Schrik om het hart

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 69

Schrik om het hart

Bericht door Kee » za 17 jan 2009 11:09

Hallo Dames,

Wat mij gisteravond overkwam.........
Nadat ik al 4 avonden achterelkaar aanvallen van hartoverslagen heb gehad, kreeg ik gisteravond eerst hartoverslagen en toen kreeg ik het ontzettend koud.
Ik zat echt te trillen als een espenblad. Ook mijn ademhaling ging niet goed.
Ik probeerde goed door te ademen en het leek op ik hyperde. Dat duurde ongeveer alles met alles een half uur. Nadien sloeg mij hart weer rustig.
Om vervolgens toen ik op bed lag weer koud te krijgen met hartoverslag.

De koude aanval duurde maar eventjes net als ik ook wel eens een opvlieger heb die komt en op hetzelfde moment weer gaat. Maar de hartoverslag duurde wel een paar uurtjes.
Die hartoverslagen die komen bij mij meestal 's avonds als ik op de bank zit en dan later als ik in bed lig, gaat het nog een poosje door. Ik heb er een hele poos geen last van gehad maar nu is het er weer.

Is dit ook herkenbaar? Ik word er bang en moedeloos van.
In 2007 is mijn baarmoeder verwijderd, en toen is mijn menstruatie pas echt gestopt.
Kan dit nu nog een overgangsverschijnsel zijn? Ik krijg een beetje zorgen om mijn hart.
Heb ook met een kastje omgelopen en er is ook een hartfilm gemaakt., diverse zelfs.
De huisarts doet ook elke keer zelf onderzoeken met beluisteren en met de bloeddrukmeter.
En ik weet dat een huisarts ook bepaalde dingen eruit kan halen als er iets niet goed is.
Maar toch ik ben ontzettend onzeker nu.
Herkennen jullie dit ...........
Ik voel mij op dit moment ontzettend onzeker en ik zoek eigenlijk bevestiging hier.

Ik hoop echt dat er iemand reageert .
Met vriendelijke groet Kee.

Tess47
Berichten van Tess47
Onderwerpen van Tess47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Schrik om het hart

Bericht door Tess47 » zo 18 jan 2009 23:33

Hallo,

Ik kwam vandaag deze site tegen. En mijn naam is Tess en ben 47 jaar.
Ik heb dat 'fladderen' sinds vorig jaar oktober. Schrok er heel erg van.
En die dodelijke vermoeidheid tijdens en erna herken ik ook.

Had allerlei klachten, en een te hoge bloeddruk, daarvoor krijg ik bètablokkers. Ik was bang dat mijn fladderen, Atrium Fibrilleren zou zijn. Ik kreeg een ECG (wel drie!!!) en een holter (hart-opname) voor 24 uur. Cardiologe stelde mij gerust. Arts ook.
Ik kreeg kalmeringstabletten. Heb ik ook snel aan de kant gegooid! Wat een troep zeg!

Ging me geestelijk steeds slechter voelen! En een middel om in te kunnen slapen. Dat gefladder had ik n.l een lange periode elke avond!!! Doodsbang. Ja.
Ik bleef ook beweren dat het iets lichamelijks moest zijn wat mij mankeerde. Maar de huisarts (vrouw!) hield vol: "Niets lichamelijks aan de hand". Ze deed wel haar best.
Heb wel 40 buisjes bloed afgeleverd bij elkaar! Lever echo. Borsten: mammografie. De hele rataplan.

Nu ben ik 4 vermoeiende maanden verder. En God zegen de greep, kom ik deze site tegen! Heb eerlijk waar, jankend mijn man artikelen voorgelezen. Opeens SUPER herkenbaar. Ik ben in de overgang!!!
En nu ben ik boos op mijn dokter(s) ;)

Tess47

Marian57
Berichten van Marian57
Onderwerpen van Marian57
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Marian57 » ma 19 jan 2009 12:24

Hoi Kee,

Wat jij schrijft i.v.m. je hart en heel koud, dat ken ik ook. Ik heb zelfs daarna de huisartsenpost gebeld
omdat ik zo bang was. Hij stelde mij gerust (moest nog maar n bètablokker nemen) omdat ik al onderzocht
was i.v.m. mijn hart. (niets aan de hand zei hij). Dat je het zo koud krijgt, is omdat je bloedvaten verkrampen vanwege de verschijnselen die je voelt.
Ik heb ook alle dagen "hartfladders", vooral als ik naar bed ga, wordt er heel gespannen van en vind t nog steeds eng.

Ik heb vorige week magnesium/taurine gekocht, werkt ook goed voor je hartspier.
De verkoopster zei dat magnesium tekort ook vaak voorkomt in de overgang.
Ik probeer t nu maar, en hopelijk werkt 't, zodat dat "fladderen"weg gaat, of in ieder geval minder wordt.
Misschien 'n tip voor je.
Overgang.....brr....hopelijk zijn we er gauw doorheen, dit is echt niet leuk meer, ik wil ook wel weer eens
lekker ontspannen kunnen genieten van alles.
Kee..jij ook sterkte, ik weet wat je doormaakt, maar gelukkig is er deze site, zodat we elkaar kunnen steunen
daarin.

Groetjes Marian

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee

Bericht door Kee » ma 19 jan 2009 16:02

Daag Tessa en Marian,

Dank jullie wel voor jullie reactie.
Weet je, de bezorgdheid om mijn hart dat het toch niet van de overgang is die kan ik maar moeilijk kwijt raken. Ook ondanks alle ecg's en bloedonderzoeken en holterkastje.
Ik tob al een hele tijd met hartoverslagen. En het nare is dat het er 's avonds is als ik op bed lig.

Maar ik begrijp dat dat ook aan de overgang ligt die onzekerheid.
Maar ik voel me toch weer wat gesteund.
Ik ben 58 jaar en nog maar net een jaar van de menstruatie af.

Met vriendelijke groet Kee

Tess47
Berichten van Tess47
Onderwerpen van Tess47
Menopauzejaar:

Bericht door Tess47 » ma 19 jan 2009 22:15

Beste Kee,

Ik vind dit heel herkenbaar hoor! Je wordt gerustgesteld. Je BENT op het moment bij de dokter/cardioloog OOK gerustgesteld. Je loopt naar buiten. Nou fijn. Niks aan de hand met je hartje. En dan wordt het avond en bijna bedtijd. En het begint weer, dat akelige gevoel en die moeheid!
Ik voelde me steeds OPNIEUW gerustgesteld. Maar steeds OPNIEUW weer bezorgd!
Ging alles lezen over Atrium fibrilleren, en allerlei enge hartziektes, daar werd ik NOG bezorgder van!
Alsof NIEMAND mij begreep, ook de dokters niet!
Want ja, ik ben 'te jong' om in de overgang te gaan zeiden ze! Nou, een gynaecoloog uit het ziekenhuis vertelde mij nadat ik bloedstolsels had tijdens de menstruatie (echt weeën!) dat ik aan de overgang begonnen was! Kreeg een spiraaltje wat 5 jaar lang goed werkte. Ik ben die dag huilend naar huis gefietst. Ik was 39 jaar en in de overgang???
Nu heb ik 2 jaar geen spiraaltje meer en geen pil, want mijn man is gesteriliseerd.
Mijn menstruatie ging van 7 dagen naar 4 dagen dat wel. Waarom ik dit erbij vertel is dit.
Ik had ZOVEEL klachten in 'een keer vorig jaar oktober dat mijn huisarts niet meer wist hoe ze het had!
Inclusief het 'fladderen'! Ik had vorige week voor de 2e keer de holter staan voor 24 uur hartopname!
Ik heb het afgezegd! Voelde me toch al verkouden. Maar ook omdat ik besefte dat ik moest STOPPEN met zoeken! Ik maakte mezelf helemaal gek! Ik hield zelfs dagboekjes bij WANNEER ik het had, HOE LANG, wanneer moe en hoe lang...ik schreef alles op. Ergens anders op deze site staat een artikeltje over dat dit ook bij de overgang hoort; steeds maar weer gerustgesteld willen worden.

Gaat je hart erg onregelmatig bonkend? Of is je hart toch wel redelijk rustig maar voel je een vage 'trilling'?
Mijn man hoorde een rustige hartslag! Terwijl ik 'trillen' voelde!!!

Ik moet wel toegeven dat ik van mijn dokter iets heb gekregen om te slapen. Maar ik ben al aan het afbouwen. Want als het gaat 'fladderen' voordat ik naar bed ga, dan doe ik geen oog dicht :)
Het lijkt langzaam beter te gaan.
Wens je het allerbeste ;)

Tess47

Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Alies39 » di 20 jan 2009 05:11

Hallo dames,

Las in jullie berichtjes dat jullie met name last van hartfladders krijgen als je naar bed gaat.
Toen ik eens een keer de huisartsenpost belde :( nadat ik ook een hartfladder kreeg, werd mij door de arts verteld dat het "normaal" was dat een hartfladder opspeelt als je gaat liggen. Waarom weet ik niet precies, maar heeft dus met gaan liggen te maken.
Misschien stelt het jullie iets gerust.

Groetjes, Alies

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee

Bericht door Kee » do 22 jan 2009 10:20

Hallo Tessa, en andere dames die gereageerd hebben.
Tess47 schreef:
ma 19 jan 2009 22:15
Gaat je hart erg onregelmatig bonkend? Of is je hart toch wel redelijk rustig maar voel je een vage 'trilling'?
Mijn man hoorde een rustige hartslag! Terwijl ik 'trillen' voelde!!!
Mijn hart klop en dan een klop niet en dan klop klop klop en dan een klop niet. En dat gaat zo een paar uur door.
Soms een paar minuten weer normaal
En dan weer klop klop klop en dan niet en dan klop klop klop dus eigenlijk zo klop klop klop - bonk klop klop klop klop bonk klop klop klop klop bonk.
Gisteravond had ik het ook weer. Mijn bloeddruk is dan ook hoog. Het heeft geduurd van half elf tot 12 uur. En ik had het toen ook weer koud. En vanmorgen toen ik wakker werd had ik het heel erg warm.
Ik ben er gisteren mee naar de huisarts gegaan voor de zoveelste keer. Hij luistert en dan vraag ik hem of het van hormonen kan komen.
Dat weten ze niet.

Ik heb nu dus een vraag gesteld aan de hartstichting. En die vertellen mij dat er een onderzoek naar is gedaan. En dat daar niets is uit gekomen.
Vervolgens in het verdere verslag over hartoverslagen vertellen ze mij dat zwangerschap en sterke hormonale schommelingen dit kunnen veroorzaken.

Ja wat moet je dan concluderen komt het dan inderdaad van de hormonale veranderingen in ons lichaam.
Ik weet het niet meer.
Ik hoop dat het snel overgaat dit. Want ik word hier erg moedeloos van.

Met vriendelijke groet Kee

Tess47
Berichten van Tess47
Onderwerpen van Tess47
Menopauzejaar:

Bericht door Tess47 » do 22 jan 2009 17:08

Alies39 schreef:
di 20 jan 2009 05:11
werd mij door de arts verteld dat het "normaal" was dat een hartfladder opspeelt als je gaat liggen. Waarom weet ik niet precies, maar heeft dus met gaan liggen te maken.
Dank je wel voor je reactie Alies.

Maar ik heb meestal dat 'fladderen' of trillen al voordat ik ga slapen. Dus voordat ik naar boven ga.
Is dat 'normaal'? Vind het toch vreemd dat ik het dan 46 jaar NOOIT heb gehad en nu wel?
Of is het dan toch de overgang? Zolang je het niet zeker weet blijf je toch een beetje zoeken.)

Groetjes Tess.

Tess47
Berichten van Tess47
Onderwerpen van Tess47
Menopauzejaar:

Bericht door Tess47 » do 22 jan 2009 17:19

Beste Kee.

Was jij diegene die 3 weken een holter heeft gehad? Sorry, ik kan niet terug naar het forum om dat na te kijken :S
Maar mijn huisarts deed een keer met mondgeluiden het gebonk na ALS het Boezem Fibrilleren zou zijn. Het rare is. Ik heb WEL dat 'fladderen' en enigszins (maar dat kan ook zijn omdat ik ervan ga stressen) een vreemdere hartslag. Maar bij mij bonkt het niet mijn borstkas uit om het maar zo te zeggen.
Ik heb meer berichtjes van jou gelezen. En ik heb de indruk dat je je erg zorgen maakt. Helemaal logisch natuurlijk.

Ik ben er nu bijna wel zeker van dat wat mij 'raakte' vorig jaar, de premenopauze is! En mijn huisarts zei dat dit nog niet kon ! (hallo, ben bijna 47 !!!)
Wat ik probeer niet te doen, is stressen. Ik probeer het over me heen te laten komen, gewoon door te gaan met wat ik doe en het helemaal te negeren. Gemakkelijk gezegd natuurlijk. Want het zit mij ook nog dwars hoor. Ik ben wel een vitamine preparaat gaan slikken (met magnesium en taurine) speciaal voor vrouwen in de overgang. Ik ben net begonnen dus hoop dat het helpt.
Ik had een vrouwelijke cardiologe, oudere vrouw, die zei dat ik maar moest gaan sporten! Er was niks met me aan de hand! Nou, ik heb nu nog steeds zo'n 4x per week :(

Ik hou het er nu maar op dat het de overgang is/ hormonen. En van stress, daar kun je van alles van krijgen! Je kunt zelfs half verlamd raken door 'stress'!
Ik probeer het zo te zien: soms trilt er een spiertje, bij je oog, ken je dat? Dus soms kan er OOK een spiertje bij je hart trillen, of tussen je ribben. En stress lokt nou eenmaal nog meer 'angst' uit.

Ik wens je het allerbeste! En ik begrijp je heel goed hoor! Ik vind het zelf OOK heel naar! En ben OOK nog niet altijd overal zeker van!

Groetjes Tess

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee

Bericht door Kee » vr 23 jan 2009 12:43

Hallo Tess,

Bij mij zijn de aanvallen geen hartkloppingen maar hartoverslagen.
Het hart klopt een paar slagen normaal en dan een slag niet lijkt het.
Zoiets als ..... ...... ..... ..... .
De ene keer zitten er 4 slagen tussen en de andere keer 10 of 20 of 5.
En dat kan dan een paar uur duren.
Je voelt het in je maag of hals.
Volgens de hartstichting kan het inderdaad met hormoonschommelingen te maken hebben.

Het fladderen dat heb ik ook en dan het overslaan voelt als een bonk. Het hart is dan net een emmer die vol loopt en dan zich in een keer leeg.
En dat is dan die bonk.

En ja ik maak me er eigenlijk best wel zorgen over. De overslagen zijn bij mij omstreeks mijn 42e jaar begonnen. En de laatste 4 jaar zijn ze frequenter geworden.
Als is 's avonds zo'n aanval heb dan heb ik overdag bijna geen last. Mijn huisarts zei ook al maak je toch niet zo'n zorgen. Aan een E.C.G. kunnen ze de toestand van je hart beoordelen.

Maar ja dat is makkelijker gezegd als gedaan. Gisteravond heb ik ook geen last gehad.
En ik moet zeggen ik voel mij vandaag weer up to date. De laatste weken zat ik ook niet goed in mijn vel.

Maar het blijft een raar fenomeen die overslagen.
De cardioloog van mijn schoonzus vertelde dat overslagen gymnastiek was voor het hart.
Gymnastiek of niet het blijft vervelend.

Tess dank je wel voor je opbeurende woorden. Het helpt als je dit samen kunt delen.
Elkaar op de hoogte houden van onze hartoverslagen.

Tess47
Berichten van Tess47
Onderwerpen van Tess47
Menopauzejaar:

Bericht door Tess47 » za 24 jan 2009 10:19

Hoi dames!

Magnesium/Taurine, ja, maar ik ben echt nog maar net begonnen, ik vind het wat snel om al iets te kunnen zeggen. Maar bv gisterenavond heb ik het niet gehad. Ik voelde wel lichte neiging tot fladderen, weet je wat ik bedoel? Maar het zette niet door! Dus dat is al heel fijn. Naast magnesium/taurine zit er ook nogal wat vitamine B's in (B6 is belangrijk) en het LIJKT allemaal iets beter rustiger te gaan nu. Kan het snel geïrriteerd zijn wat beter aan en zo :)
Ben erg gevoelig voor teveel geluiden, en mijn man vind het leuk om overal doorheen te 'fluiten', en dan word hij weer een beetje sikkeneurig als ik vraag daarmee te stoppen, hahaha. "Een liedje fluiten is toch gezellig"? Nou voor mij niet!!!
Als je googelt op 'menopauze hartfladderen' krijg je 2 pagina's in het nederlands en alleen maar over serieuze hartklachten, daar word je gewoon bang van!
Als je googelt op 'heart fluttering menopause' krijg je heel veel sites van en over vrouwen, en ze zeggen allemaal hetzelfde. Hartfladderen wordt veroorzaakt door je hormonenhuishouding.
Lijkt wel of Nederland Belgie dus helemaal niet WEET dat dit ook veroorzaakt kan worden doordat je hormoon huishouding overhoop ligt? Terwijl in het engels wordt het gewoon verklaard en verteld! Maf he?

En het hielp mij meteen toen ik deze site vond, zoveel informatie, en ook het contact wat je even kunt hebben :D
Ik begrijp nu wat er al die tijd met me aan de hand is geweest!

Jullie ook bedankt!
Groetjes Tess.

JoseH
Berichten van JoseH
Onderwerpen van JoseH
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door JoseH » za 24 jan 2009 12:50

Beste dames,

Ik heb het ook sinds kort. Bij mij worden de hartkloppingen versterkt door smaakversterkers (vooral E635) en alcohol. Sinds ik deze site heb gevonden en op het forum heb gelezen dat er veel meer vrouwen last van hebben, kan ik er veel rustiger mee om gaan.

Ook heb ik last van duizelingen. Op die momenten probeer ik mezelf af te leiden door iets te gaan doen waar ik aandacht voor nodig heb, b.v. een boodschappenlijstje maken, een boek zoeken in de boekenkast of bedenken wat ik 's avonds ga koken.
Ook met de hartkloppingen merk ik dat afleiding helpt.

Ik besef dat de overgang een proces is waar ik doorheen moet en ik luister zo goed mogelijk naar mijn lichaam om uit te vinden wat ik kan doen. Soms voel ik me dagen kiplekker en kan de hele wereld aan, op die dagen maak ik dan afspraken enz.
Wanneer ik me onzeker voel of ongerust ben blijf ik thuis en doe ik waar ik zin in heb.

Wat me bijzonder helpt is dit forum in alle openheid wordt geschreven wat eenieder meemaakt. Ik heb er heel veel steun aan.

Met vriendelijke groet,
Jose

Tess47
Berichten van Tess47
Onderwerpen van Tess47
Menopauzejaar:

Bericht door Tess47 » zo 25 jan 2009 14:40

Hallo Jose,

Na hele onzekere maanden (want mijn huisarts zei dat ik niet in de overgang kon zijn!) en veel klachten voel ik me ook meer gesteund door wat ik hier lees aan ervaringen.
En ik doe hetzelfde als jij, ik voel me namelijk overdag redelijk goed gelukkig, dus dan doe ik m'n huishouden, flink een uur wandelen met mijn hond, en inderdaad afspraken zetten. In de avond weet ik dat ik in 'een keer een "ruk naar beneden" kan krijgen. Dus ik plan liever niks op de avonden. Er zitten ook redelijke avonden bij, en daar geniet ik dan ook van.
Dus extra genieten op de goede momenten, en de minder goed even voor lief nemen en inderdaad mezelf afleiden!

Voor Kee,

Ja, inmiddels heb ik uit diverse hoeken ook de bevestiging gekregen dat overslagen/ hartkloppingen/ en hart fladderen, met hormoonschommelingen te maken kunnen hebben :)
Ik heb je uitleg over het onregelmatige gebonk van je hart echt goed begrepen hoor :)
Toen ik het met mijn huisarts over Atrium fibrilleren had, want daar was ik bang voor, deed ze mij een onregelmatig ritme voor van het hart, ik heb haar toen ook gezegd dat ik dat niet heb, slechts een paar maal voelde ik een totaal a ritmisch kloppen. Mijn dokter noemde dat onregelmatige gebonk, en deed het voor zelfs, en zei dat het 'fladderen' wat ik heb, dus waarschijnlijk iets anders was. Maar de verschijnselen lijken wel wat op elkaar.
Ik heb een tweede holter onderzoek (24 uur) afgezegd. Na 43 buisjes bloed, en diverse echo's en ecg's was ik het helemaal zat, ik werd er alleen maar zieker van.
Nu heb ik een bètablokker voor mijn hoge bloeddruk wat ook mijn hart regelmatiger en rustiger laat slaan. Het verlaagt de hartslag.
Al heb ik NOG STEEDS hartkloppingen en hartfladderen ondanks de bètablokker.

Voor nu denk ik dat het er gewoon 'bij hoort' bij mij. Als onderdeel van de overgang.
Als ik weer onzeker word of als het toch vaker of erger wordt, bv die a-ritmische hartslag: dan kies ik ervoor om een second opinion te doen bij een andere cardioloog en zelfs ziekenhuis.
Ik weiger om heel erg lang in onzekerheid te blijven lopen
Maar ik heb zelf wel (na al die testen) dat ik ook op een gegeven moment moet berusten in wat de tests me zeggen. En te accepteren dat er nou eenmaal vervelende kanten aan zitten en zo :)

Heel veel sterkte!
Tess

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee

Bericht door Kee » do 27 mei 2010 09:34

Goedemorgen Dames,

Nadat het een tijdje goed ging heb ik nu weer het volgende,
Als ik op bed lig zo rond een uur of tien en soms wel eerder, dan voel ik mijn hartslag harder worden en wat oplopen naar zo'n 90 a 95 slagen.
Dat duurt een hele tijd.
Vervolgens krijg ik een koude aanval.
Maar gisteravond kreeg ondanks een snelle hartslag het verschrikkelijk warm.
En dat duurde lang. ontzettend warm.

Vervolgens kon ik niet slapen omdat ik het verschrikkelijk warm had.
Ik zag gisteren de ziekenwagen met een rotgang bij ons door de straat gaan, en de spanning in mij lijf liep op.
Mijn ademhaling werd onregelmatig en ik raakte helemaal gespannen.
Is dit nou ook de overgang?
Het is net wat Marie schrijft het heeft zo'n impact op mijn lichaam dat is denk.. het is toch niet wat anders.
Het lijkt wel of ik bepaalde spanningen niet meer aan kan.
Mijn hele zenuwstelsel is zo gevoelig geworden dat bij elke spanning of gebeurtenis mijn hartslag gelijk oploopt.
En dan in bed 's avonds krijg ik er last van.
Zijn er dames die dit ook herkennen.

Julia
Berichten van Julia
Onderwerpen van Julia
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 67

Bericht door Julia » vr 28 mei 2010 08:26

Hallo meiden

Voor een paar maanden terug aan de magnesium/taurine gegaan, vanwege hartkloppingen en de stress, eerst dacht ik wel dat het beter ging, na een 14 dagen gebruik. Heb ook wel zo'n 5 a 6 weken er haast geen last van gehad. Neem de tabletten nog steeds, maar .... de hartkloppingen beginnen nu wel weer en vannacht was ik om 2 uur wakker en helemaal niet meer geslapen nadien ..... en dit is ze de tweede nacht al deze week..., die overgang, die overgang....

Kee, je bent 60 jaar lees ik, dan mag het toch ook haast een keertje over zijn, die overgang, Ik hoor tenminste om mij heen als je maar eenmaal zestig jaar bent, dan gaat het beter...., of ben je "laat" begonnen?? Zijn er meer vrouwen die 60 jaar of ouder zijn hier op de site, die nog zo'n last hebben?? Ik ben nu 57 en heb er schoon genoeg van...., hoop dat het snel overgaat voor jouw Kee, niks aan....

sterkte allemaal,
Julia

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee

Bericht door Kee » vr 28 mei 2010 11:58

Hoi Julia,

Ja mijn overgang begon met alle vervelende verschijnselen toen ik 55 jaar was.
Ik heb voor het laatst gemenstrueerd toen ik 57 jaar was.
In dat jaar is mij baarmoeder ook weggehaald.
Dus ik ben wat je noemt een late.

Julia
Berichten van Julia
Onderwerpen van Julia
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 67

Bericht door Julia » ma 21 jun 2010 16:18

Dag dames,

De nacht van woensdag op donderdag vorige week 1 uurtje geslapen ... weer van die nare hartkloppingen.
Hoe meer ik er aan denk, hoe erger het wordt ... afijn maar weer naar de huisarts toe.
De versnelde pols/hartslag ging gewoon door. Bloeddruk ook te hoog. Vanmorgen naar het ziekenhuis voor allemaal bloedtesten en en hartfilmpje gemaakt, daar was wel op te zien dat de pols erg snel was, maar verder was het goed.
Komende donderdag moet ik dan weer naar de huisarts en dan zijn de bloedtesten ook binnen, hoop dat ik hierdoor rustiger wordt dan .... of dat er iets aan te doen is.
Het hele weekend al stressig (versnelde hartslag) voor het hartfilmpje en de prik .... (nou ja eigenlijk alvast voor de uitslag...)
Hebben jullie dat ook als je maar een kleinigheid moet, dat je daar zo gestrest van wordt dan? En wie heeft ook een hartfilmpje gehad en was het daar ook wel gewoon op te zien dat je een vernelde pls/hartslag had?

Groetjes, Julia

Ps. En zou het altijd zo zijn dat als je die hartkloppingen hebt, dan ook een hogere bloeddruk hebt?? Weet iemand dat??
Groetjes, Julia

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht