Huid in korte tijd veranderd

Al jarenlang in de postmenopauze en toch nog klachten ervaren.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Petra21
Berichten van Petra21
Onderwerpen van Petra21
Menopauzejaar:
Leeftijd: 68

Huid in korte tijd veranderd

Bericht door Petra21 » za 26 mei 2018 12:35

Hallo Dames,

Net op het Forum en lees heel herkenbare klachten!! Dacht dat ik het had gehad met mijn 67 jaar maar sinds een half jaar weer volop klachten. Mijn huid is niet om aan te zien met rimpels, hangwangen en ongelijke rode bobbels en alles, ook ledematen enz. staan in brand om van de gewrichtspijn maar te zwijgen. Hele dunne rimpelige armen, benen en handen gekregen en nek met hangwangen (kippenek) Daarnaast tintelende handen, voeten en lippen enz. en sinds vorige week kan ik mijn mooie schoenen met hakjes niet meer aan want voetzolen zijn zo dun geworden dat ik op mijn botjes loop. Zeer pijnlijk! Dus sneakers moeten aanschaffen want kwam de deur niet meer uit.

Wat ik me afvraag is, toen ik Patricia Paay van de week zag in een restaurant, hoe is het mogelijk dat zij er zo strak uit ziet, terwijl ze ouder is dan velen van ons?? Ik heb nl. te horen gekregen dat er niet veel aan mijn slappe gerimpelde huid enz. is te doen. Ik heb ook altijd gesport enz. maar daar is helemaal niets meer van te zien helaas....

Petra

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 62

Re: Huid in korte tijd veranderd

Bericht door Dorothea » zo 27 mei 2018 12:57

Hallo

wat dacht je van hormonen slikken en botox spuiten en allerlei operaties laten uitvoeren?? Wees toch tevreden met jezelf, dat is al stap 1 in deze hele overgang.

Dorothea.

Petra21
Berichten van Petra21
Onderwerpen van Petra21
Menopauzejaar:

Bericht door Petra21 » zo 27 mei 2018 13:15

Hallo Dorothea,

daar heb ik zeker aan gedacht en e.e.a. over gelezen maar om er op je 70e zo uit te zien moet je zo ontzettend veel operaties enz. laten doen en dat div. x per jaar en inderdaad dagelijks hormonen enz. slikken dat dit bijna niet is te doen en je jaarlijks een kapitaal kwijt bent! En dan nog zul je moeten blijven sporten en er een haartransplantatie bij moeten nemen denk ik zo! Maar bij haar zullen het denk ik ook de goede genen zijn die meespelen ....

Petra

Karin
Berichten van Karin
Onderwerpen van Karin
Menopauzejaar:

Bericht door Karin » zo 27 mei 2018 13:58

Hoi Petra,

Denk dat we heel snel de 'goede-genen-gedachte' vergeten zouden, als je alleen al de pruik en die immense dikke lagen make-up weghaalt
:mrgreen: :mrgreen:

Karin

Petra21
Berichten van Petra21
Onderwerpen van Petra21
Menopauzejaar:

Bericht door Petra21 » zo 27 mei 2018 14:32

Hallo Karin,

Vroeg me gewoon af waarom zij wel en ik niet en wat ik fout doe of heb gedaan (schuldgevoel en beetje jaloers waarschijnlijk). Ze zal inderdaad wel een stuk minder zijn zonder pruik en make-up maar haar huid was echt overal (voor zover ik kon zien) super glad en strak zonder ook maar een rimpeltje in gezicht en hals en ik heb haar van heel dichtbij kunnen zien. Mijn huid daarentegen is in korte tijd overal behoorlijk rimpelig helaas met daarnaast ook nog allerlei lichamelijke ongemakken.

Petra

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Claire » zo 27 mei 2018 22:43

Hallo dames,

Kan het even niet laten: ms heeft Patricia wel een geel wonderdrankje waardoor ze er jonger uit blijft zien :P .

Persoonlijk vind ik het triest, als iemand zijn hele leven er naar streeft er uit te willen zien als een 25-jarige. Het kost veel tijd, geld en energie. En ach, Petra, wat je ziet op tv is maar een momentopname. Wij weten niet hoe het gaat wanneer de camera uit is. Het is maar de buitenkant.

Knap zijn is leuk, maar leuk zijn is knapper.

Groetjes,
Claire

Jackievos
Berichten van Jackievos
Onderwerpen van Jackievos
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd: 57

Bericht door Jackievos » ma 28 mei 2018 14:41

Hallo Dames,

Hahaha, en ik ben het helemaal eens met Claire.
Wees blij met jezelf zoals je bent!

Groetjes
Jackievos.

Janie
Berichten van Janie
Onderwerpen van Janie
Menopauzejaar: 2013 door ingreep
Leeftijd: 66

Bericht door Janie » ma 28 mei 2018 23:10

Hoi dames,

ik ben nieuw hier
Ik ben 65 jaar al meedeelt lang in de overgang, dokter heeft bloed nagekeken zit er nog midden in, nu zie ik dat ik niet de enigste ben op die leeftijd, het ging drie weken geleden een week goed, daarna de een na de andere opvliegers, maag en buik doen zeer van de nervositeit, energie raak op dus lekker moe.
De avonden zijn het best, maar soms word ik er een beetje moedeloos van,hoe lang nog.

Janie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht