer voor dat ik mij zo onzeker voel.

Ik houd de moed erin.

Groetjes,
Marti

Marti1964
Berichten van Marti1964

Bericht door Marti1964 » vr 23 nov 2018 16:01

Beste lotgenoten,

Ik ben nu 5 jaar zonder menstruatie. Nog regelmatig last van allerlei klachten (opvliegers, pijnlijke spieren en gewrichten, druk op borstkas, hoofdpijnaanvallen). Sinds 10 dagen heb ik een weeig gevoel in mijn onderbuik. Het gevoel dat ik voorheen had als ik ongesteld moest worden. Ik vraag me af of dit nog bij de overgang hoort?? Herkent iemand die ook al (zo lang) postmenopauzaal is, dit??
Zit me uiteraard weer zorgen te maken.

Ik lees heel graag reacties.

Groetjes,
Marti

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Rianne » za 24 nov 2018 02:12

O ja hoor Marti,

Het gevoel alsof je ongesteld moet worden......zeker weten dat dat nog jarenlang bij tijd en wijle terugkeerde.
Het deed mij beseffen hoe, vanuit de natuur gezien alles in dienst staat van voortplanting.
Blijkbaar waar de kleinste hormoonschommelingen al genoeg om nog wat te proberen.
Ik had een sterke natuur, denk ik dan maar.

Rianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht