Al 10 jaar niet meer ongesteld

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Al 10 jaar niet meer ongesteld

Bericht door Palma » do 03 jan 2013 17:44

Hallo dames

Ik ben al 10 jaar niet meer ongesteld. Wanneer houden de klachten inderdaad eens op ?

Palma

Gerdin
Berichten van Gerdin
Onderwerpen van Gerdin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Al 10 jaar niet meer ongesteld

Bericht door Gerdin » do 03 jan 2013 18:18

Hoi Palma

Wanneer het overgaat daar krijg je helaas geen antwoord op. Heb ontzettend veel last van onrust en soms super nerveus voelen, zwaar gevoel in me en dan is de eetlust ook minder.

Probeer mijn hoofd helder te houden en gewoon te denken aan het positieve van wat ik allemaal wel kan, maar dat gaat niet vanzelf hoor heb ook wel eens geen zin om positief te denken.

Het verbaast me wel dat er zo veel gezegd wordt dat je actief bezig bent veel sport de klachten minder zijn ik heb zelf niet het gevoel, maar denk wel misschien waren de klachten wel veel heftiger.

Ik zit vanaf 2006 met deze wisselende periodes van niet goed in mijn vel zitten, als het dan weer goed gaat dan ben ik het zo weer vergeten, maar dat het terug kan komen wil ik dan niet meer aan denken.

Groeten, Gerdin

Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Bericht door Palma » do 03 jan 2013 19:18

Hallo Gerdin,

ik heb ook zo veel onrust in me en zo nerveus is een heel naar gevoel in mijn lijf.
Als ik me een dag goed voel dan ben ik zo blij en dan is het zo'n domper als ik me de dag erna weer zo beroerd ben. Ben nu zo ver dat ik al s avonds denk o jee hoe zal het morgen zijn.
Ik weet dat het verkeerd is om zo te denken maar het sluipt er gewoon in.
Als ik naar mijn vriendinnen kijk die kunnen zoveel en hebben nergens last van.
Mijn zus is drie jaar jonger en die zit wel met ongeveer hetzelfde al 6 jaar.
Zal proberen net als jij te denken dat ik toch sommige dagen nog leuke dingen kan doen en daar blij mee te zijn. Bedankt !

Palma

Gerdin
Berichten van Gerdin
Onderwerpen van Gerdin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Gerdin » do 03 jan 2013 20:19

Hallo Palma,

Heel herkenbaar hoor wat je zegt, dat je je elke avond weer afvraagt hoe is het morgen eigenlijk.
Stom dat we zo denken want het kan ook zomaar goed wezen. Inderdaad dat sluipt er in.
Zo kan ik ook zo tegen dagen op zien en weet dan niet waarom want ik verveel me nooit, genoeg te doen. Het vervelende is dat het mij zo weer overvalt. Ik moet dan eerst weer lekker gaan en dan verdwijnt het wel weer.

Maar hou moed hoor, het komt weer goed, denk aan de momenten dat je weet dat het zo weer goed kan zijn.

Groetjes, Gerdin

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » vr 04 jan 2013 13:00

Hoi Palma,

ik zit ook al ruim 10 jaar in de menopauze en het gaat wisselend. Op dit moment al weer een tijdje met golfbewegingen dus een aantal weken goed en dan ineens weer helemaal niet. Ik kan ook heel slecht tegen stress. Ik dacht na 10 jaar dat er inderdaad wel eens een einde aan mocht komen maar blijkbaar dus niet.

Ruchama

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht