5 Jaar na menopauze ineens weer stijf van de stress

Al jarenlang in de postmenopauze en toch nog klachten ervaren.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Ans15
Berichten van Ans15
Onderwerpen van Ans15
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 60

5 Jaar na menopauze ineens weer stijf van de stress

Bericht door Ans15 » zo 24 jul 2016 18:18

Hallo dames,

Ik zit al jaren in de overgang. Heb het echt niet makkelijk gehad pfff. Maar nu ineens terwijl ik al 5 of 6 jaar niet meer menstrueer

Ik ben echt doodsbang en sta stijf van de stress. Tril over mijn hele lichaam al een week. Het komt door mijn medicijnen heen.

kan dit nog door de overgang komen, ik weet het niet meer. Zit er helemaal doorheen.
Zijn er misschien vrouwen die dit herkennen.

Dat je opvliegers veel langer na de menopauze kan houden weet ik maar de geestelijke klachten kan dat ook nog, ik hoop dat er
vrouwen zijn die dit weten.
Je zou toch zeggen dat de hormonen nu wel in balans zijn?? of kan het echt zo lang duren.

Zo niet dan moet ik denk verder zoeken.

groetjes ans

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 67

Re: 5 Jaar na menopauze ineens weer stijf van de stress

Bericht door Jacobina » zo 24 jul 2016 18:40

Hallo Ans,

Ik zit ook al heel wat jaren in de overgang. Heb er eigenlijk een paar jaar nauwelijks last van gehad, en nu ineens is het ook weer hevig terug. Onrust en verdietige gevoelens, s'morgens k wakker worden, en soms de hele dag een onrustig gevoel. Bah, soms denk je ik ben er vanaf, en zo is het er weer. Ik slik ook al jaren AD, en nu denk ik weleens, helpen die eigenlijk wel bij de overgang?
Ja het valt allemaal niet mee, ik wens je heel veel sterkte met alles.

Jacobina

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Kimberley » zo 24 jul 2016 20:20

Hoi dames

Nog maar kort op dit forum is mij al iets duidelijk geworden door alle ervaringsverhalen hier van duizenden vrouwen namelijk dat de overgang emoties met zich mee brengt waar ik blijkbaar iets mee mag.

Als ik niet naar die emoties luister en ze alleen maar ga onderdrukken met AD wat mijn huisarts graag wil, blijven die emoties om aandacht vragen denk ik.

Een tijdje onderdrukken lukt waarschijnlijk wel maar ooit zullen ze mij toch weer aankijken, lijkt mij.

Groetjes Kim

Ans15
Berichten van Ans15
Onderwerpen van Ans15

Bericht door Ans15 » zo 24 jul 2016 20:38

Hallo jacobina,

Wat fijn dat je zo snel reageert. Ja joh ik heb ook paar jaartjes gehad dat het goed ging. Wel nachtelijke transpiratie dat wel en soms gewoon nerveus. Maar ja dacht steeds het zit er bijna op. De laatste maanden ging het eigenlijk achteraf gezien al slechter. Heel onrustig, trillerig en weer overbezorgd.
Beetje depri ook.

Jacobina wat vind ik het toevallig en fijn dat juist jij reageert.
Al jaren lees ik hier en daar.
En ik herken heel veel van jou in mij.
Ik ga ook heel vaak effe eruit naar stad. Ff me zinnen verzetten en om de dag te breken.
Elke dag zoveel stress en dat onrustige gevoel vreselijk... Weet precies wat je bedoelt. En vooral omdat het een tijd heel goed ging. Ik snap het niet hoe dat kan. Dat is mijn grootste angst. Heb ook last van spieren en zo nu. Heb hele stijve nek nu ook.

Ans

Ans15
Berichten van Ans15
Onderwerpen van Ans15

Bericht door Ans15 » zo 24 jul 2016 21:23

Hallo kim,

Bij mij hielden de medicijnen de paniekgevoelens tegen.
Het is een heel proces die overgang..... Ik weet er alles van.
En je hebt natuurlijk gelijk ik moet met de emoties aan de gang die bij de overgang horen.
Helemaal mee eens. Die komen er toch weer een keer onderuit

Groetjes ans

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Leeftijd: 56

Bericht door Desi » di 26 jul 2016 11:43

Dames,

De laatste week heb ik ook weer meer last dan anders en ook al dik 6 jaar in de postmenopauze.
Ik denk dat het bij mezelf ook veel te maken heeft met het weer, ik kan echt echt echt niet meer tegen warmte. Ergere opvliegers en daar word ik juist zo onrustig van.
Daarnaast al jaren heel veel last van spierspanning (nek, schouders, bekkenbodemgebied). Dat helpt ook niet echt.

Verder ook nog wel klachten, maar het lijkt wel alsof ik daar toch zo langzamerhand aan begin te 'wennen'. Maar ook daarvan weet ik dat het zo maar weer anders kan zijn. Het is me wat die hormonen!

groetjes, Desi

Ans15
Berichten van Ans15
Onderwerpen van Ans15

Bericht door Ans15 » di 26 jul 2016 18:10

Hallo Desi

Ja die onrust is echt wat hoor.

Opvliegers heb ik gelukkig niet zoveel wel nachtelijk transpireren heel erg.
En heel veel spier en gewrichtsklachten.
Ook nek en schouders.pfff wat word ik er moe van en uitgeput.

Ademhaling zit ook veel te hoog. Het lukt mij maar niet om daar met oefeningen verandering in te brengen, jaha heel even,
Maar dan schier ie weer omhoog en is die onrust er weer en zit ik weer helemaal verkeerd te ademen.
En alle spieren zijn weer verkrampt.

Hoelang nog zeg......

Groet Ans

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina
Leeftijd: 67

Bericht door Jacobina » di 26 jul 2016 20:08

Hallo

Ja die onrust, die kan je zo moe maken. En waarom, het is altijd of ik dan heel erg tegen iets opzie. En dat is helemaal niet zo. Ik word er soms moedeloos van. Onze dochter is nu 2 weken bij ons, en ik kan me nu wel aardig ontspannen. Zijn vandaag en gisteren gezellig op stap geweest. Misschien is het ook de afleiding die ik nu wat heb, en ik ga ga even naar een andere omgeving. Ik hoop dat het beetje goede gevoel toch een beetje door mag zetten. Maar ja ik weet maar nooit. Maar dit heb ik eerst weer. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed mag gaan.

Jacobina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht