Stemmingswisselingen na ontslag/pensionering van mijn man

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 65

Stemmingswisselingen na ontslag/pensionering van mijn man

Bericht door Sunny »

Hallo allemaal,

Ik ben hier al heel lang lid...het ging een lange tijd goed met mij met zo nu en dan wat klachten die komen en gaan, die ik kon verdragen.
Sinds januari dit jaar is mijn man werkloos geworden, vlak voor zijn pensioennering :cry: ...het ging goed dat thuis zitten met hem...maar op den duur begon mijn lichaam toch anders te reageren.
Hierdoor kreeg ik op de één en andere dag weer vreselijk last van stemmingswisselingen, en dan ben ik ook echt niet te genieten...
soms de volgende dag ben ik weer de oude, het wisselt sterk af. Heb ook momenten dat ik heel verdrietig ben, en wil ik met rust gelaten worden...dan weer neerslachtig, down...ga zo maar door!
Uiteindelijk heeft manlief een hobby genomen, ondanks dat bleven die klachten komen...soms raak ik ook helemaal in de war, vooral omdat er veel geregeld moest worden i.v.m zijn ontslag...kortom stressen!!
Ik ga nu veel wandelen of fietsen met manlief en in de ochtend ga ik zelf 15 tot 30 min. bewegingsoefeningen doen via een dvd...ik merk wel aan mijn lichaam dat het werkt...klachten worden wel wat minder...er is een vooruitgang.
Dacht altijd dat als je ouder word (ben nu 64 jr) de klachten naarmate verdwijnen, dat is helaas niet zo... ze komen en gaan...de hormonen moeten/blijven gewoon nog een plekje vinden in je lichaam :(

Groet, Sonja

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Re: Stemmingswisselingen na ontslag/pensionering van mijn man

Bericht door Rianne »

Sunny schreef:Op dit moment wil ik het liefst alleen zijn, nadat ik de afgelopen dagen weer mot had met de mannen in huis!
Ze verwachten veel van mij, maar ik kan het niet meer...mijn lichaam is op...vroeger was ik een bezige bijtje, maar sinds ik de 60 ben gepasseerd is het een andere verhaal...pijnlijke spieren en gewrichten...niet meer vlot, alles gaat langzaam...veel huilbuien en nergens zin in hebben...vreselijk!

Nu heb ik echter gezegd tegen de mannen (2 zonen en man) # ik neem m'n ontslag als huisvrouw #
Ik heb me in de slaapkamer opgesloten...ik wil even tot mezelf komen, tot bezinning komen...kijken wat ik nu wil!
Ik wil weer creatieve dingen doen die ik vroeger deed, ik ga daar ook binnenkort aan beginnen.
Maar op dit moment zit ik nog met mezelf overhoop...ik voel me genegeerd, niemand die mij begrijpt, heb soms woede aanval, en spontane huilbuien enz enz ......daarom begrijp ik hoe jullie je voelen, en leef met jullie mee.

Dacht dat het wel zo'n beetje over ging, maar de geestelijke overgang nam de overhand...van de lichamelijke overgang heb ik minder last van.
Hallo Sonja

Bovenstaande schreef je een tijd geleden.Is daar intussen structureel iets aan veranderd. Verwachten ze nog steeds zoveel van je waardoor diezelfde onvrede zoveel jaar na je menopauze zich nog steeds voortsleept.
Je hormonen gaan geen verandering brengen in patronen die niet meer te doen zijn. Ze hebben tijdens je overgang aangegeven wat er niet meer werkte. Daar een nieuwe weg in vinden, moet je nog altijd samen doen met degenen die het betreft.

Sterkte
Rianne

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007

Bericht door Sunny »

Dag Rianne,

Dat bericht is van 2 jaar geleden, we hebben toen met z'n allen om de tafel gezeten en besproken, dat is idd best goed gegaan!
Het ging zelfs ook goed met me naarmate ik mijn eigen ding deed en juist veel hulp van m'n gezin kreeg...gesprekken hebben geholpen.

Het bericht van nu is voor mij een heel ander verhaal...dit gaat nu alleen om mijn man... hij kreeg begin dit jaar zijn ontslag dat is 8 mnd geleden, en door de nasleep ( al dat regelen e.d.) kwamen nu de klachten weer opnieuw terug waaronder stemmingswisseling e.d. dat werd mij even te veel... mijn kinderen staan erbuiten heb er echter geen last van ze...nee ze verwachtten gelukkig niet veel meer van mij/ons, ze hebben zo hun eigen leven!

Zoals ik al schreef:
Sunny schreef:
ma 03 sep 2018 15:36
Ik ga nu veel wandelen of fietsen met manlief en in de ochtend ga ik zelf 15 tot 30 min. bewegingsoefeningen doen via een dvd...ik merk wel aan mijn lichaam dat het werkt...klachten worden wel wat minder...er is een vooruitgang.
Dit helpt gelukkig bij mij, en uiteraard ook bij mijn man, als dat een goed gevoel geeft willen we ermee doorgaan...we hebben net een lange wandeling gemaakt, en het voelt heel goed aan...morgen een fietstochtje gepland.

Dank voor je reactie,
Groet, Sonja

Rian
Berichten van Rian
Onderwerpen van Rian
Menopauzejaar:

Bericht door Rian »

Hoi dames

Klachten door teveel stress komen niet alleen in de overgang voor. Was het maar zo'n feest.
Ook na de overgang, als de hormoonveranderingen al lang gemaakt zijn, is het leven helaas niet vrij van onrust of stressperiodes of tegenslag.

Je kunt beter kijken naar het moment van de menopauze i.p.v. naar leeftijd

Rian

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht