Weet het even niet meer.

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Nonnie
Berichten van Nonnie
Onderwerpen van Nonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Weet het even niet meer.

Bericht door Nonnie » ma 05 mar 2018 13:59

Hallo lotgenoten,

Heb al een tijdje niks meer geplaatst, maar wel nog veel dingen gelezen.
Het is eigenlijk een jaar goed gegaan, mijn huisarts had me bloed laten prikken en daaruit zegt hij was ik door de overgang heen.
Ervaarde wel nog in mindere maten wat opvliegers en verder ging het eigenlijk goed.
Ben vorig jaar dan ook met de ad gestopt en de maagbeschermers en voelde me langzaam aan beter.
Nu sinds een paar weken weet ik weer niet meer wat me overkomt, weer veel meer opvliegers, nachtelijke onrust, niet veel kunnen slapen daardoor.
En voel me ook best wel weer behoorlijk down, de angsten voor vreselijke ziektes is er weer word er moedeloos van.
Afgelopen nacht werd ik wakker met een vreselijke krampende pijn in mijn maagstreek, de pijn trok achter naar mijn rug, mijn armen en kaken
dacht gelijk oh shit zal dit een hartinfarct zijn.
Kreeg het warm toen weer ijskoud en moest heel nodig naar toilet....dacht echt mijn laatste uur heeft geslagen, mijn hart is jaren geleden wel nagekeken en daar kwam uit onschuldige hartritmestoornissen.
Maar ik dacht gelijk, ja maar das lang geleden, ben toen wat water gaan drinken en langzaam zakte het af, ben opnieuw inslaap gevallen en na 2 uurtjes weer wakker met dezelfde klachten.
Daarna geen oog meer dicht gedaan en heb nu al de hele dag vreselijke pijn onder mijn borstbeen en overal spierpijn, veel boeren en een gevoel van een steen op mijn maag.
Verder heb ik ook geen honger, heb de huisarts gebeld en nu moet ik iets voor de maag komen halen.

mijn vraag aan jullie dames hier....herkent iemand dit en zijn er meer dames die een dergelijke terugval hebben gehad....was zo vreselijk blij dat ik er door was en nu heb ik het gevoel dat alles weer terug komt.

Sorrie voor mijn lange brief maar moest het effe kwijt.
Groetjes Marion.

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Re: Weet het even niet meer.

Bericht door Babsi » wo 07 mar 2018 18:07

Hoi Marion,

Wat vervelend voor je, lijkt me echt naar om te ervaren zo midden in de nacht.
Ik ben bang dat de huisarts niet echt kan zien dat je door de overgang heen bent aan je bloed. Tenminste dat is wat ik heb gelezen, maar ms heb ik het fout. Het kan zijn dat hij aan je bloedwaarden het e.e.a. kan afleiden maar dat wil niet zeggen dat het in jouw lichaam en geest allemaal tot rust is gekomen. En dat merk jij dus nu ook.
Ik ben nu ruim 15 maanden niet meer ongesteld geweest.
Ik merk wel dat ik de laatste 2 a 3 maanden meer klachten heb gekregen, opvliegers met pijn, meer stijfheid en spierpijnen en mijn stemming zo nu en dan, gewichtstoename en slecht slapen, gekke kriebels onder de huid, tintelingen enz. Maar toen ik nog ongesteld was, kwamen dit soort klachten ook wel opzetten om vervolgens weer een tijdje te verdwijnen.
Blijkbaar schommelen de hormonen nog behoorlijk en is dit mogelijk ook bij jou aan de hand. Ik heb ook 's nachts last van behoorlijke pijnen en soms schrik ik er nog flink van dat het zo heftig is. Maar ik probeer me te realiseren dat het de hormonen zijn. Ik kan trouwens ook geen andere oorzaak bedenken.
Ook ik heb zo nu en dan de hartoverslagen en/of een bonkende hartslag. Heel irritant, maar ik weet (na onderzoek) dat het iets onschuldigs is en omdat het ook weer verdwijnt, ga ik daar van uit.
Ik maak op uit je bericht dat je bekend bent met een aantal van je klachten, dus het is niets nieuws, maar het is er dus weer. Probeer (ik weet dat dat niet makkelijk is) het dus enigszins te relativeren en te bedenken dat het de hormonen dus weer zijn.
Ik snap je teleurstelling over dat je dacht dat je er doorheen was heel goed.

Veel sterkte gewenst.
groetjes Babsi

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Diaantje » vr 09 mar 2018 08:54

Hoi Marion,

Ik ben nog lang niet in de post maar de kramp waar jij het over hebt, heb ik ook bij tijd en wijlen.
Dood eng inderdaad. Ook ik heb al twee keer op de hartbewaking gelegen, fietstest gedaan, uitgebreid bloedonderzoek enz. Niets gevonden.
Slokdarmkramp kon het wel zijn. Wellicht herken jij je ook wel in deze klachten.
Zoek maar eens op.
Dan kan een maagzuurremmer wel helpen, dus wellicht dat jouw ha daar ook aan denkt??

Sterkte met alles.
Groetjes,
Diana

Nonnie
Berichten van Nonnie
Onderwerpen van Nonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Nonnie » za 10 mar 2018 20:37

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties...ben toch maar even naar de huisarts geweest.
Heeft van alles na gekeken naar hart en longen geluisterd.Heb ontlasting naar het lab moeten brengen om de helibacterie uit te sluiten. Moet nu weer aan de omeprazol en mijn hart enz waren goed.
Nou zul je denken dat ik gerust gesteld ben....niks is minder waar.
Ik blijf de angst houden dat het toch iets aan mijn hart is net als een paar jaar geleden...word er zo moedeloos van.
Dames heel fijn weekend en nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Marion.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht