Zie het niet meer zitten, oude klachten weer terug

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Zie het niet meer zitten, oude klachten weer terug

Bericht door Lenie » di 02 sep 2008 15:03

Hallo allemaal

Ik ben al 3,5 jaar geleden gestopt met de hormonen. Dan zou je toch verwachten dat er eindelijk eens verbetering zal komen i.p.v. dat het nog steeds slechter gaat.

Ik zie het ook niet meer zitten en weet niet meer hoe ik dit voel moet houden.
Het leek even iets beter te gaan, maar de laatste week gaat het zo veel slechter en komen opeens veel oude klachten van echt lang geleden weer terug. Herkennen jullie dit?

Ook krijg ik het steeds warmer en ik heb het altijd al zo erg warm. Ik heb nog steeds de ventilator nodig, maar raak die hitte maar niet kwijt en die blijft de hele dag. Gek word ik daar van, hoe warmer ik het heb hoe slechter ik mij ga voelen.
's Morgens met wakker worden voel ik mij zo erg depri dan zou ik er zo eind aan willen maken. Gelukkig gaat dat gevoel na het opstaan langzaam weer weg, maar blijf mij wel somber voelen.
Ik voel mij echt wanhopig en kan maar niet geloven dat dit ooit over gaat. Ik krijg het elk jaar warmer en dat kan toch zo niet door blijven gaan, Het is toch niet normaal dat ik het nu nog zo ontzettend warm heb de hele dag?
Ik zou zo graag willen horen van vrouwen die het ook zo erg slecht hebben gehad en dat het toch weer goed komt en wanneer de verbetering zal komen.

Groetjes
Lenie

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Re: Zie het niet meer zitten, oude klachten weer terug

Bericht door Lenie » do 25 sep 2008 15:18

Hallo allemaal

Leek het toch weer een kleine week beter te gaan en had ik het eindelijk wat minder warm. Heerlijk was dat, ook kon ik weer iets wat meer doen in huis.
Sinds een week is het weer helemaal fout en voel mij weer slechter en nog steeds vaak ziek. Ik heb het weer zo ontzettend warm, niet normaal met deze temperatuur. Gisteren weer de ventilator nodig. Ook heb ik soms een tijdje erge koude rillingen.

Vannacht werd ik opeens heel erg ziek, ik moest even naar de w.c. (plassen) en kon haast niet lopen zo ziek was ik. Echt heel eng.
Dit heb ik een paar maanden geleden ook gehad, maar toen was het buiten erg warm en had ik het ook heel erg warm, vannacht had ik het soms warm en vaak wat koude rillingen. Vandaag ook nog erg ziek. Het voelde vannacht alsof ik hoge koorts had zo ziek als ik mij voelde, maar ik had geen koorts.

Hebben jullie ook wel eens dat je je 's nachts zo ziek voelt dat je haast niet kan lopen? Want ik vind dit zo eng en ben dan weer bang dat ik iets anders mankeer, wat weet ik natuurlijk niet.

Groetjes
Lenie

Alika
Berichten van Alika
Onderwerpen van Alika
Menopauzejaar:

Bericht door Alika » do 25 sep 2008 18:39

Beste Lenie,

Ja, je hebt wel heel veel last van de opvliegers en warmte aanvallen. Gebruik je toevallig geen bloeddrukverlagers ? Ik heb namelijk zelf 2 jaar lang plaspillen gebruikt en gaf steeds bij de dokter aan dat mijn opvliegers daar zo van verergerden. Wilde me natuurlijk helemaal niet geloven. Dat was niet mogelijk zei ze (was ook nog een vrouwelijke arts). Maar nadat ik bij de cardioloog ben geweest die me andere medicijnen heeft gegeven, is het net of er een wonder is gebeurd. Nog maar weinig opvliegers en warmetaanvallen en van weeromstuit slaap ik ook veel beter. Ik had zoveel last van de opvliegers dat ik net als jij, het gevoel had dat ik constant hoge koorts had en dat mijn hele thermostaat in de war was. 's Nachts sliep ik er zo slecht van en overdag kon ik niet fonctionneren. Ongelooflijk toch wat reguliere medicijnen met je kunnen doen...

Sterkte in ieder geval,
Alika

Jojo
Berichten van Jojo
Onderwerpen van Jojo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Jojo » do 25 sep 2008 20:02

Hallo

Hier ook eentje die haar lijf en gedachten niet meer snapt.
Gisteren een redelijke dag gehad (komt niet vaak voor effe).
Vroeger na mijn bevallingen (drie meiden) heb ik pnd gehad en bepaalde gevoelens van toen kwamen boven.
En andere gevoelens overspoelen mij net als jullie. Ben nu ruim 4 jaar niet meer ongesteld geworden, en effe later kreeg ik het wat heet, beetje opvliegers ach was te doen.
En sinds nu drie maanden volop komt de overgang met al haar klachten en ik heb er wat.
Maakt me onzeker, bang dus snap jullie, drie jaar terug te hoge cholesterol en sinds twee maanden hoge bloeddruk bingo.
Dus neem nee moet daarvoor pillen nemen, voor ik de pil voor hoge bloeddruk nam had ik al opvliegers, wat ik erg naar vind dat ik me eigen lichaam niet meer ken, lichamelijk en geestelijk,

sterkte iedereen,
Jojo

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Bericht door Lenie » za 27 sep 2008 14:47

Hallo Alika

Wat heerlijk voor je dat je door het stoppen met die medicijnen je weer beter voelt. Ik gebruik geen medicijnen dus daar kan het niet aan liggen.

Ik voel mij nog steeds zo heel erg ziek. Het stomme is dat ik soms een uur heb dat ik helemaal niet meer ziek ben en dan opeens word ik weer erg ziek. Ook is mij temperatuur helemaal van slag, (heel) erg warm of koude rillingen of allebei tegelijk en vaak erg zweterig. Vandaag ook weer last van mijn maag dus de ellende is nog groter geworden. De laatste dagen opeens vaak even bang om niets, dit snap ik helemaal niet.
Ik snap er niets meer van, het is minstens een half jaar geleden dat ik zo erg ziek was en dacht echt dat dat niet meer terug zou komen.
Elk jaar krijg ik het warmer en gaat het slechter met mij, dat moet toch een keer ophouden, dit kan toch niet nog jaren zo door blijven gaan?
Ik ben echt wanhopig en zie het niet meer zitten, er lijkt geen eind te komen aan de ellende.

Ik zit al 3,5 jaar in de postmenopauze is het normaal dat je je dan nog steeds slechter, zieker gaat voelen en het steeds warmer krijgt?
Weet iemand dat? Kan iemand mij geruststellen want ik ben erg bang dat ik een enge ziekte heb die ze maar niet kunnen ontdekken.

Groetjes
Lenie

Mv22
Berichten van Mv22
Onderwerpen van Mv22
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Mv22 » di 25 nov 2008 10:51

Hallo dames,

Het prettige is dat we het allemaal herkennen en toch neemt het niet weg dat we wel eens bang zijn.
Op het moment dat ik me heel bang voel, mijn hart tekeer gaat, ik sta te duizelen in een winkel of op straat, ik in bed lig en ineens alleen maar nare gedachten krijgt of ik vreselijk benauwd voel en denk; dat is mijn hart, op al die momenten probeer ik wel te denken dat het 'erbij hoort, maar toch....

Het is is ontzettend vermoeiend vind ik. Het rottige vind ik ook dat ik merk dat ik niet zo goed meer iets durf te plannen, ik kan me namelijk het ene moment goed voelen en dan op de dag dat ik iets wilde gaan doen me ontzettend ellendig, vooral duizelig en misselijk enz voelen.
Ik ben veel sneller moe dan normaal, heb ook geen zin in activiteit.

Ik werk en daar ben ik best druk mee en ik wil me natuurlijk niet ziek melden. Ook dat legt druk op de ketel. In de zomer was ik met vakantie en je zou denken dat het dan beter gaat maar het tegendeel was waar.
Dus ook daar kan ik niet van op aan.

Verder heb ik sneller hoofdpijn die behoorlijk heftig is, zou dat ook hormonaal zijn? Mijn ogen gaan ook achteruit voor mijn gevoel, heb nu een bril met prisma en dat lijkt wat te helpen ook tegen de duizelingen.
Ook de menstruatie is onhandelbaar, 2 maanden niks en nu 2 en halve week, eerste week wat bruinig en weinig en nu de volle mep.
Herkenbaar? vast wel, nu nog die ene gouden tip!!

Groet, Mieke

Ineke
Berichten van Ineke
Onderwerpen van Ineke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Ineke » di 25 nov 2008 14:10

Mv22 schreef:
di 25 nov 2008 10:51
op al die momenten probeer ik wel te denken dat het 'erbij hoort, maar toch....
Hoi Mieke,

Je zou ook een stap verder kunnen denken misschien.
Namelijk, hoe meer spanning, stress, het druk hebben, hoe groter de aanslag is op je hormonen en op de werking van je hormoonstelsel.
Dan zullen klachten toenemen.

Tijdens de overgang heeft ons hormoonstelsel sowieso al een heel karwei te verzetten. Het werkt niet meer zoals vroeger en herstelt dus ook niet meer zo gemakkelijk na (tijdelijke) overbelasting.

Ineke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht